Gregorz Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Hej. Ładowanie w mojej 3.2 spadło do ok. 13v bez zbędnych odbiorników i 12.3 z nimi. Jak podmienię altek 100 ah zamiast 120 to coś się popiermandoli ? Ten altek to mam zregenerowany po porzedniej 2.2 ale aku też mam po niej bo nowy był 74 ah gdzie w 3.2 to chyba coś około 90 powinno być? także jak sprawa wygląda ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 a jak kondycja aku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Spitolić się nie spitoli, jedynie co ci grozi to nie doładowany aku czyli krótsza jego żywotność. Zmierz napiecie pomiędzy klemą (+) a blokiem silnika(-). Może to po prostu masa zaśniedziała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Zmien klemy. Oryginalne wywal i zaloz nowe zwykle. Przerabialem temat w vb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 10, 2017 Author Share Posted August 10, 2017 Ok cenne uwagi sprawdzę. Aku ma się dobrze...paradoksalnie myslalem że pada bo zaczął słabo kręcić od jakiegoś czasu ale okazuje się co wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 10, 2017 Author Share Posted August 10, 2017 Na odpalonym aucie Aku ma napięcie 12,5 / 12,6 przy tym Aku(+) i blok silnika (-) pokazuje 12,7. Na zgaszonym Aku ma 12,7. Jak wg Was to wygląda ?? Przewód masowy już kupiłem bede w domu zaraz wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 no jak masa ok i nic sie nie zmieni na lepsze to altek na bank do wymiany ... chyba że aku Ci szwankował już wczesniej to w takim razie jego tez można podejrzewać , jesli jest dobry to altek zmień i bedzie latać musi być powyżej 13 a nawet blisko 14 na odpalonym silniku Ja miałem kiedyś podobnie wartość pod 13 wymiana altka i wszystko w normie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 10, 2017 Author Share Posted August 10, 2017 Teraz na spokojnie mierzyłem to pod pełnym obciążeniem jest różnica okolo 0,8v zobaczę jak po wymianie. Nie raz myślałem że muszę masę na silniku wymienić...dziś w sklepie mówi szef, że kiedyś mało co sie nie sfajczył siebie i matki swojej 80letniej jak zaczęła mu się instalacja jarać właśnie przez zaniedbaną mase na silniku. Wszystkie kable zaczęły się palić, a w bagażniku miał mówił kilkadziesiąt litrów benzyny...kobiety nie mógł wyciągnąć z tego samochodu.. siekierą którą miał w bagażniku odciął minus na Aku i wszystko moment zgasło. Po takiej historii to możecie wiedzieć jak wracałem do domu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Po takiej historii to możecie wiedzieć jak wracałem do domu z siekierą pod siedzeniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Ja tu się naprodukowałem a moderatory, administratory czy jeszcze ktoś inny forum wyłączyły.... Tak w skrócie to sprawdź ładowanie na altku i będziesz wiedział czy on jest do dupy czy prąd gdzieś po drodze ucieka a altek jest spoko. Ładowanie tak z grubsza powinno być od 13,6 do 14,4 V na włączonym silniku mierzone na klemach akumulatora. Jeżeli mierzone na aku masz za małe, a na altku jest spoko, to przejrzyj kable. Alternator-akumulator, akumulator- karoseria i wszystkie inne tym podobne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Fakt, tak chyba najpewniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 11, 2017 Author Share Posted August 11, 2017 No dzisiaj po zmianie masy pokazuje na zimnym 13,8. Na Aku i bloku silnika więcej o około 0,4 v moglibyście zobaczyć czy tak samo macie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Takie wskazanie jakie masz już mieści się w normie, choć mogłoby być trochę lepiej U mnie na wolnych obrotach bez obciążenia pokazuje 14.29V Na pełnym obciążeniu czyli światła, grające radio i włączony nawiew 14.16V http://motoimage.pl/gky_uploads/2017/08/1502473194-800-x-450px-DSC_0653.JPG http://motoimage.pl/gky_uploads/2017/08/1502473195-800-x-450px-DSC_0652.JPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 No dzisiaj po zmianie masy pokazuje na zimnym 13,8. Na Aku i bloku silnika więcej o około 0,4 v moglibyście zobaczyć czy tak samo macie? czyli jeszcze kiepska masa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 A tak marginesem to 74 aku spokojnie wystarczy to nie ropniak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 12, 2017 Author Share Posted August 12, 2017 Kiedyś tez miałem 14,3 książkowe. Poczyszcze styki przy altku klemy i zobaczę...no bo gdzie jeszcze może nie stykać? Tak czy inaczej altek pójdzie do regeneracji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 Kiedyś tez miałem 14,3 książkowe. Poczyszcze styki przy altku klemy i zobaczę...no bo gdzie jeszcze może nie stykać? Tak czy inaczej altek pójdzie do regeneracji. Jeżeli altek jest spoko a prąd gdzieś ucieka po drodze, to trzeba sprawdzić klemy, konektor na altku, i kable masowe. Bo wiesz, czasami jest tak że kabel upali się w klemie albo w miejscu gdzie jest zagnieciony konektorem i tego nie widać na pierwszy rzut oka. Trzeba to uciąć i zarobić na nowo, w przypadku klem tak samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 Na razie tylko klemy poczyszczone w ogóle plusowa luźno siedziała nie wiem czemu. Zimny silnik 14.3 jak sie zacznie nagrzewać spadnie do 13.8 około to normalne ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 Tak, to normalne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 O to malinowo chyba sobie odpuszczę wyciąganie altka żeby nie było tak jak u Ciebie z rozrusznikiem hehe A właściwie to @skit ile kosztowała pełna regeneracja alternatora tego no wiesz...120 ah? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 O to malinowo chyba sobie odpuszczę wyciąganie altka żeby nie było tak jak u Ciebie z rozrusznikiem Ja bym zostawił. Poprawiłeś przyłącza i cacy U mnie jest altek 140A po pełnej regeneracji i mam dodatkowe masy od silnika do budy i do klemy, oraz dodatkowe zasilanie od alternatora do klemy. Wszystko miedż 50mm2 i tez tak jest. Pamiętaj że lepsze jest wrogiem dobrego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 No to pasuje. Kupowałeś już zregenerowany ? Bo jestem ciekawy ile kosztuje pełna regeneracja altka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 AKurat tak się złożyo że mi padł w zafirze taki sam. Takze kjeden regenerowałem, drugi kupowałem. Pełna regeneracja 280PLN, zakup 420PLN. Oba 140A ale podejrzewam ze przy 120A byłoby podobnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 Też mi się tak wydaje... Póki co zostawiam nie ruszam skoro jest dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 Kiedys na okp byl wykres alternatorow boscha. Im wyższą temperature osiągał tym ładowanie spadało do 13.5-13.4 Nawet niewiem czy czesiu go nie wstawiał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.