Jump to content
Omega Elite Klub

Ładowanie


Boscorelli
 Share


Recommended Posts

Siema, ostatnio zauważyłem, że jak jest dłużej wilgotno na zewnątrz to przez kilka km po odpaleniu lekko pali mi się kontrolka od ładowania, dziś jeszcze zaobserwowałem, że intensywność świecenia zwiększa gdy włączę podgrzewanie foteli, macie jakieś pomysły co się znowu mogło zepsuć?

Link to comment
Share on other sites


Tez miałem podobnie ale pociągiem dodatkową masę od alternatora prosto do akumulatora i juz takiego zjawiska nie zaobserwowałem :)

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Oddałem alternator do regeneracji, naprawiony, ładowanie w normie, kable też są ok, a mimo to po włączeniu podgrzewania siedzeń kontrolka ładowania nadal się żarzy. Co to może być?

Link to comment
Share on other sites


Ale to się włącza tylko przy podgrzewaniu siedzen? Czy w ogóle przy obciążeniu?

 

Masy posprawdzałeś? Klemy się nie grzeją?

Link to comment
Share on other sites


Rzecz dzieje się tylko gdy odpalę podgrzewanie siedzeń, kilka dni byłem u magików co tylko regenerują rozruszniki i alternatory, pomierzyli miernikiem i stwierdzili, że wszystko jest w porządku, ale zapobiegawczo oddałem altek do regeneracji, po tym zabiegu nadal występuje zarżenie po włączeniu podgrzewania siedzeń, sprawdzali kable i mierzyli i stwierdzili, że jest wszystko ok. O klemy nie pytałem i nie sprawdzałem, ale pamiętam podczas pierwszych pomiarów, auto było po trasie i mechanior normalnie dotykał klem jak sprawdzał ładowanie, więc chyba się nie grzeją, zresztą kilka miesięcy temu wymieniałem aku wiec przy okazji wszytko było oczyszczone, klema plusowa, była zakładana nowa jakiś rok temu

Link to comment
Share on other sites


Przy któryms konkretnym fotelu? Czy którymkolwiek?

 

Raczej nie ma to znaczenia, chociaż tak wydaje mi się, że trochę bardziej przy fotelu pasażera

Link to comment
Share on other sites


Grzanie dup to spore obciążenie , ale jesli na kazdym fotelu tak jest to raczej mozna wyjsc z zalozenia ze to nie konkretnie fotel to powoduje tylko dodatkowe obciążenie. Jesli altek zregenerowany to ja bym jednak posptrawdzal jeszcze raz klemy, masy itd. Napiecie mierzyles w którym miejscu? Na klemach?

Link to comment
Share on other sites


Grzanie dup to spore obciążenie , ale jesli na kazdym fotelu tak jest to raczej mozna wyjsc z zalozenia ze to nie konkretnie fotel to powoduje tylko dodatkowe obciążenie. Jesli altek zregenerowany to ja bym jednak posptrawdzal jeszcze raz klemy, masy itd. Napiecie mierzyles w którym miejscu? Na klemach?

 

Klemy sprawdziłem po powrocie z pracy i były zimne, napięcie mierzyli na klemach jak i na samych kablach tuż przy klemach.

Czy w celach sprawdzenia kabla "-", muszę ciągnąć go aż od altka do aku, czy można to jakos zrobić na szybko?

Link to comment
Share on other sites


Tez miałem podobnie ale pociągiem dodatkową masę od alternatora prosto do akumulatora i juz takiego zjawiska nie zaobserwowałem :)

 

Może głupie pytanie, ale jaka jest długość przewodu masowego od altka do aku w v-ce? Chciałbym kupić już gotowy, zarobiony, w oplocie i potrzebowałbym przybliżoną długość.

Link to comment
Share on other sites


Ja kupiłem chyba 1.5 metra kabla i sam zarobiłem końcówki, ale nie pamiętam czy go skracalem czy nie, no i ja miałem 2.2 benzyna. Wszystko zależy którędy pociągnie kabel

Link to comment
Share on other sites


Do silnika od klemy

 

Zrobiłem tak no i niestety zero reakcji, po włączeniu grzania dup przednich kontrolka się żarzy, ale czy dla prawidłowości nie powinno się zrobić "czystego" połączenia od altka do aku?

Link to comment
Share on other sites


NIby tak, ale raczej male szanse zeby byla słaba masa miedzy blokiem a alternatorem :/ Kurde juz sam nie wiem. Troche to bez sensu...A moze po prostu zegary świrują?

Link to comment
Share on other sites


NIby tak, ale raczej male szanse zeby byla słaba masa miedzy blokiem a alternatorem :/ Kurde juz sam nie wiem. Troche to bez sensu...A moze po prostu zegary świrują?

 

Też już nawet o tym myślałem, ale jedyna opcja na sprawdzenie to podmienić zegary?

Link to comment
Share on other sites


Raczej tak, ale to raptem parę śrubek :) Pogadaj z Grabarzem, bo u niego leżą zegary z anglika dla Arosa.

Link to comment
Share on other sites


A jak się zaczyna zażyć to jakie masz ładowanie? I czy wtedy klema się nie grzeje?

Link to comment
Share on other sites


A jak się zaczyna zażyć to jakie masz ładowanie? I czy wtedy klema się nie grzeje?

 

Zrobiłem tak jak napisałeś, włączyłem podgrzewanie siedzeń na "5", przejechałem kilka km, sprawdziłem i się okazało, że klema "+" wyraźnie się grzeje

Link to comment
Share on other sites


Problem chyba rozwiązany, winowajcą była śruba która łączyła klemę plusową z grubym czerwonym kablem który idzie do puszki nad akumulatorem. Z zewnątrz wyglądała ładnie, ale po jej odkręceniu podkładka jak i śruba była cała zardzewiała, przez co ładowanie na tym połączeniu było poniżej 13. Wyczyściłem klemy, śruby wymieniłem, zasmarowałem, działa i się już nic nie świeci :) Trochę niepotrzebnie był regenerowany altek, ale nie ma tego złego, przynajmniej teraz mogę się pochwalić ładowaniem na poziomie 14.2V, nawet przy pełnym obciążeniu :D

 

Dzięki wszystkim za pomoc, zwłaszcza Tobie @Tazz za naprowadzanie z tymi klemami :)

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.