Jump to content
Omega Elite Klub

Zielona Omega by Tomek WRO


Tomek WRO
 Share


Recommended Posts

Witajcie,

 

Chciałbym przedstawić Wam swoje auto. Dość długo zbierałem się do założenia tego tematu. Myślę, że kilka osób kojarzy moje auto z innych zlotów i/lub z OKP. Ale zanim to zrobię kilka zdań wstępu. Omegi są u mnie w domu od 17 lat czyli od 2000 roku. Ojciec ma, brat miał do kwietnia tego roku moja pierwszą (10 lat w rodzinie). To jest moja trzecia omega. Pierwszą (2.0 16V) jeździłem 2 lata, 3.0 V6 była u mnie 6 lat a ta jest od 2 lat. Po sprzedaży 3.0 szukałem 3.2 z 2003 roku i w konkretnym egzemplarzu ale nie znalazłem. Nie chciałem też ściągać z DE. Znalazłem za to w Kielcach 2.5dti. Ojciec jeździł Omegą z tym silnikiem więc coś tam poznałem. Ciemny sedan z jasnym środkiem - pomyślałem zaryzykuję.

Egzemplarz z 2003 roku sprowadzony w 2006 roku i w posiadaniu jednego właściciela. Kolega BzQ z klubu OKP podjechał zobaczyć ją, wydał opinie: Panie bierz, będzie jeździć.

Omega wyposażona jest we wszystko co mogło być poza ogrzewaniem postojowym. Ale i na to oczywiście jest sposób.

 

Po krótce:

- silnik 2.5dti (oznaczenie BMW M57D25)

- skrzynia manualna

- program z serii 150/300 zrobiony na 176KM i 478Nm (niestety te niuty są bardzo wąskim zakresie, w szerszym 420Nm) pisany i strojony w Godula Motor Sport

- wydech na przelocie

- siedzi na pro-kitowych springach Eibacha (35mm) ale tył był mi za wysoko i wrzuciłem niższe sprężyny

- odłączony EGR

- wkładka filtra powietrza K&N

- przednie tarcze Zimermann

- z tyłu dystans 25mm

 

Wyposażenie:

- biksenon z Q7

- NCDC2015 z CID i BOSE

- beżowa skórzana tapicerka

- nivo było ale wrzucone są amory Sachsa

- telefon (działa z drugą kartą, smsy też czyta)  

- grzane tyłki przód i tył

- elektryczna roleta

- szyberdach

- pamięć fotela i lusterek, wsteczne fotochromatyczne z diodą oświetlająca kokpit

- pewnie wiele innych rzeczy, które jak powyższe są dla mnie standardem

 

Po zakupie zająłem się zawieszeniem z przodu i z tyłu. Wymianą standardowych rzeczy. Wyczyściłem m.in kolektor, wywaliłem klapki, dokonałem kilku przeróbek. Zmierzone przyśpieszenie do setki ze standardowych 10,5sek wyniosło 8,7sek. W grudniu 2016r. miałem awarie pompy CR. Przy okazji zregenerowałem wtryskiwacze. Niestety było to przed świętami, nie zdążyłem liznąć więcej tematu. A mogłem wrzucić chociaż inne końcówki wtrysków. Teraz to jeden z ostatnich modów jakie będę robił.

 

Co zrobiłem:

- wywaliłem tłumiki, katów też nie ma

- zakończenie wydechu końcówkami Superspint

- założyłem Irmschera: grill, gałkę, kierownicę (nowo obszyta i lakierowana)

- lotka na klapie ProDrive

- założone niższe tylne sprężyny

- kupiłem w mega dobrym stanie felgi Irmscher EvoStar 18", niestety szerokość mają jak taczka bo 7,5j, ale od zawsze podobał mi się ten model

- wrzuciłem biksenon z Q7 a wcześniej oddałem odbłyśniki do metalizacji

- polakierowałem na ciemno środki przednich lamp

- wykonałem korektę lakieru (prywatnie zajmowałem się AD przez prawie 5 lat)

 

Zmiany jakie chcę zrobić to:

- ciemne szyby

- radio z nawigacją (przeniosę komputer do schowka)

- wywalić BOSE i zamontować wzmaki, skrzynkę i inne głośniki (już mam wszystko oprócz czasu)

- heble z przodu 360mm 6 tłoczków

- na 90% wjadą felgi 19" z 9j i 10j

- turbo od 3.0

- większy ic

- strojenie w związku z powyższym

- nie modyfikacja ale do zrobienia: przy progach ruda, pęknięta przednia szyba, maska i zderzak do lakierowania a przy okazji pozbędę się rejestracji

- na założenie czekają rozpórki

 

 

To teraz kilka zdjęć,

 

 

Tak prezentowała się po zakupie:




20150621_161326.jpg


20150621_161336.jpg
 

20150622_183141.jpg


20150622_183201.jpg


20150622_183304.jpg

 

Przy wymianie oleju stosuję takie dodatki:

 

20150901_192822.jpg

 

Zmiana gałki:

 

20150828_185022.jpg

 

20150828_190308.jpg

 

Polerka kloszy lamp:

 

20150923180234.jpg

 

20150923180205.jpg

 

50/50 z korekty:

 

DSC_1648.jpg

 

DSC_1637.jpg

 

imag004.jpg

 

Zakupione EvoStar wyczyszczone i zabezpieczone przed brudem:

 

20160404_145215.jpg

 

Takie granie będę zakładał. Przetestowane, to grało przez kilka lat w poprzedniej omedze. Tam akurat siedział Alpine 9880. Głośniki nowe. Na początek to wszystko będzie lepiej grało niż fabryczne Bose

 

Untitled1.jpg

 

Teraz wnętrze tak wygląda:

 

IMG_20170822_124006.jpg

 

Coś z pleneru:

 

OWLA11.jpg

 

DSC_2303.jpg

 

DSC_2326.jpg

 

DSC_2336.jpg

 

DSC_2355.jpg

 

Untitled.jpg

 

DSC_2395.jpg

 

DSC_2503.jpg

 

IMG_20170716_174408_HDR.jpg

Link to comment
Share on other sites


Piękna oma ;) mogła być moja lecz spóźniłem się.

Na pocieszenie felgi z niej mam ;)

Link to comment
Share on other sites


No nareszcie pojawił się dr. Szajn ;)

Piękny klekot, bezawaryjnosci I miliona kilometrów życzę :D

Link to comment
Share on other sites


Na początku podziękuję za miłe słowa :)

 

Byłem, widziałem, przymierzyłem....

 

Do stoczenia adaptery i z rantami trzeba będzie działać. Tył słabo wygląda  bo był na podnośniku. Nie mogłem niżej opuścić, za szeroko i oparłoby się na błotniku. Adaptery już przerabiają się. Po weekendzie druga przymiarka. Przód będzie niżej o 26,6 mm a tył o 20 mm w stosunku do 225/45/18. Koła mniejsze w średnicy.

Mi się podoba. Dopasować i będzie super :)

 

IMG_20170905_161951.jpg

 

IMG_20170905_162145.jpg

 

IMG_20170905_162204.jpg

 

IMG_20170905_172210.jpg

 

IMG_20170905_172244.jpg

 

IMG_20170905_172342.jpg

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.