Jump to content
Omega Elite Klub

Dwa pytania dotyczce pompy wspomagania ZF stosowanej z silnikiem 3.2.


 Share

Recommended Posts

Witam szybkie dwa pytania do użytkowników silnika 3.2 w poliftowej Omedze B.

 

1. Jakie ciśnienie ma pompa wspomagania, chodzi o pompę ZF ?

 

2. Czy pompa wspomagania z 3.2 pasuje do 2.0 na cyk fuch, czy rzeźba na grubo ?

 

Dziękuje i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Padła? Też mnie ciekawi temat, bo raczej czeka mnie wymiana...

 

 

Tak działało na mojej oryginalnej, kupiłem od 2.2 działa ciszej ale dalej trzeba się zapierać żeby skręcić.

 

A plan jest taki: Najmniejszym palcem u ręki bez zbędnego oporu skręcać na postoju kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego na jałowych obrotach przy oponach 225 na suchej kostce polbrukowej.

 

Nie wiem jakie Ty masz objawy, ale ja swoje w pigułce podałem :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

W czasie jazdy ok, podczas dłuższego manewrowania parkingowego jeśli nie dodam gazu to pompa wyje i ją blokuje i kierownica przesuwa sie bardzo powoli. W skrajnych położeniach kół też wyje. Olej sprawdzony.

 

Ok. A tak zapytam, czy jak nie miałeś problemu ze wspomaganiem, to czy najmniejszym palcem u ręki dałeś rady obracać kierownica na postoju ?

Link to comment
Share on other sites

 

Nie wiem, od początku były problemy, ale jak trzymam wyższe obroty to na letnich oponach 235/45/17 kręci sie lekko, jednym palcem nigdy nie próbowałem :)

 

I to najmniejszym palcem ! :D

 

Ale ja po analizie kilku wątków starych już, jak i swoich obserwacji myślę, że Opel zasrał sprawę wspomagania w Omedze z silnikiem 2.0 i są dwa wyjścia albo do Żyda albo rzeźba :ke:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem, czy kiedykolwiek jezdziłeś Polonezem Caro Plus ze wspomaganiem... Tam najmniejszym palcem ukręciłeś na postoju, ale tak lekkie wspomaganie jest niekomfortowe podczas szybszej jazdy.

 

No chyba, że dorwiesz wspomaganie o zmiennej "czułości" bo takie tez w Omedze montowali

 

:laugh@2x: 5 lat jeździłem, więc wiem jak ma działać wspomaganie, czyli tak jak właśnie w Polonecie C+ ! Mi tam to nie przeszkadzało w czasie szybszej jazdy. Wspomaganie w Omedze to przy tym to przykra kpina.

 

Montowali z silnikami V6, dołożenie tego chyba jest nie realne, bo tam kabelki idą w ruch a o cenę przekładni lepiej nie pytać razem z tym zaworkiem i jego wiązką i modułami ;)

Link to comment
Share on other sites

Zdajesz sobie sprawę ze na wspomaganie wpływa nie tylko pompa? Wpływ ma Zbieżnośc, geometria, kąty kół, stan układu kierowniczego oraz przedniego zawieszenia.... Sama pompa była by za prosta w wymianie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem, czy kiedykolwiek jezdziłeś Polonezem Caro Plus ze wspomaganiem... Tam najmniejszym palcem ukręciłeś na postoju, ale tak lekkie wspomaganie jest niekomfortowe podczas szybszej jazdy.

 

No chyba, że dorwiesz wspomaganie o zmiennej "czułości" bo takie tez w Omedze montowali

 

:laugh@2x: 5 lat jeździłem, więc wiem jak ma działać wspomaganie, czyli tak jak właśnie w Polonecie C+ ! Mi tam to nie przeszkadzało w czasie szybszej jazdy. Wspomaganie w Omedze to przy tym to przykra kpina.

 

Montowali z silnikami V6, dołożenie tego chyba jest nie realne, bo tam kabelki idą w ruch a o cenę przekładni lepiej nie pytać razem z tym zaworkiem i jego wiązką i modułami ;)

 

 

 Nie tylko V6. W R6 też :D.  

Z mojej bylej 2,5TD servotronic mam włożony w omegę A. Przekładka tego to banalnie prosta sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Zdajesz sobie sprawę ze na wspomaganie wpływa nie tylko pompa? Wpływ ma Zbieżnośc, geometria, kąty kół, stan układu kierowniczego oraz przedniego zawieszenia.... Sama pompa była by za prosta w wymianie.

 

Tak, u mnie po za drążkiem środkowym i lewym z końcówkami kierowniczymi wszystko wymienione, geometria dwa razy ustawiana. Do tego byłem niby w polecanym zakładzie od przekładni, gdzie podnieśli auto i sprawdzali czy przekładnia dobrze działa i nic nie zauważyli.

Link to comment
Share on other sites

@skit

 

Ok, dzięki, ale chodziło mi o pompę ZF, która występowała w modelu 3.2, na nich jest zawsze tabliczka i tam jest opisane ciśnienie.

Link to comment
Share on other sites

a może daj elektryczną pompę np http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-g-2-ii-h-iii-zafira-a-i6937746926.html

 

Myślałem o tym, tylko ciekawe czy ta elektryczna ruszy toporny układ kierowniczy w Omedze.

Link to comment
Share on other sites

a może daj elektryczną pompę np http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-g-2-ii-h-iii-zafira-a-i6937746926.html

 

Myślałem o tym, tylko ciekawe czy ta elektryczna ruszy toporny układ kierowniczy w Omedze.

 

do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba

Link to comment
Share on other sites

 

do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba

 

Sprawdzić to można tylko trzeba mieć gdzie a ja zakładu zajmującego się wspomaganiami kierownicy dla wymagających nie znam. Ale dzięki za rady :)

Link to comment
Share on other sites

 

do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba

 

Sprawdzić to można tylko trzeba mieć gdzie a ja zakładu zajmującego się wspomaganiami kierownicy dla wymagających nie znam. Ale dzięki za rady :)

 

no musiał byś zainwestować w manometr za 30 zł :P

np http://allegro.pl/manometr-hydrauliczny-zegar-63mm-0-400-bar-1-4-i7067658267.html

Link to comment
Share on other sites

A odnośnie pompy o którą pytam to wygląda tak: http://allegro.pl/omega-b-fl-3-2-2-6-pompa-wspomagania-fv-i7055784869.html

 

Na niej jest naklejka ZF z informacją o ciśnieniu, jeżeli takową ktoś użytkuje to proszę o informacje.

Link to comment
Share on other sites

Będę miał dziś lub jutro silnik poza budą to zrobię Ci foto tabliczki na pompie. FL 2.6

Link to comment
Share on other sites

Foto nie mam jak wstawić ale pompa daje 110bar, wyczytane z tabliczki.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@B0Cygano jak coś to pisz PW, mam na sprzedaż tylko jeszcze chwilowo na aucie :) Pamietraj tylko że będziesz musiał węże zakuć albo przełożyć bo pompa nie pasuje P&P

Link to comment
Share on other sites

@B0Cygano  jak coś to pisz PW, mam na sprzedaż tylko jeszcze chwilowo na aucie :) Pamietraj tylko że będziesz musiał węże zakuć albo przełożyć bo pompa nie pasuje P&P

 

Poszło PW :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.