Jump to content
Omega Elite Klub

Pada ładowanie - przyczyny - Alternator 100 zamiast 120 ah


Gregorz
 Share


Recommended Posts

Hej. Ładowanie w mojej 3.2 spadło do ok. 13v bez zbędnych odbiorników i 12.3 z nimi. Jak podmienię altek 100 ah zamiast 120 to coś się popiermandoli ? Ten altek to mam zregenerowany po porzedniej 2.2 ale aku też mam po niej bo nowy był 74 ah gdzie w 3.2 to chyba coś około 90 powinno być? także jak sprawa wygląda ?

Link to comment
Share on other sites


Spitolić się nie spitoli, jedynie co ci grozi to nie doładowany aku czyli krótsza jego żywotność. Zmierz napiecie pomiędzy klemą (+) a blokiem silnika(-). Może to po prostu masa zaśniedziała :)

Link to comment
Share on other sites


Zmien klemy.

Oryginalne wywal i zaloz nowe zwykle.

Przerabialem temat w vb

Link to comment
Share on other sites


Ok cenne uwagi sprawdzę. Aku ma się dobrze...paradoksalnie myslalem że pada bo zaczął słabo kręcić od jakiegoś czasu ale okazuje się co wyżej.

Link to comment
Share on other sites


Na odpalonym aucie Aku ma napięcie 12,5 / 12,6 przy tym Aku(+) i blok silnika (-) pokazuje 12,7. Na zgaszonym Aku ma 12,7. Jak wg Was to wygląda ??

Przewód masowy już kupiłem bede w domu zaraz wymiana.

Link to comment
Share on other sites


no jak masa ok i nic sie nie zmieni na lepsze to altek na bank do wymiany ... chyba że aku Ci szwankował już wczesniej to w takim razie jego tez można podejrzewać , jesli jest dobry to altek zmień i bedzie latać musi być powyżej 13 a nawet blisko 14 na odpalonym silniku :)

Ja miałem kiedyś podobnie wartość pod 13 wymiana altka i wszystko w normie

Link to comment
Share on other sites


Teraz na spokojnie mierzyłem to pod pełnym obciążeniem jest różnica okolo 0,8v zobaczę jak po wymianie. Nie raz myślałem że muszę masę na silniku wymienić...dziś w sklepie mówi szef, że kiedyś mało co sie nie sfajczył siebie i matki swojej 80letniej jak zaczęła mu się instalacja jarać właśnie przez zaniedbaną mase na silniku. Wszystkie kable zaczęły się palić, a w bagażniku miał mówił kilkadziesiąt litrów benzyny...kobiety nie mógł wyciągnąć z tego samochodu.. siekierą którą miał w bagażniku odciął minus na Aku i wszystko moment zgasło. Po takiej historii to możecie wiedzieć jak wracałem do domu :P

Link to comment
Share on other sites


Ja tu się naprodukowałem a moderatory, administratory czy jeszcze ktoś inny forum wyłączyły....

Tak w skrócie to sprawdź ładowanie na altku i będziesz wiedział czy on jest do dupy czy prąd gdzieś po drodze ucieka a altek jest spoko.

Ładowanie tak z grubsza powinno być od 13,6 do 14,4 V na włączonym silniku mierzone na klemach akumulatora.

Jeżeli mierzone na aku masz za małe, a na altku jest spoko, to przejrzyj kable. Alternator-akumulator, akumulator- karoseria i wszystkie inne tym podobne.

Link to comment
Share on other sites


No dzisiaj po zmianie masy pokazuje na zimnym 13,8. Na Aku i bloku silnika więcej o około 0,4 v moglibyście zobaczyć czy tak samo macie?

Link to comment
Share on other sites


Takie wskazanie jakie masz już mieści się w normie, choć mogłoby być trochę lepiej 

U mnie na wolnych obrotach bez obciążenia pokazuje 14.29V 

Na pełnym obciążeniu czyli światła, grające radio i włączony nawiew 14.16V

 

http://motoimage.pl/gky_uploads/2017/08/1502473194-800-x-450px-DSC_0653.JPG

 

http://motoimage.pl/gky_uploads/2017/08/1502473195-800-x-450px-DSC_0652.JPG

Link to comment
Share on other sites


No dzisiaj po zmianie masy pokazuje na zimnym 13,8. Na Aku i bloku silnika więcej o około 0,4 v moglibyście zobaczyć czy tak samo macie?

 

czyli jeszcze kiepska masa  :P

Link to comment
Share on other sites


Kiedyś tez miałem 14,3 książkowe. Poczyszcze styki przy altku klemy i zobaczę...no bo gdzie jeszcze może nie stykać? Tak czy inaczej altek pójdzie do regeneracji.

Link to comment
Share on other sites


Kiedyś tez miałem 14,3 książkowe. Poczyszcze styki przy altku klemy i zobaczę...no bo gdzie jeszcze może nie  stykać? Tak czy inaczej altek pójdzie do regeneracji.

Jeżeli altek jest spoko a prąd gdzieś ucieka po drodze, to trzeba sprawdzić klemy, konektor na altku, i kable masowe.

Bo wiesz, czasami jest tak że kabel upali się w klemie albo w miejscu gdzie jest zagnieciony konektorem i tego nie widać na pierwszy rzut oka.

Trzeba to uciąć i zarobić na nowo, w przypadku klem tak samo.

Link to comment
Share on other sites


Na razie tylko klemy poczyszczone w ogóle plusowa luźno siedziała nie wiem czemu. Zimny silnik 14.3 jak sie zacznie nagrzewać spadnie do 13.8 około to normalne ?

Link to comment
Share on other sites


O to malinowo chyba sobie odpuszczę wyciąganie altka żeby nie było tak jak u Ciebie z rozrusznikiem hehe :P A właściwie to @skit ile kosztowała pełna regeneracja alternatora tego no wiesz...120 ah?

Link to comment
Share on other sites


O to malinowo chyba sobie odpuszczę wyciąganie altka żeby nie było tak jak u Ciebie z rozrusznikiem :P

 

Ja bym zostawił. Poprawiłeś przyłącza i cacy :) U mnie jest altek 140A po pełnej regeneracji i mam dodatkowe masy od silnika do budy i do klemy, oraz dodatkowe zasilanie od alternatora do klemy. Wszystko miedż 50mm2 i tez tak jest. Pamiętaj że lepsze jest wrogiem dobrego :)

Link to comment
Share on other sites


AKurat tak się złożyo że mi padł w zafirze taki sam. Takze kjeden regenerowałem, drugi kupowałem. Pełna regeneracja 280PLN, zakup 420PLN. Oba 140A ale podejrzewam ze przy 120A byłoby podobnie

Link to comment
Share on other sites


Kiedys na okp byl wykres alternatorow boscha.

Im wyższą temperature osiągał tym ładowanie spadało do 13.5-13.4

Nawet niewiem czy czesiu go nie wstawiał

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.