Jump to content
Omega Elite Klub

Łamaga z Broku


OmegaBrok
 Share


Recommended Posts

Piękny opis, fajnie się czyta :)

Ja to lubię takie historie :)

Auto jest czymś więcej niż tylko przedmiotem, dlatego że pozostawia po sobie wiele wspomnień...

Nie słyszałem żeby ktoś wspominał z sentymentem starą lodówkę albo telefon :D

Link to comment
Share on other sites


Witaj ciekawa historia no i silnik znany dla mnie.

 

Widze działasz z blacharką, jak sam robisz to może i tanio a jeśli nie to blacharka i lakierowanie to droga przyjemność :)

 

Życzę powodzenia i dlaszego zapału do Omegi :)

Link to comment
Share on other sites


@Grzegorz89 no przyznam że taa zielona to blacharsko była niezłym sztruclem, z zewnątrz jako tako to wyglądało gorzej wewnątrz ruda szmata grubo szalała i szybko wyłaziła,poza tym to była bida edyszyn korby z tyłu podstawa podstawy w Matizie miałem podobne wyposażenie :D ale coś mnie zachwyciło w tym aucie i przywiązałem się do marki i modelu ;) wcześniej byłem zapalonym miłośnikiem 406 (trzy z rzędu miałem ;) )

@B0Cygano z blacharką działałem po przykrych niestety doświadczeniach z korozją poprzedniej Omegi,a ta srebrna nie dość że tak naprawdę kupiona w cenie złomu to naprawdę miała purchelki tylko w najbardziej niewralgicznych miejscach dla Omegi więc nie było tragedii,niestety to co wyglądało nieżle z zewnątrz to wewnątrz trochę gorzej i tak żeby to uratować zrobione było:

-nowe progi z dwóch stron

-reperaturki tylnych błotników z dwóch stron

-regeneracja nadkoli tylnych z dwóch stron(widoczne na zdjęciach)

-regeneracja wszystkich rantów drzwi

-zabezpieczenie wszystkich profili zamkniętych wraz z tylnymi błotnikami woskiem

-zabezpieczenie podwozia barankiem

-oczywiście wszelkie dziurki połatane(nie było ich wiele)

-malowanie prawie połowy auta(łącznie sześć elementów)

 

Koszt zabawy 3200 zł a i tak idealnie nie zostało to zrobione niestety,najbardziej reperaturki bo w newralgicznych miejscach miernik pokazał prawie czy nawet ponad 2000mikronów :/ i lewe tylne drzwi kiepsko poszpachlowane,węc defacto dupy nie urywa,choć na pierwszy rzut oka nic nie widać poza innym odcieniem względem przodu.

Auto robiłem pod siebie żeby jak najmniej walczyć z rudzielcem,poza blacharką,robiona wspomniana głowica (koszt 1500 narodowych),nowy sterownik gazu STAG GO FAST (400 narodowych),rewitalizacja silnika produktami XADO (kilkaset narodowych),ogólnie od zakupu władowałem w nią blisko 6000 PLNów ale nie uważam aby to były źle zaiwestowane pieniądze bo wiem czym jeżdżę :) zresztą w mojej opinii za zadbaną B trzeba wyłożyć około piątki na sam zakup żeby to jakiś czas jeżdziło i cieszyło. Więc teoretycznie niewiele przekroczyłem budżet :) nadmienię że cały osprzęt auta w pełni sprawny NIE MA niczego co by z wyposażenia nie działało wszystko sprawne :) Więc chyba było warto

Link to comment
Share on other sites


Dorzucę jeszcze opcje jakie posiadam jakby ktoś był ciekawy:

-4 x prąd okienny

-4 x AIRBAG

-Lusterka elektryczne i podgrzewane

-Wspomaganie kierownicy

-Komputer pokładowy

-Reflektory ksenonowe wraz ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem

-Centralny zamek z pilota

-Skórzana tapicerka(dodana)

-Climatronik dwustrefowy (w pełni sprawny)

-ABS

-i pewnie jeszcze kilka pierdół o których zapomniałem :)

Link to comment
Share on other sites


@OmegaBrok To bardzo tanio Cię wyszło jak tak, chyba, że robiłeś sam, u mnie jestem w trakcie prac lakierniczych, gdzie trzeba usunąć pęcherze rdzy pod gumowymi listwami u góry drzwi na 3 sztukach, usunąć zadrapania ze zderzaka, usunąć pęcherz rdzy na rancie błotnika prawego no i wspawać repertuarke progu prawego no i koszt będzie większy niż u Ciebie, no ale nie robie sam tylko w zakładzie lakierniczym. Szkoda tylko, że auto już nie będzie miało fabrycznego lakieru :(

 

Jeszcze czeka mnie konserwacja i poszukanie czy nie ma niespodzianek w podłodze.

 

A co do kosztów ja za swoją dałem 1500 ojro, a na pewno włożyłen od grudnia zeszłego roku już 2 razy tyle i zawsze coś nowego jest do zrobienia lub naprawy :) Ale warto inwestować w stare auta, bo rozumieją to ludzie co czują trendy motoryzacji lat 90. Tak więc mimo chwil z wątpienia, które czasami zapewne się pojawiają to brnij dalej z projektem Omegowym.

Link to comment
Share on other sites


A 90 % naszego społeczeństwa twierdzi, że jesteśmy nie normalni, ładując kase w starego trupa, bo przecież można za to kupić coś nowszego, czytać lepszego, choć jak dla mnie lepsze w motoryzacji oznacza gorsze.

Link to comment
Share on other sites


Lepsze są stare auta bo mają duszę :)

Schyłek lat 90 to koniec dobrej motoryzacji.

Teraz robi się smartfony na kołach, i trwałość też jest podobna do smartfona niestety.

Obecna technologia pozwala na tworzenie aut które nie będą się psuły, ale po co. To się nie kalkuluje.

Drugiego W 124 już nikt nie zrobi bo się nie opłaca.

Sorry za spam w temacie :D

Link to comment
Share on other sites


@OmegaBrok

 

To jak za 3200 plnów to co wypisałeś zostało zrobione to bardzo tanio wyszło :P

 

@Grzegorz89

 

Tylko mało ludzi żyje duszą tych auta, dla większości są to stre padła do wożenia ziemnioków na rynek :lol:

Link to comment
Share on other sites


  • 4 months later...

i ciąg dalszy nastąpił...tak nastąpił że na wiosnę miała być zmiana na Ałdi A cztery Be sześć w tedejcu,wszytsko niemal dograne klient na Łamagę już był zaklepany,a tu taki numer że do rozrządu wpadła zapinka od czujnika wałków a ja skończony kretyn,zamiast na spokojnie zdemontować pokrywę rozrządu i go wyciągnąć,to liczyłem że "gdzieś go wydmucha" w od osobnione miejsce i będzie spokuj i...odpaliłem ixeva...oto rezultat:  

 

 

 

DSC00001.thumb.JPG.c898674212b84a53da3a9802c7283fea.JPG

Link to comment
Share on other sites


ajjj .... :omg:

 

no co zrobić , złośliwość rzeczy martwych .... Daniel ale co Ty chcesz kupić innego ( i myslisz że nie bedzie kosztów ) , żebyś nie był zaskoczony .

Tu masz ome ogarniętą teraz zrób to dobrze , lub pewny drugi motor w tych plnach i dalej smigasz , widziałem podłoga wszystko zakonserwowane , jeszcze polata :)

Link to comment
Share on other sites


te Audi miało być od kumpla który ją ma od sześciu lat,pewna historia,bez kręconego licznika,na dobrych gratach robiona,auto bardzo pewne,dlatego chciałem zmienić na coś nowszego,i co nie będzie rdza wpierniczała :/ a tu pomimo włożonej pracy i pieniędzy w blachę nie wiem jak będzie z tą korozją(daleko dojeżdżam do pracy bo 170km w obie strony,co w soli może nie być zbyt dobre),ale już jest drugie auto astra 1,więc Omega była cwańsza ode mnie ;p trochę szkoda,ale cóż,tu masz rację @Łukary auto będzie pewne jak żadne inne...no i lecząc swoje motoryzacyjne kompleksy dodatkowo będzie się wyróżniała stanem technicznym na tle innych...ale to wszystko :)

Nie żałuję,tylko trochę mi jednak szkoda

Link to comment
Share on other sites


@skit Omega to niby osobnik płci żeńskiej(podobnie jak kobieta,zwana potocznie babą,przez niektórych nazywana nawet żoną :P ) to dobrze widzi gdzie koryto głębokie i pełne :P i próbuje się utrzymać u właściciela :D choć nieskromnie powiem że Masz rację,zostanie w dobrych rękach i przynajmniej się nie zeszmaci...chyba że z rudą :D

 

@digi :D i wszystko w temacie,dobranoc :D :D

Link to comment
Share on other sites


 moja stara do dziś tego nie potrafi docenić po kilku latach życia :P ale jak wiadomo kobieta to nie człowiek więc zostawmy ten temat.

 

 

 

 

:lol: !!!! Bingo !!

 

kocham cie! :D lepiej nie dalo sie tego ujac :D

Link to comment
Share on other sites


żeby kurdę nie było,tekst mojego autorstwa ale Diguś skopiował ,ale że nie mam wtykóf w sondach to nie założę mu sprawy o autorstwo,bo i tak zara by wyszło że Elita to rodzina a w pierwszym stopniu pokrewieństwa się nie liczy i uj by z tego wyszło to odpuszczam :D ... @digi tylko nie móf znowu że nie kumasz :D

Link to comment
Share on other sites


Weź się lepiej za omege :D

o kobietach jeszcze zdążymy na jakim zlocie lub spocie pogawaric :lol:

nie spamowac mnie tu szlaufy :f:

Link to comment
Share on other sites


Omega jest wredna i bardzo toporna w niektórych kwestiach, ale mimo to jak się na nią patrzy to chce się przy niej pozostać :)

 

A tak apropo zmiana Omegi na A4 i coś tam dalej to na pewno nie krok w kierunku lepszej motoryzacji. Jak już powiedziałem nowsze nie równa się lepsze, ale do tego trzeba dorosnąć :)

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.