Krzycho 84 Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Witam wszystkich forumowiczów i klubowiczów. Pytanie kieruję do byłych i obecnych użytkowników Omegi A z silnikiem C20NE i manualną skrzynią biegów. Omegę mam od 4 miesięcy i zauważyłem że powyżej prędkości 120 km/h silnik zaczyna dużo głośniej pracować. Tak w miarę cicho jest do 110 km/h potem jest już gorzej. Dodam że auto jest w idealnym stanie technicznym, było sprowadzone z Niemiec i użytkowane tam przez cały czas przez jednego właściciela i regularnie serwisowane, ma 140 tys przebiegu i na wszystko mam dokumenty potwierdzające przebieg. Pod spodem wygląda jak kilku letnie auto, wszystko działa i pracuje bez zarzutów. Zaznaczę że samochód miał wycięty katalizator i teraz pracuje inaczej jak wcześniej. Zastanawiam się nad wymianą poduszek pod silnikiem i skrzynią z racji wieku bo auto ma 25 lat i guma musiała stwardnieć i raczej nie pełni już swojej funkcji tak jak powinna. Na 5 biegu przy 120 ma dopiero 3 tys obrotów to niewiele, zważywszy na jego prędkość max 200 km/h to przy 120 powinien być jeszcze cichy . Czekam na wasze opinie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Zaznaczę że samochód miał wycięty katalizator i teraz pracuje inaczej jak wcześniej. Może specem od tych aut nie jestem, ale problem pojawił się po wycięciu kata ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Zawsze możesz wygluszyc maskę od spodu taśma dekarska albo wygluszajaca. Jak miałem astre f tylko ze z 1.6 8v ale taka sama skrzynia biegów jak Ty (120km/h przy 3000 obr na 5 biegu) to tez w okolicach jak u Ciebie robiło się głośniej w środku, tak więc wydaje mi się ze to normalne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho 84 Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Chodzi o to że nie wiem jak on pracował wcześniej bo kupiłem go już jak miał wycięty katalizator, napewno jak go miał to pracował ciszej , to nie ulega wątpliwości. Maska jest fabrycznie wygłuszona takim specjalnym materiałem, a co do zaworów i zapłonu to zawory ustawia się jak silnik źle pracuje,nierówno i klekocze, u mnie silnik chodzi idealnie, powtarzam ma 140 tys przebiegu i praca silnika tylko potwierdza ten przebieg. Zapłonu się nie ustawia, to nie Syrenka w której trzeba było co jakiś czas regulować zapłon, tu jest elektroniczny i ustawiony raz na całe życie przez fabrykę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 To proponował bym uzupełnić braki w układzie wydechowym, a następnie badać problem czy jest, czy został rozwiązany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho 84 Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Aha no to może te Omegi A 2.0i C20NE już tak mają, jak uzbieram kasę to kupię katalizator wstawię i ocenię na ile to pomogło, ale jeśli przy 120 jest już głośno to jak musi być przy 180 km/h. A tak w ogóle to czy ten silnik da radę wyciągnąć 200 km/h? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 U mnie co parwda w 3.0 bez katów było duuuzo głosniej niz po wstawieniu. Wiec bardzo mozliwe ze to to:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.