Gregorz Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Jak w temacie. Ostatnio przy odpalaniu z rana mrugnęły na raz PNR321 na 0.5 sek... i nic więcej. Dzisiaj trasa no i choinka - świecą jak chcą, mało kiedy sie trafi żeby poprawnie wskazywały poprawne położenie lewarka lub świecą wszystkie. Błąd Automatic Transmission Range Sensor Circuit Malfunction. Może to elektronika w listwie podświetleniowej na której ów diody sie znajdują. Może to selektor, albo wtyczka...no bo przecież nie skrzynia bo wszystko z nią bez zmian. Jakieś doświadczenia mile widziane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipa Posted January 28, 2018 Share Posted January 28, 2018 Mnie się wydaje że to wina selektora ,aczkolwiek u mnie był problem z alternatorem i też miałem choinkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 28, 2018 Author Share Posted January 28, 2018 Dzisiaj znowu trasa i sie okazało, ze łapie tryb awaryjny i chce ruszac z wysokiego biegu(nie wiem z ktorego bo nie mialem laptopa). Po powrocie sie okazalo, ze sterownik asb nie widzi D i 2. Jedzie bez problemu na 1 i 3. Jutro zajrze do wtyczki...bo znowu trasa, a dzisiaj jechalem 100 km na 3 biegu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adammat89 Posted January 28, 2018 Share Posted January 28, 2018 Dzisiaj znowu trasa i sie okazało, ze łapie tryb awaryjny i chce ruszac z wysokiego biegu(nie wiem z ktorego bo nie mialem laptopa). Po powrocie sie okazalo, ze sterownik asb nie widzi D i 2. Jedzie bez problemu na 1 i 3. Jutro zajrze do wtyczki...bo znowu trasa, a dzisiaj jechalem 100 km na 3 biegu Ja miałem podobnie I wina leżała w brudnym selektorze , po oczyszczeniu i nasmarowaniu smarem teflonowym śmiga bez problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted January 28, 2018 Share Posted January 28, 2018 selektor się skończył Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted January 29, 2018 Author Share Posted January 29, 2018 No dobra. Zobacze, poczyszcze i zobaczymy. A jak nie teges to nie wiem...ustawie sie w kolejce do @skit na swapa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 No dobra. Zobacze, poczyszcze i zobaczymy. A jak nie teges to nie wiem...ustawie sie w kolejce do @skit na swapa Jak materiał się nagrał to będzie videoporada i sam ogarniesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Na czym polega czyszczenie selektora? Bo też mam ten błąd, diody dobrze pokazują ale w OpelScannerze źle pokazuje biegi i jazda jest koszmarem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 tez mialem przerabiałem selektor wykrecasz go chyba 3 srubki wypinasz wtyke na blat i rozbierasz czyscicsz i smarujesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted February 4, 2018 Author Share Posted February 4, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 Ale u mnie po podmianie na inny sprawny selektor jest tak samo. Tak co parę dni się dobieram do tego samochodu żeby za bardzo nerwów nie zszargać. W schematy się ostatnio gapiłem ze 3 godziny, będę sprawdzał przejścia. 4 piny Kostki selektora idą do złącza X4 (które to?) a potem do S118-wyłącznik ASB na 8 Pin(które to?) Te same 4 piny wchodzą też do kompa skrzyni. Może wiązka mi gdzieś przegniła bo woda stała pod dywanikami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 No i mam jeszcze kilka innych niespodzianek w skrzyni: P1844 Różnica Obudowa przekładni zmiany biegów Blokada zwrotnego wyłącznika zwarcie do akumulatora P1835 Obudowa przekładni zmiany biegów blokada dyferencjału elektrozawór zwarcie do masy P1743 Zaworu elektromagnetycznego sprzęgła przemiennika momentu obrotowego wadliwego P0560 Napięcie systemowe – Złe działanie Wiązka przewodów , Złe kontaktowanie , Bateria , Alternator No i ten z tematu P0705 i P0706 Pomóźcie kto może bo tylko ciągle zaśmiecam forum a problem może być drobny. Do maja chcę zrobić bo na zlot bym chciał pojechać pierwszy raz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 Ze tak głupio zapytam. Ty jak coś podłączasz/odłączasz to odpinasz klemy? Bo tam jest tyle błędów że jak już się pogubiłem kto co gdzie i jak. Podepnij to pod jaki oplowski interface to będziesz chociaż wiedział czy błędy są aktywne czy nie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 4, 2018 Share Posted February 4, 2018 Odłączam chyba za każdym razem, pewnie mi się zdarzyło zapomnieć, ale zawsze robie prscreen do worda, kasuje błędy i od nowa włączam samochód. Robie tak z doskoku jak mam czas i np. ostatnio skasowałem te błędy skrzyni, zmieniłem selektor i pojechałem na jazdę próbną na wieś, od razu było to samo więc wróciłem ale nie odczytałem już błędów bo żona wzywała do dziecka. ABS się nie zaswiecił. No i na dniach działam dalej, może za szybko pisze nowe posty ale zależy mi wreszcie temat zakończyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Dziś zobaczyłem, że ten schemat kompa asb który jest dostępny na forach dotyczy starszych typów, ja mam nowszy komp sporo mniejszy GS 820, oprogramowanie HX, specyfikacja CK, Piny nie pasują. Odkryłem też, że prąd ze stacyjki nie dochodzi do Pinu 2 złącza okrągłego X4 i dalej do Pinu E selektora. Ale jak prąd do stacyjki podam z osobnego akumulatora to ten prąd dochodzi do samego selektora. Nie wiem o co chodzi, jutro podam bezpośrednio prąd do selektora. A w OpelScannerze w danych rzeczywistych mam tak: Napięcie systemu 0,0 V Pozycja selektora P ok, drążek na R pokazuje N, na N pokazuje R, pozostałe ok, swiatełka Ok Aktualny bieg pokazuje napis błąd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.