Jump to content

Diody biegów przy lewarku ASB głupieją i Automatic Transmission Range Sensor Circuit


Recommended Posts

Jak w temacie.

 

Ostatnio przy odpalaniu z rana mrugnęły na raz PNR321 na 0.5 sek... i nic więcej. Dzisiaj trasa no i choinka - świecą jak chcą, mało kiedy sie trafi żeby poprawnie wskazywały poprawne położenie lewarka lub świecą wszystkie. Błąd Automatic Transmission Range Sensor Circuit Malfunction.

Może to elektronika w listwie podświetleniowej na której ów diody sie znajdują. Może to selektor, albo wtyczka...no bo przecież nie skrzynia bo wszystko z nią bez zmian.

 

 

Jakieś doświadczenia mile widziane :)

Link to comment
Share on other sites

Mnie się wydaje że to wina selektora ,aczkolwiek u mnie był problem z alternatorem i też miałem choinkę

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj znowu trasa i sie okazało, ze łapie tryb awaryjny i chce ruszac z wysokiego biegu(nie wiem z ktorego bo nie mialem laptopa). Po powrocie sie okazalo, ze sterownik asb nie widzi D i 2. Jedzie bez problemu na 1 i 3. Jutro zajrze do wtyczki...bo znowu trasa, a dzisiaj jechalem 100 km na 3 biegu :P

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj znowu trasa i sie okazało, ze łapie tryb awaryjny i chce ruszac z wysokiego biegu(nie wiem z ktorego bo nie mialem laptopa). Po powrocie sie okazalo, ze sterownik asb nie widzi D i 2.  Jedzie bez problemu na 1 i 3. Jutro zajrze do wtyczki...bo znowu trasa, a dzisiaj jechalem 100 km na 3 biegu :P

 

Ja miałem podobnie I wina leżała w brudnym selektorze , po oczyszczeniu i nasmarowaniu smarem teflonowym śmiga bez problemu

Link to comment
Share on other sites

No dobra. Zobacze, poczyszcze i zobaczymy. A jak nie teges to nie wiem...ustawie sie w kolejce do @skit na swapa :P

 

Jak materiał się nagrał to będzie videoporada i sam ogarniesz :D

Link to comment
Share on other sites

tez mialem przerabiałem selektor :P wykrecasz go chyba 3 srubki wypinasz wtyke :) na blat i rozbierasz czyscicsz i smarujesz

Link to comment
Share on other sites

Ale u mnie po podmianie na inny sprawny selektor jest tak samo. Tak co parę dni się dobieram do tego samochodu żeby za bardzo nerwów nie zszargać. W schematy się ostatnio gapiłem ze 3 godziny, będę sprawdzał przejścia. 4 piny Kostki selektora idą do złącza X4 (które to?) a potem do S118-wyłącznik ASB na 8 Pin(które to?) Te same 4 piny wchodzą też do kompa skrzyni. Może wiązka mi gdzieś przegniła bo woda stała pod dywanikami.

Link to comment
Share on other sites

No i mam jeszcze kilka innych niespodzianek w skrzyni:

P1844 Różnica Obudowa przekładni zmiany biegów Blokada zwrotnego wyłącznika zwarcie do akumulatora

P1835 Obudowa przekładni zmiany biegów blokada dyferencjału elektrozawór zwarcie do masy

P1743 Zaworu elektromagnetycznego sprzęgła przemiennika momentu obrotowego wadliwego

P0560 Napięcie systemowe – Złe działanie Wiązka przewodów , Złe kontaktowanie , Bateria , Alternator

No i ten z tematu P0705 i P0706

Pomóźcie kto może bo tylko ciągle zaśmiecam forum a problem może być drobny. Do maja chcę zrobić bo na zlot bym chciał pojechać pierwszy raz

Link to comment
Share on other sites

Ze tak głupio zapytam. Ty jak coś podłączasz/odłączasz to odpinasz klemy? Bo tam jest tyle błędów że jak już się pogubiłem kto co gdzie i jak. Podepnij to pod jaki oplowski interface to będziesz chociaż wiedział czy błędy są aktywne czy nie...

Link to comment
Share on other sites

Odłączam chyba za każdym razem, pewnie mi się zdarzyło zapomnieć, ale zawsze robie prscreen do worda, kasuje błędy i od nowa włączam samochód. Robie tak z doskoku jak mam czas i np. ostatnio skasowałem te błędy skrzyni, zmieniłem selektor i pojechałem na jazdę próbną na wieś, od razu było to samo więc wróciłem ale nie odczytałem już błędów bo żona wzywała do dziecka. ABS się nie zaswiecił. No i na dniach działam dalej, może za szybko pisze nowe posty ale zależy mi wreszcie temat zakończyć.

Link to comment
Share on other sites

Dziś zobaczyłem, że ten schemat kompa asb który jest dostępny na forach dotyczy starszych typów, ja mam nowszy komp sporo mniejszy GS 820, oprogramowanie HX, specyfikacja CK, Piny nie pasują. Odkryłem też, że prąd ze stacyjki nie dochodzi do Pinu 2 złącza okrągłego X4 i dalej do Pinu E selektora. Ale jak prąd do stacyjki podam z osobnego akumulatora to ten prąd dochodzi do samego selektora. Nie wiem o co chodzi, jutro podam bezpośrednio prąd do selektora. A w OpelScannerze w danych rzeczywistych mam tak:

Napięcie systemu 0,0 V

Pozycja selektora P ok, drążek na R pokazuje N, na N pokazuje R, pozostałe ok, swiatełka Ok

Aktualny bieg pokazuje napis błąd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.