Boscorelli Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 Siema, ostatnio zauważyłem, że jak jest dłużej wilgotno na zewnątrz to przez kilka km po odpaleniu lekko pali mi się kontrolka od ładowania, dziś jeszcze zaobserwowałem, że intensywność świecenia zwiększa gdy włączę podgrzewanie foteli, macie jakieś pomysły co się znowu mogło zepsuć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vision95 Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 no na pewno alternator, regulator napięcia koło 100-120zł bosch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 Tez miałem podobnie ale pociągiem dodatkową masę od alternatora prosto do akumulatora i juz takiego zjawiska nie zaobserwowałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 8, 2017 Author Share Posted November 8, 2017 Oddałem alternator do regeneracji, naprawiony, ładowanie w normie, kable też są ok, a mimo to po włączeniu podgrzewania siedzeń kontrolka ładowania nadal się żarzy. Co to może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Ale to się włącza tylko przy podgrzewaniu siedzen? Czy w ogóle przy obciążeniu? Masy posprawdzałeś? Klemy się nie grzeją? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Miernik i sprawdź lądowanie Przy aku i przy altku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Rzecz dzieje się tylko gdy odpalę podgrzewanie siedzeń, kilka dni byłem u magików co tylko regenerują rozruszniki i alternatory, pomierzyli miernikiem i stwierdzili, że wszystko jest w porządku, ale zapobiegawczo oddałem altek do regeneracji, po tym zabiegu nadal występuje zarżenie po włączeniu podgrzewania siedzeń, sprawdzali kable i mierzyli i stwierdzili, że jest wszystko ok. O klemy nie pytałem i nie sprawdzałem, ale pamiętam podczas pierwszych pomiarów, auto było po trasie i mechanior normalnie dotykał klem jak sprawdzał ładowanie, więc chyba się nie grzeją, zresztą kilka miesięcy temu wymieniałem aku wiec przy okazji wszytko było oczyszczone, klema plusowa, była zakładana nowa jakiś rok temu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Przy któryms konkretnym fotelu? Czy którymkolwiek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Przy któryms konkretnym fotelu? Czy którymkolwiek? Raczej nie ma to znaczenia, chociaż tak wydaje mi się, że trochę bardziej przy fotelu pasażera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Grzanie dup to spore obciążenie , ale jesli na kazdym fotelu tak jest to raczej mozna wyjsc z zalozenia ze to nie konkretnie fotel to powoduje tylko dodatkowe obciążenie. Jesli altek zregenerowany to ja bym jednak posptrawdzal jeszcze raz klemy, masy itd. Napiecie mierzyles w którym miejscu? Na klemach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 11, 2017 Author Share Posted November 11, 2017 Grzanie dup to spore obciążenie , ale jesli na kazdym fotelu tak jest to raczej mozna wyjsc z zalozenia ze to nie konkretnie fotel to powoduje tylko dodatkowe obciążenie. Jesli altek zregenerowany to ja bym jednak posptrawdzal jeszcze raz klemy, masy itd. Napiecie mierzyles w którym miejscu? Na klemach? Klemy sprawdziłem po powrocie z pracy i były zimne, napięcie mierzyli na klemach jak i na samych kablach tuż przy klemach. Czy w celach sprawdzenia kabla "-", muszę ciągnąć go aż od altka do aku, czy można to jakos zrobić na szybko? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 11, 2017 Share Posted November 11, 2017 Do silnika od klemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 12, 2017 Author Share Posted November 12, 2017 Tez miałem podobnie ale pociągiem dodatkową masę od alternatora prosto do akumulatora i juz takiego zjawiska nie zaobserwowałem Może głupie pytanie, ale jaka jest długość przewodu masowego od altka do aku w v-ce? Chciałbym kupić już gotowy, zarobiony, w oplocie i potrzebowałbym przybliżoną długość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 12, 2017 Share Posted November 12, 2017 Ja kupiłem chyba 1.5 metra kabla i sam zarobiłem końcówki, ale nie pamiętam czy go skracalem czy nie, no i ja miałem 2.2 benzyna. Wszystko zależy którędy pociągnie kabel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 13, 2017 Author Share Posted November 13, 2017 Do silnika od klemy Zrobiłem tak no i niestety zero reakcji, po włączeniu grzania dup przednich kontrolka się żarzy, ale czy dla prawidłowości nie powinno się zrobić "czystego" połączenia od altka do aku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 13, 2017 Share Posted November 13, 2017 NIby tak, ale raczej male szanse zeby byla słaba masa miedzy blokiem a alternatorem Kurde juz sam nie wiem. Troche to bez sensu...A moze po prostu zegary świrują? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 13, 2017 Author Share Posted November 13, 2017 NIby tak, ale raczej male szanse zeby byla słaba masa miedzy blokiem a alternatorem Kurde juz sam nie wiem. Troche to bez sensu...A moze po prostu zegary świrują? Też już nawet o tym myślałem, ale jedyna opcja na sprawdzenie to podmienić zegary? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 13, 2017 Share Posted November 13, 2017 Raczej tak, ale to raptem parę śrubek Pogadaj z Grabarzem, bo u niego leżą zegary z anglika dla Arosa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted November 13, 2017 Share Posted November 13, 2017 Mam ze trzy komplety zegarow przyjedz to akurat drzwi zabierzesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 13, 2017 Share Posted November 13, 2017 A jak się zaczyna zażyć to jakie masz ładowanie? I czy wtedy klema się nie grzeje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 14, 2017 Author Share Posted November 14, 2017 A jak się zaczyna zażyć to jakie masz ładowanie? I czy wtedy klema się nie grzeje? Zrobiłem tak jak napisałeś, włączyłem podgrzewanie siedzeń na "5", przejechałem kilka km, sprawdziłem i się okazało, że klema "+" wyraźnie się grzeje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 No to już wiesz co zrobić Panie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 15, 2017 Author Share Posted November 15, 2017 Problem chyba rozwiązany, winowajcą była śruba która łączyła klemę plusową z grubym czerwonym kablem który idzie do puszki nad akumulatorem. Z zewnątrz wyglądała ładnie, ale po jej odkręceniu podkładka jak i śruba była cała zardzewiała, przez co ładowanie na tym połączeniu było poniżej 13. Wyczyściłem klemy, śruby wymieniłem, zasmarowałem, działa i się już nic nie świeci Trochę niepotrzebnie był regenerowany altek, ale nie ma tego złego, przynajmniej teraz mogę się pochwalić ładowaniem na poziomie 14.2V, nawet przy pełnym obciążeniu Dzięki wszystkim za pomoc, zwłaszcza Tobie @Tazz za naprowadzanie z tymi klemami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Spoko tyskie pije Trza se pomagać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.