B0Cygano Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Witam szybkie dwa pytania do użytkowników silnika 3.2 w poliftowej Omedze B. 1. Jakie ciśnienie ma pompa wspomagania, chodzi o pompę ZF ? 2. Czy pompa wspomagania z 3.2 pasuje do 2.0 na cyk fuch, czy rzeźba na grubo ? Dziękuje i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 Padła? Też mnie ciekawi temat, bo raczej czeka mnie wymiana... Tak działało na mojej oryginalnej, kupiłem od 2.2 działa ciszej ale dalej trzeba się zapierać żeby skręcić. A plan jest taki: Najmniejszym palcem u ręki bez zbędnego oporu skręcać na postoju kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego na jałowych obrotach przy oponach 225 na suchej kostce polbrukowej. Nie wiem jakie Ty masz objawy, ale ja swoje w pigułce podałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 W czasie jazdy ok, podczas dłuższego manewrowania parkingowego jeśli nie dodam gazu to pompa wyje i ją blokuje i kierownica przesuwa sie bardzo powoli. W skrajnych położeniach kół też wyje. Olej sprawdzony. Ok. A tak zapytam, czy jak nie miałeś problemu ze wspomaganiem, to czy najmniejszym palcem u ręki dałeś rady obracać kierownica na postoju ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 Nie wiem, od początku były problemy, ale jak trzymam wyższe obroty to na letnich oponach 235/45/17 kręci sie lekko, jednym palcem nigdy nie próbowałem I to najmniejszym palcem ! Ale ja po analizie kilku wątków starych już, jak i swoich obserwacji myślę, że Opel zasrał sprawę wspomagania w Omedze z silnikiem 2.0 i są dwa wyjścia albo do Żyda albo rzeźba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 Nie wiem, czy kiedykolwiek jezdziłeś Polonezem Caro Plus ze wspomaganiem... Tam najmniejszym palcem ukręciłeś na postoju, ale tak lekkie wspomaganie jest niekomfortowe podczas szybszej jazdy. No chyba, że dorwiesz wspomaganie o zmiennej "czułości" bo takie tez w Omedze montowali 5 lat jeździłem, więc wiem jak ma działać wspomaganie, czyli tak jak właśnie w Polonecie C+ ! Mi tam to nie przeszkadzało w czasie szybszej jazdy. Wspomaganie w Omedze to przy tym to przykra kpina. Montowali z silnikami V6, dołożenie tego chyba jest nie realne, bo tam kabelki idą w ruch a o cenę przekładni lepiej nie pytać razem z tym zaworkiem i jego wiązką i modułami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Zdajesz sobie sprawę ze na wspomaganie wpływa nie tylko pompa? Wpływ ma Zbieżnośc, geometria, kąty kół, stan układu kierowniczego oraz przedniego zawieszenia.... Sama pompa była by za prosta w wymianie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawko Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Nie wiem, czy kiedykolwiek jezdziłeś Polonezem Caro Plus ze wspomaganiem... Tam najmniejszym palcem ukręciłeś na postoju, ale tak lekkie wspomaganie jest niekomfortowe podczas szybszej jazdy. No chyba, że dorwiesz wspomaganie o zmiennej "czułości" bo takie tez w Omedze montowali 5 lat jeździłem, więc wiem jak ma działać wspomaganie, czyli tak jak właśnie w Polonecie C+ ! Mi tam to nie przeszkadzało w czasie szybszej jazdy. Wspomaganie w Omedze to przy tym to przykra kpina. Montowali z silnikami V6, dołożenie tego chyba jest nie realne, bo tam kabelki idą w ruch a o cenę przekładni lepiej nie pytać razem z tym zaworkiem i jego wiązką i modułami Nie tylko V6. W R6 też . Z mojej bylej 2,5TD servotronic mam włożony w omegę A. Przekładka tego to banalnie prosta sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 29, 2017 Author Share Posted November 29, 2017 Zdajesz sobie sprawę ze na wspomaganie wpływa nie tylko pompa? Wpływ ma Zbieżnośc, geometria, kąty kół, stan układu kierowniczego oraz przedniego zawieszenia.... Sama pompa była by za prosta w wymianie. Tak, u mnie po za drążkiem środkowym i lewym z końcówkami kierowniczymi wszystko wymienione, geometria dwa razy ustawiana. Do tego byłem niby w polecanym zakładzie od przekładni, gdzie podnieśli auto i sprawdzali czy przekładnia dobrze działa i nic nie zauważyli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 29, 2017 Author Share Posted November 29, 2017 Dobra może ktoś zna odpowiedź na pytanie nr 1 ?? Bo na drugie to już co nieco ktoś mi podpowiedział. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Gdzieś mi dzwoni że 80 bar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Takie info tez tutaj http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wspomagania-ukladu-kierowniczego-trw-jpr138,0-161-jpr138-324684.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 29, 2017 Author Share Posted November 29, 2017 @skit Ok, dzięki, ale chodziło mi o pompę ZF, która występowała w modelu 3.2, na nich jest zawsze tabliczka i tam jest opisane ciśnienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 30, 2017 Share Posted November 30, 2017 a może daj elektryczną pompę np http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-g-2-ii-h-iii-zafira-a-i6937746926.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 30, 2017 Author Share Posted November 30, 2017 a może daj elektryczną pompę np http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-g-2-ii-h-iii-zafira-a-i6937746926.html Myślałem o tym, tylko ciekawe czy ta elektryczna ruszy toporny układ kierowniczy w Omedze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 30, 2017 Share Posted November 30, 2017 a może daj elektryczną pompę np http://allegro.pl/pompa-wspomagania-opel-astra-g-2-ii-h-iii-zafira-a-i6937746926.html Myślałem o tym, tylko ciekawe czy ta elektryczna ruszy toporny układ kierowniczy w Omedze. do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 30, 2017 Author Share Posted November 30, 2017 do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba Sprawdzić to można tylko trzeba mieć gdzie a ja zakładu zajmującego się wspomaganiami kierownicy dla wymagających nie znam. Ale dzięki za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 30, 2017 Share Posted November 30, 2017 do terenówek zakładają, cały czas masz ciśnienie na ful, bez dużych obrotów silnika, możesz jeszcze na swoją założyć mniejsze koło pasowe to podniesiesz obroty na wolnym biegu, sprawdzić zawory przelewowe czy trzymają ciśnienie ok 90 - 100 bar chyba Sprawdzić to można tylko trzeba mieć gdzie a ja zakładu zajmującego się wspomaganiami kierownicy dla wymagających nie znam. Ale dzięki za rady no musiał byś zainwestować w manometr za 30 zł np http://allegro.pl/manometr-hydrauliczny-zegar-63mm-0-400-bar-1-4-i7067658267.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 30, 2017 Author Share Posted November 30, 2017 A odnośnie pompy o którą pytam to wygląda tak: http://allegro.pl/omega-b-fl-3-2-2-6-pompa-wspomagania-fv-i7055784869.html Na niej jest naklejka ZF z informacją o ciśnieniu, jeżeli takową ktoś użytkuje to proszę o informacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted December 1, 2017 Share Posted December 1, 2017 Będę miał dziś lub jutro silnik poza budą to zrobię Ci foto tabliczki na pompie. FL 2.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Foto nie mam jak wstawić ale pompa daje 110bar, wyczytane z tabliczki. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 Foto nie mam jak wstawić ale pompa daje 110bar, wyczytane z tabliczki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubi Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Ja mam chyba taka pompę w 2.6 chociaż nie wiem bo od 3.0 pasowała do mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 Ja mam chyba taka pompę w 2.6 chociaż nie wiem bo od 3.0 pasowała do mnie Na sprzedaż ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 @B0Cygano jak coś to pisz PW, mam na sprzedaż tylko jeszcze chwilowo na aucie Pamietraj tylko że będziesz musiał węże zakuć albo przełożyć bo pompa nie pasuje P&P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 @B0Cygano jak coś to pisz PW, mam na sprzedaż tylko jeszcze chwilowo na aucie Pamietraj tylko że będziesz musiał węże zakuć albo przełożyć bo pompa nie pasuje P&P Poszło PW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.