B0Cygano Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Witam. Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy. Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ? Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem. A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Witam. Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy. Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ? Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem. A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie. to chyba wspomaganie elektryczne tylko ci zostaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted August 27, 2017 Author Share Posted August 27, 2017 to chyba wspomaganie elektryczne tylko ci zostaje Ale samo elektryczne, czy elektryczno hydrauliczne ? Od jakiego auta polecasz, dużo przy takiej modyfikacji elementów jest do wymiany ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonPadre Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 A może zacznij od przeglądu tej co masz najmniejszy wyciek ma wpływ na działanie układu wspomagania. Samochody mamy już wiekowe a mało kto zajmuje się tym dość ważnym elementem. Ja wiem na przykładzie swoich omeg. Jedna pracowała bez problemu na kapciach 235 a druga na balonach zimowych 205 chodzi dość topornie. Okazuje się że pompa się poci co wskazywałoby na nieszczelność albo na korpusie pompy albo wszystkich uszczelnień jakie w niej się znajdują. Plan jest taki żeby zrobić podmianie ale myślę też machnąć wymianę wszystkich uszczelnień. Zabieg prosty, mało kosztowny, a zdecydowanie poprawia działanie układu. Wymiana płynu też może poprawić jej sprawność, bo każdy olej z wiekiem się degraduje i traci swoje właściwości. Pomyśl, posprawdzaj i daj znać co wymyśliłeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 A może zacznij od przeglądu tej co masz najmniejszy wyciek ma wpływ na działanie układu wspomagania. Samochody mamy już wiekowe a mało kto zajmuje się tym dość ważnym elementem. Ja wiem na przykładzie swoich omeg. Jedna pracowała bez problemu na kapciach 235 a druga na balonach zimowych 205 chodzi dość topornie. Okazuje się że pompa się poci co wskazywałoby na nieszczelność albo na korpusie pompy albo wszystkich uszczelnień jakie w niej się znajdują. Plan jest taki żeby zrobić podmianie ale myślę też machnąć wymianę wszystkich uszczelnień. Zabieg prosty, mało kosztowny, a zdecydowanie poprawia działanie układu. Wymiana płynu też może poprawić jej sprawność, bo każdy olej z wiekiem się degraduje i traci swoje właściwości. Pomyśl, posprawdzaj i daj znać co wymyśliłeś To tak po zakupie auta płyn do wspomagania zmieniłen, oryginał z ASO, później podjechałen do polecanego zakładu w moim województwie od przekładni i pomp wspomagania, sam szef wsiadł zakręcił kierownicą, potem wzieli auto na podnośnik, posprawdzali czy nie pozapiekane i czy łożysko na przekładni nie ma luzów no i stwierdził, że wszystko ok i wspomaganie działa tak jak trzeba w tym aucie, no a mnie tu ręce odpadają i myśle tu auta serwisować nie będziemy Jeśli chodzi o wycieki to ich brak, pompa sucha a płynu w zbiorniczku taki sam poziom. Ale problem mnie irytował na tyle, że zakupiłem od znanej tu osoby Krzysztof N używaną pompę wspomagania z Omegi 2.2 B fl, po zamontowaniu jej do auta pompa działa, nie przecieka, ale siła wspomagania jest taka sama jak na mojej. No i co dalej? To ja nie wiem, ale ktoś tu sugerował sprawdzić drożność przewodów, mam zamiar to zrobić, ale znając życie to nie przyniesie wymiernych korzyści. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Ja proponowalem sprawdzić droznosc przewodów a w układzie nie ma czasem jakiegoś sitka i nie jest ono zatkane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 A gdzie tego sitka szukać ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 No właśnie nie wiem czy jest napewno, obiło mi się o uszy ale pewny nie jestem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.