Jump to content
Omega Elite Klub

Modyfikacja, tuning wspomagania w Omedze B


 Share


Recommended Posts

Witam. Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy.

 

Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ?

 

Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.

 

A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie.

Link to comment
Share on other sites


Witam. Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy.

 

Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ?

 

Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.

 

A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie.

 

to chyba wspomaganie elektryczne tylko ci zostaje  :D

Link to comment
Share on other sites


 

to chyba wspomaganie elektryczne tylko ci zostaje  :D

 

Ale samo elektryczne, czy elektryczno hydrauliczne ?

 

Od jakiego auta polecasz, dużo przy takiej modyfikacji elementów jest do wymiany ?

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

A może zacznij od przeglądu tej co masz :D najmniejszy wyciek ma wpływ na działanie układu wspomagania. Samochody mamy już wiekowe a mało kto zajmuje się tym dość ważnym elementem. Ja wiem na przykładzie swoich omeg. Jedna pracowała bez problemu na kapciach 235 a druga na balonach zimowych 205 chodzi dość topornie. Okazuje się że pompa się poci co wskazywałoby na nieszczelność albo na korpusie pompy albo wszystkich uszczelnień jakie w niej się znajdują. Plan jest taki żeby zrobić podmianie ale myślę też machnąć wymianę wszystkich uszczelnień. Zabieg prosty, mało kosztowny, a zdecydowanie poprawia działanie układu. Wymiana płynu też może poprawić jej sprawność, bo każdy olej z wiekiem się degraduje i traci swoje właściwości. Pomyśl, posprawdzaj i daj znać co wymyśliłeś :)

Link to comment
Share on other sites


A może zacznij od przeglądu tej co masz :D najmniejszy wyciek ma wpływ na działanie układu wspomagania. Samochody mamy już wiekowe a mało kto zajmuje się tym dość ważnym elementem. Ja wiem na przykładzie swoich omeg. Jedna pracowała bez problemu na kapciach 235 a druga na balonach zimowych 205 chodzi dość topornie. Okazuje się że pompa się poci co wskazywałoby na nieszczelność albo na korpusie pompy albo wszystkich uszczelnień jakie w niej się znajdują. Plan jest taki żeby zrobić podmianie ale myślę też machnąć wymianę wszystkich uszczelnień. Zabieg prosty, mało kosztowny, a zdecydowanie poprawia działanie układu. Wymiana płynu też  może poprawić jej sprawność, bo każdy olej z wiekiem się degraduje i traci swoje właściwości. Pomyśl, posprawdzaj i daj znać co wymyśliłeś :)

 

To tak po zakupie auta płyn do wspomagania zmieniłen, oryginał z ASO, później podjechałen do polecanego zakładu w moim województwie od przekładni i pomp wspomagania, sam szef wsiadł zakręcił kierownicą, potem wzieli auto na podnośnik, posprawdzali czy nie pozapiekane i czy łożysko na przekładni nie ma luzów no i stwierdził, że wszystko ok i wspomaganie działa tak jak trzeba w tym aucie, no a mnie tu ręce odpadają i myśle tu auta serwisować nie będziemy :)

 

Jeśli chodzi o wycieki to ich brak, pompa sucha a płynu w zbiorniczku taki sam poziom.

 

Ale problem mnie irytował na tyle, że zakupiłem od znanej tu osoby Krzysztof N używaną pompę wspomagania z Omegi 2.2 B fl, po zamontowaniu jej do auta pompa działa, nie przecieka, ale siła wspomagania jest taka sama jak na mojej.

 

No i co dalej? To ja nie wiem, ale ktoś tu sugerował sprawdzić drożność przewodów, mam zamiar to zrobić, ale znając życie to nie przyniesie wymiernych korzyści.

Link to comment
Share on other sites


Ja proponowalem sprawdzić droznosc przewodów :) a w układzie nie ma czasem jakiegoś sitka i nie jest ono zatkane?

Link to comment
Share on other sites


No właśnie nie wiem czy jest napewno, obiło mi się o uszy ale pewny nie jestem...

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.