Gregorz Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Hej. Dlugi czas zastanawiam sie jakie w koncu swiece zostawić. Irydowe na 1 elektrodzie przerwa 0.9 - takie mam wrzucone juz jakis czas. Świece 4elektrodowe dedykowane do silnika tez mialem. Wg mnie i innych 4 elektrody zostaly wymyslone w celu wydluzenia przegladów i nic wiecej bo przeskok iskry i tak wystepuje tylko na jednej z elektrod. Druga sprawa to odstep elektrod seriyjny Bosch produkuje świece z odstepem 1.35 a wiec czy nie za duzo przy LPG? Moze ktos cos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Słyszałem takie opinie, że świece 1 elektrodowe zabijają cewki w tych silnikach. Ile w tym prawdy, nei wiem:) @barteklodz ? Ja zakładam od zawsze do sievbie takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.0 - 2 elektrodowe, do 3.2 - 4 elektrodowe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 8, 2018 Author Share Posted January 8, 2018 No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić moda sobie zrób Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 8, 2018 Author Share Posted January 8, 2018 Zrobiłem przed chwilą moda takiego, że wkręciłem takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.2 - 4 elektrodowe i będę jeździł na benzie yebac biede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 jutro wkleję foto cewki która jeździła na jednej elektrodzie jakieś 3 tys km oszczędności wyszły x2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 9, 2018 Author Share Posted January 9, 2018 Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz Wg mnie lepsza będzie świeca jednoelektordowa. Będzie na niej mocniejsza iskra. Bardzo mnie interesuje teoria, a właściwie jej założenia, wg której ma cierpieć na tym cewka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi) już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi) już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta W Renówkach cewki padają bardzo często, i to parami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz https://naforum.zapodaj.net/11487a22025c.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/7f27b0d50682.jpg.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz https://naforum.zapodaj.net/11487a22025c.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/7f27b0d50682.jpg.html Co nie tak z tą cewką, bo nie wiem na czym się skupić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 16, 2018 Author Share Posted January 16, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć? Po 3 tys km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj. Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć? Po 3 tys km? Jak jest kiepskiej jakości, to może zrobić tylko tysiąc. Ja bym obstawiał, że miała kontakt z wilgocią i przez to ją szlag trafił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 jak już wspominałem: Słyszałem takie opinie' date='[/quote'] Ile w tym prawdy ciul wie. Z racją jak z dupą każdy ma swoją Ja bym nie był jakimś strasznym radykałem w tym temacie. Zakładam u siebie takie jak zaleca producent bo nie lubię eksperymentów ala pomysłowy dobromir. Jeśli jakaś teoria nie jest sprawdzona i pewna to wole chyba tak jak Adam Opel przykazał Inna sprawa że jak ktoś jeździ na 1 elektrodowych i z praktyki wie że nic z cewkami się nie dzieje no to super Ja jeżdżę na 4 i mam to wytestowane wiec uważam że nie ma sensu kombinować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 a ta jeździła na 2 elektrodowych o dziwo działała do samego końca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 23, 2018 Author Share Posted January 23, 2018 Co ma wisieć nie utonie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted July 30, 2018 Share Posted July 30, 2018 Szykuję się do zmiany świec w swoim 3.0. Posiadam instalację LPG. Znalazłem na allegro oryginalne świece: https://allegro.pl/oe-opel-swieca-zaplonowa-omega-b-2-0-2-2-3-0-v6-i6817379014.html Będzie to dobry wybór? Czy lepiej szukać coś z zamienników typu Bosch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted July 31, 2018 Author Share Posted July 31, 2018 Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu. I jak się sprawują u Ciebie te 4 elektrody Boscha w 3,2? Też je kupiłem z polecenia sprzedawcy i tak jakoś mam wrażenie że słabo. Muszę wsadzić na chwilę stare Gm i porównać Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted August 2, 2018 Author Share Posted August 2, 2018 (edited) A co zauważyłeś? U mnie raczej bez zmian Edited August 2, 2018 by Gregorz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.