Jump to content
Omega Elite Klub

poWóz Konia


Koniu

Recommended Posts

Cześć i czołem :cool: , całkiem niedawno nabyłem Opla Omegę w pięknym kolorze Nautilusblau (Z283). Na wstępie dodam, że cena była bardzo atrakcyjna jak na stan blacharki, instalację gazową sekwencyjną i stan wnętrza - stąd wzięła się decyzja o zakupie kolejnej (moja druga :D ) Omki. A więc tak, Omega zakupiona sto kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, rano trafione ogłoszenie a wieczorem wracałem już autobahnem do domu. Nie ukrywam, że stan auta w chwili zakupu nie był najlepszy ;) . Jeżeli chodzi o kwestię wizualną, tj. blacharka, felgi, spasy i inne takie, póki co się wstrzymam ze zdradzaniem planów - ale obiecuję, że pokażę efekt końcowy (może nie finalny...  :zeby: ) i podzielę się nim z Wami, a o mechanice możecie przeczytać niżej.

 

Przejdźmy do wyposażenia. Skromne, bo skromne, mi wystarcza na tę chwilę. Póki co tylko tyle odkryłem, kto wie, może jeszcze jakieś smaczki znajdę (jak np. roletka, która działa, brakowało jedynie przycisku  :zeby: ).

 

  • el. regulacja lusterek
  • el. podnoszone szyby przednie
  • el. szyberdach
  • el. roletka tylnej szyby
  • el. podnoszony fotel kierowcy
  • soczewkowe lampy
  • centralny zamek
  • abs
  • wsp. kier.

 

450x305http://i.imgur.com/yPV8eqP.jpg[/img]

450x284http://i.imgur.com/fWzguA0.jpg[/img]450x280http://i.imgur.com/kUs72dA.jpg[/img]

 

A to przedsmaczek tego, co będzie wkrótce:

298x500http://i.imgur.com/ujXkRNU.jpg[/img] 

 

 

Na dzień 24.07.2017 zostały wymienione następujące części:

  • tarcz sprzęgła, docisk, wysprzęglik
  • amortyzatory przednie i tylne, utwardzane
  • sprężyny przednie
  • termostat i czujnik temperatury
  • czujnik położenia wałków rozrządu
  • tuleje stabilizatora przód

Żeby nie było tak pięknie to strzeliła mi uszczelka pod głowicą, za którą zaraz idę się zabrać. Nie wspomnę już o ilości oleju który chleje złoMega - przy okazji sprawdzimy pierścienie i uszczelniacze, no i za jednym machem uszczelnimy silnik, bo leje się sporo oleju. Gość o niego nie dbał, zresztą miał na imię "Janusz" i tak też dbał o samochód.

Link to comment
Share on other sites

no to widze czeka Cie reanimacja do stanu używalności :)

Fajnie że dołączyłeś , foteczki jeszcze poprosimy i w ogóle juz bedzie kozak :D

Link to comment
Share on other sites

Hej,

dospawasz tył od kombi i możemy zacząć się kolegować :P

Link to comment
Share on other sites

@DaDa,

zastanawiałem się nad kombi, bo bardzo robi mnie ta buda w Omedze B. Kompleksów nie mam żadnych, ale auto musi być większe niż pozostałe :P.

Jeśli nerwy (i fundusze) mnie zjedzą przy sedanie to kolejna z pewnością będzie w kombi, no i w jedynej słusznej pojemności czyli 3.0 :).

Link to comment
Share on other sites

w zadnym wypadku nie rob tego :D

 

@DaDa,

zastanawiałem się nad kombi, bo bardzo robi mnie ta buda w Omedze B. Kompleksów nie mam żadnych, ale auto musi być większe niż pozostałe :P.

Jeśli nerwy (i fundusze) mnie zjedzą przy sedanie to kolejna z pewnością będzie w kombi, no i w jedynej słusznej pojemności czyli 3.0 :).

 

 

Widzisz @Grabarz :P ?

Link to comment
Share on other sites

pfff jak mozna lubic kombi :D kombi niech sobie wyglada fajnie u kogos ale sam bym sobie nie kupil :D

Link to comment
Share on other sites

Tylko kombi trochę dziwnie wygląda jak szpera zepnie i poleci bokiem np. w latarnie prawda @skit :P do latania bokiem to sedan pierwsze skrzypce gra :)

Link to comment
Share on other sites

A nie wiem:D Ja w latarnie tylko sedanem :D

Link to comment
Share on other sites

zabójczy kolor :D moja przygoda z omegą zaczynała się właśnie od takiego koloru :) mało tego w tej barwie jeździ a jak jest wypucowany to tak elegancko wygląda :) Powodzenia w przywracaniu jej zdrowia :D

PS: Kolejny miłośnik co zmienia Omegę na...Omegę :D

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale kilka dni temu Omega odjechała do Brodnicy, gdzie najprawdopodobniej zostanie rozebrana na śrubki. Wersja jedna z biedniejszych, więc nawet się nie zastanawiałem nad ratowaniem jej. Elementy konstrukcyjne były przegnite, silnik do wypieprzenia, wnętrze wymagało niemałych poprawek. Prócz tego znalazłoby się jeszcze kilka elementów do poprawy. Przeliczyłem koszta "przywrócenia" jej do stanu świetności i okazało się, że za te kilka tysięcy kupiłbym drugą w pełni sprawną Omegę.

 

Temat można archiwizować, ogłaszam minutę ciszy [*].

 

Ażeby było zabawniej, przesiadłem się teraz w miejski bolid Polo 6N. Niewykluczone, że wkrótce powrócę za stery Omegi, jednak tym razem będzie to z pewnością BFL w klekocie bądź benzynowych sześciu garnkach. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.