Jump to content
Omega Elite Klub

Słabo pali/ Temperatura powietrza zasysanego 2.5 dti


Vision95
 Share


Recommended Posts

Siemanko. Mam problem moje 2.5 dti pali na zimnym silniku tragicznie. Ogarniałem wiązke elektryczną bo przekaźnik świec nie działał. Czujnik temperatury pokazywał minus 220 stopni. Wymieniona przepływka na nową (Firma BREMI nie było BOSCH) ale dalej te same wartości chociaż jakość powietrza się polepszyła. Wtryski są po regeneracji aczkolwiek żadnych faktur na to nie mam. (tak twierdzi poprzedni właściciel). Pompa działa wzorowo (Nie mierzone żadnym narzędziem specjalistycznym tylko kompem). Odpalanie wygląda tak.





Nie wiem już co robić. We wtorek jadę na mierzenie ciśnienia na cylindrach, żeby sprawdzić czy na zimnym jest kompresja, może jej brak powoduje problemy z odpalaniem.



Jak odłączę czujnik temperatury i świece grzeją to odpali powiedzmy od strzała ale chodzi nie równo i kopci niespalonym ropskiem.


Może ktoś coś miał?

Link to comment
Share on other sites


moze to glupie ale sprawdzales pompke podprogowa? moze nie daje paliwa albo sie zawiesza, druga sprawa mialem taki objaw jak ty jak byla ciepla ledwo odpalala i winowajcą był wtrysk

Link to comment
Share on other sites


moze to glupie ale sprawdzales pompke podprogowa?

 

Jak przekręce zapłon to pompka pompuje, może być zapchana czy coś? Zauważyłem, że jak leje do pełna to ropa leci ze zbiornika. Czy nieszczelność tam miała by wpływ na odpalanie? Szukam wzsystkiego. Wszyscy ręce rozkładają..

Link to comment
Share on other sites


To może złamany przewód od pompy i zaciąga powietrze = zapowietrzona pompa i cały układ .

Link to comment
Share on other sites


A sluchac ja bardzo? Jak glosno chodzi moze byc do wymiany, to ze jak lejesz do pelna to cieknie z baku to znaczy ze masz uszczelke pod korkiem od pompki w baku sparciala i ci przepuszcza

Link to comment
Share on other sites


To może złamany przewód od pompy i zaciąga powietrze = zapowietrzona pompa i cały układ .

 

Jak to sprawdzić?

A sluchac ja bardzo? Jak glosno chodzi moze byc do wymiany, to ze jak lejesz do pelna to cieknie z baku to znaczy ze masz uszczelke pod korkiem od pompki w baku sparciala i ci przepuszcza

 

Jutro się przysłucham dokładnie. A co do uszczelki w baku, Skomplikowana wymiana? Leje teraz gdzieś do połowy bo wtedy nie cieknie.

Link to comment
Share on other sites


sama wymiana uszczelki nie, ale teraz temat taki, podnies wykladzine w bagazniku i odkrec wizjer i bedziesz widzial jak to wyglada, ja mialem akurat bak wyciagniety przy konserwacji i moglem to zrobic swobodnie, tylko pojawil sie problem taki, ze jak odkrecilem ten pierscien ktory trzyma pompke i dociska uszczelke ciezko mi go bylo spowrotem wlozyc poniewaz bak w tym miejscu sie odksztalcil i po godzinie kombinacji udalo sie to jakos docisnac i dopasowac ale tak jak pisze nie obylo sie bez przeszkod

Link to comment
Share on other sites


sama wymiana uszczelki nie, ale teraz temat taki, podnies wykladzine w bagazniku i odkrec wizjer i bedziesz widzial jak to wyglada, ja mialem akurat bak wyciagniety przy konserwacji i moglem to zrobic swobodnie, tylko pojawil sie problem taki, ze jak odkrecilem ten pierscien ktory trzyma pompke i dociska uszczelke ciezko mi go bylo spowrotem wlozyc poniewaz bak w tym miejscu sie odksztalcil i po godzinie kombinacji udalo sie to jakos docisnac i dopasowac ale tak jak pisze nie obylo sie bez przeszkod

 

Rozumiem ok. Zerknę. A gdzie takawa uszczelkę dorwać?

Link to comment
Share on other sites


no to jak powietrze slychac no to pompka w baku moze albo nieszczelny przewod, moze byc blachostka tak jak np u lipy, odstawil na zrobienie pompy w 2.2 dti z tego co pamietam i nagle na drugi dzien po odebraniu auto zdechlo wiec pierwsze co ze cos spiepszyli, a okazalo sie ze mial szlam w baku i nie cignelo paliwa... ale kto by pomyslal ze taka zbieznosc akurat

Link to comment
Share on other sites


Zobaczyłem Jeszcze raz na zimnym silniku. I ewidentnie słychać powietrze. Na weekend będę grzebać

 

 

 

A tutaj pompa w baku

 

 

 

Może ktoś pomoc czy to jest normalne czy coś nie tak?

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Była u mechanika na głowice ale pech chciał, że nie ściągnął bo rozwalił rękę. Zmierzona kompresja na zimnym silniku po 22 bary. przy świecach pali od strzała ale kopci, na jeden garnek nie chodzi.(na zimnym)

Czy jak wyjmę wtrysk to sprawdzę czy w komorze spalania jest płyn chłodniczy??

Link to comment
Share on other sites


  • 2 months later...

sama wymiana uszczelki nie, ale teraz temat taki, podnies wykladzine w bagazniku i odkrec wizjer i bedziesz widzial jak to wyglada, ja mialem akurat bak wyciagniety przy konserwacji i moglem to zrobic swobodnie, tylko pojawil sie problem taki, ze jak odkrecilem ten pierscien ktory trzyma pompke i dociska uszczelke ciezko mi go bylo spowrotem wlozyc poniewaz bak w tym miejscu sie odksztalcil i po godzinie kombinacji udalo sie to jakos docisnac i dopasowac ale tak jak pisze nie obylo sie bez przeszkod

 

ostatnio bawiłem się z tą pompą i myślałem, że jest wszystko okej, do czasu kiedy zatankowałem do pełna a pode mną kałuża ropy (2l-3l) Może być, że to przez tą uszczelke?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.