Jump to content

Świece zaplonowe przy LPG 3.2v6


Gregorz

Recommended Posts

Hej.

 

Dlugi czas zastanawiam sie jakie w koncu swiece zostawić. Irydowe na 1 elektrodzie przerwa 0.9 - takie mam wrzucone juz jakis czas. Świece 4elektrodowe dedykowane do silnika tez mialem. Wg mnie i innych 4 elektrody zostaly wymyslone w celu wydluzenia przegladów i nic wiecej bo przeskok iskry i tak wystepuje tylko na jednej z elektrod. Druga sprawa to odstep elektrod seriyjny Bosch produkuje świece z odstepem 1.35 a wiec czy nie za duzo przy LPG?

 

Moze ktos cos?

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem takie opinie, że świece 1 elektrodowe zabijają cewki w tych silnikach. Ile w tym prawdy, nei wiem:) @barteklodz ? Ja zakładam od zawsze do sievbie takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.0 - 2 elektrodowe, do 3.2 - 4 elektrodowe

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić

 

moda sobie zrób 

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem przed chwilą moda takiego, że wkręciłem

 

takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.2  - 4 elektrodowe

 

 

 

i będę jeździł na benzie yebac biede :lol:

Link to comment
Share on other sites

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

 

Wg mnie lepsza będzie świeca jednoelektordowa. Będzie na niej mocniejsza iskra.

 

Bardzo mnie interesuje teoria, a właściwie jej założenia, wg której ma cierpieć na tym cewka.

Link to comment
Share on other sites

Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi) już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta

Link to comment
Share on other sites

Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi)  już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta

 

W Renówkach cewki padają bardzo często, i to parami.

Link to comment
Share on other sites

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

 

https://naforum.zapodaj.net/11487a22025c.jpg.html

 

https://naforum.zapodaj.net/7f27b0d50682.jpg.html

 

Co nie tak z tą cewką, bo nie wiem na czym się skupić?

Link to comment
Share on other sites

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

Link to comment
Share on other sites

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

Link to comment
Share on other sites

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

Link to comment
Share on other sites

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

 

Po 3 tys km?

Link to comment
Share on other sites

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

 

Po 3 tys km?

 

Jak jest kiepskiej jakości, to może zrobić tylko tysiąc. Ja bym obstawiał, że miała kontakt z wilgocią i przez to ją szlag trafił.

Link to comment
Share on other sites

jak już wspominałem:

 

Słyszałem takie opinie' date='[/quote']

 

Ile w tym prawdy ciul wie. Z racją jak z dupą każdy ma swoją :) Ja bym nie był jakimś strasznym radykałem w tym temacie. Zakładam u siebie takie jak zaleca producent bo nie lubię eksperymentów ala pomysłowy dobromir. Jeśli jakaś teoria nie jest sprawdzona i pewna to wole chyba tak jak Adam Opel przykazał :) Inna sprawa że jak ktoś jeździ na 1 elektrodowych i z praktyki wie że nic z cewkami się nie dzieje no to super :) Ja jeżdżę na 4 i mam to wytestowane wiec uważam że nie ma sensu kombinować :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Szykuję się do zmiany świec w swoim 3.0. Posiadam instalację LPG.

Znalazłem na allegro oryginalne świece: https://allegro.pl/oe-opel-swieca-zaplonowa-omega-b-2-0-2-2-3-0-v6-i6817379014.html

Będzie to dobry wybór? Czy lepiej szukać coś z zamienników typu Bosch?

Link to comment
Share on other sites

Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu.

Link to comment
Share on other sites

Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu.
I jak się sprawują u Ciebie te 4 elektrody Boscha w 3,2? Też je kupiłem z polecenia sprzedawcy i tak jakoś mam wrażenie że słabo. Muszę wsadzić na chwilę stare Gm i porównać

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.