technik Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 W 2.5 V6 po przekroczeniu powiedzmy 95*C na benzynie silnik gaśnie i nie można odpalić. Po odczekaniu chwili aż temperatura płynu spadnie o kilka stopni auto odpala i sytuacja powtarza się znowu po rozgrzaniu. Zaraz po tym jak zgaśnie kręci tak jakby nie było iskry lub paliwa. Problem nie występuje na gazie. Jakiś czas temu wywalał mi check i jak dobrze pamiętam bląd związany był z sygnałem obrotów silnika-zczytywane komputerem Jak myślicie gdzie szukać przyczyny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Cpw siada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Jakiej firmy założyć nowy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Bosch. Kiedys próbowałem założyc eps to nawet nie odpaliła..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Tak myślałem Dużo zabawy jest z jego wymianą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Jak masz kanał to pare minut. Najgorzej kabel na góre komory jakos mądrze poprowadzic @Radek_Fox na poprzednim zlocie z lewarka wyniemił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 no kabel byle nie przy cewkach przewodach i kolektorze wydechowym (pamietasz @skit jaka zagadka była u mnie jak gasła ) i kupuj nowy ori Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 To gdzie on jest wpięty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 To gdzie on jest wpięty? obok filtra oleju To gdzie on jest wpięty? obok filtra oleju :)i na górze szukaj kostki hmm ciag za dol i szukaj gdzie kostka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 CPW wymieniony, ale na ciepłym nadal gaśnie. Problem dotyczy tylko benzyny, na LPG chodzi jak trzeba. Zastanawiam sie nad cewką. Da sie ją sprawdzić bez wyciągania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Jak na lpg smiga to szukalbym przyczyny raczejw ukladzie paliwowym. Pompa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 Też tak myślałem, ale na zimnym i takim rozgrzewającym sie chodzi jak trzeba. Pompa jest nowa, a wymiana nic nie wniosła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 a próbowałes resetować mapy? Co jeszcze robiles? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 Nie, resetują sie po odpięciu aku? W zasadzie nic więcej nie robiłem. Na początku pomagało jak miałem ogrzewanie rozkręcone i nawiew na max. Odcinało tylko jak sie rozgrzewał w okolice startu II biegu wentylatora. Teraz to już nie ma znaczenia i po osiągnięciu temperatury roboczej zdycha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonPadre Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Aku na godzinę odepnij. Odpal i czekaj aż się zagrzeje. Ciekawe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 Dobrze, że kod do radia znam już na pamięć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 a moze pod kompa ?? Moze pizgniety czujnik temp.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 też tak może być , na ciepłym wariuje dawka paliwa zalewa , pod op coma i zerknij na rzeczywistych jak temp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 25, 2017 Author Share Posted October 25, 2017 Przez brak czasu i pogode nie za dużo zdziałałem i wymiana uszczelek pod pokrywami trwała 2 tygodnie (czyżbym ustanowił rekord? ). Dzisiaj w końcu ją odpale i zobaczymy czy reset map coś da. Zastanawiam sie czy czujnik temp to dobry trop. Z jednej strony ma to sens bo czekać na odpalenie musiałem max 5min, ale czy jak go przełącze z lpg na bene to powinien od razu zdychać? Przełączając z wyższych obrotów reakcja jest jakby w ogóle nie dostał beny. Pod op coma czy inne oplowskie oprogramowanie nie mam możliwości podłaczyć, ale zobacze czy komp delphi odczyta rzeczywiste parametry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sewerin Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 W 2.5 V6 po przekroczeniu powiedzmy 95*C na benzynie silnik gaśnie i nie można odpalić. Po odczekaniu chwili aż temperatura płynu spadnie o kilka stopni auto odpala i sytuacja powtarza się znowu po rozgrzaniu. Zaraz po tym jak zgaśnie kręci tak jakby nie było iskry lub paliwa. Problem nie występuje na gazie. Jakiś czas temu wywalał mi check i jak dobrze pamiętam bląd związany był z sygnałem obrotów silnika-zczytywane komputerem Jak myślicie gdzie szukać przyczyny? Też obstawiam CPW. Mi po wymianie tego czujnika zniknęły dwa błędy w tym jeden z pompą związany. Chyba to opisywałem nawet na forum. I jak Skit mówił BOSH rules ;-) Pozdro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonPadre Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Ori GM robił chyba Siemens z tego co pamiętam i wytrzymywały dużo więcej niż wszystkie inne. Fakt faktem kosztuje 2x tyle co Bosch ale Ori to Ori Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted October 26, 2017 Author Share Posted October 26, 2017 Czujnik jest nowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 to ja powiem tak CPW skoro mówisz ze ok to okej może jeszcze gasnac boo ma lewe powietrze gdzies ja tak miałem @Ricardo walczył u mnie z tym wymienił wszytskie weże na gazie itp na cisnieniach i jest ok. Zobacz jeszcze czy nie idzie Ci kabel od CPW po cewce zapłanowej to znowu kiedys przerabialismy ze @Skit u mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted November 11, 2017 Author Share Posted November 11, 2017 Tak więc sytuacja opanowana @saint Twoje uwagi byly trafne Ale po kolei opisze co robilem to może kiedyś komus się przyda i to nie tylko przy V6 zapewne Gaśnięcie na rozgrzanym silniku na Pb i LPG było efektem uwalonego CPW. Został wymieniony na nowy firmy DELPHI i działa. Idąc dalej padła cewka i chodził na 5 garów przy okazji stukając tak jakby coś wpadło do komory spalania. Cewka wymieniona na nową nie pamiętam już marki. Auto nie pracowało na wolnych obrotach i był problem z rozruchem. Temperatura silnika nie miała już znaczenia. Wymieniony filtr paliwa i przekaźniki co nic nie zmieniło. Dalej wymieniłem pompe, która miała 1 miesiąc i max 300km przejechane bo ciśnienie bylo zbyt niskie i włożyłem nową BOSCHA. Ciśnienie bylo ok, ale nadal gasła kopcąc na potęge i nie przepalając paliwa. W końcu poprawiłem ułożenie przewodów tak żeby przewód od CPW był odsunięty od cewki i przewodów WN i po raz kolejny zrestartowałem mapy paliwa i wszystko chodzi tak jak powinno Opis w dużym skrócie, ale po ponad miesiącu zabawy (głównie z braku czasu) sytuacja opanowana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.