Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Luz w układzie kierowniczym


Boscorelli
 Share


Recommended Posts

Koledzy, w 3.2v6 gdzie poza drążkami może występować luz? Wymienione wszystko od wspornika włącznie, a mimo to czuję na kierownicy pukanie i tak jakby lekki luz. Występuje to zwlaszcza podczas parkowania, kręcę kierownicą i w pewnym momencie jest takie uczucie jakby lekki przeskok i puknięcie. Nie ma różnicy czy kręcę w lewo czy w prawo. Wrażenie takie jakby był luz na wieloklinie. Jak na postoju gwałtownie szarpę kiera to luzu nie czuć, tylko przy wiekszym zakresie ruchu kierownica jest to odczuwalne, ja to mam takie wrażenie, jakby w pewnym momencie kiera lekko sie zblokowała i nagle odpuściła, przeskoczy i czuć wtedy puknięcie.

???

Link to comment
Share on other sites


Koledzy sprawdziłem łożysko, nie widzę aby gdzieś się przycinało, macpreson skręca się płynnie, sanki też dla mnie wydają się być dokręcone, teraz gdy zrobiło się troche zimniej, zauważyłem, że podczas skręcania z lewej na prawo, gdy kierownica była na max skręcona w lewo, zacina się/blokuje, delikatnie ruszam i blokada odpuszcza, czuć stuk i kręci się normalnie. Czy za to wszystko może odpowiadać wspomaganie?

 

Z kolei na przekladni jal by byl luz to na postoju daloby sie wyczuć na kierownicy ...

Na odpalonym czy na zgaszonym silniku? jak robię gwałtowne krótkie ruchy to nie czuć ale jak skręcę, tak powiedzmy więcej 1/4 obrotu to czuć ten niby luz i to puknięcie

Link to comment
Share on other sites


No właśnie...dwie osoby jeden obserwator w kanale powinno coś się wyjasnić. Można by końcówki rozłączyć, albo cały drążek najlepiej i wtedy jak podczas obrotu bedzie to samo no to przekładnia ślimakowa...

Link to comment
Share on other sites


A wahacze ma dokrecone? Kiedys u mnie byl na srubie luz i tez cos pukało ale to chyba tylko podczas jazdy bylo slychac...

Przekladnie na zgaszonym lepiej spr wiekszy opór. Tam wlasnie w zakresie max 1/4 obrotu najbardziej sie zuzywa bo to jest 90% przebiegu auta. Zadzwon do jakiejs firmy ktora regeneruje maglownice i podpytaj czy objawy sie zgadzają...

Link to comment
Share on other sites


A wahacze ma dokrecone? Kiedys u mnie byl na srubie luz i tez cos pukało ale to chyba tylko podczas jazdy bylo slychac...

Przekladnie na zgaszonym lepiej spr wiekszy opór. Tam wlasnie w zakresie max 1/4 obrotu najbardziej sie zuzywa bo to jest 90% przebiegu auta. Zadzwon do jakiejs firmy ktora regeneruje maglownice i podpytaj czy objawy sie zgadzają...

 

Jeszcze takie coś dziś zauważyłem, mróz w nocy -8C, rano odpalam i podczas wyjazdu z parkingu i kilka km jazdy nic nie puka, luzu nie czuć, kierownica chodzi płynnie.

Czy to może mieć jakiś związek?

Link to comment
Share on other sites


Typowy luz między elementami metalowymi. to może być wszystko.

 

Heh, jak u typowego mechanika -paproka!

"Panie, to może być wszystko, najlepiej wymieniać na nowe i sprawdzać"

??

 

A Ty jesteś taki zajebisty, że jak ktoś Ci napisze, czy powie, że jemu samochód robi takie "kszyt kszyt i ding ding" jak wjeżdża w dziurę , to na tej podstawie zdiagnozujesz usterkę?

 

Poza tym, ja tylko odpowiedziałem na pytanie, o zależność pomiędzy temperaturą zewnętrzną, a pojawianiem się nieokreślonych dźwięków.

Link to comment
Share on other sites


Według mnie stawiał bym na przekładnie kierowniczą, coś się blokuje w pewnym momencie a później puszcza i słychać puknięcie.

 

Opcja natajńsza rozpiąć wąs przekładni z resztą drążków, odpalić i kręcić, jak stuka to winnego masz na talerzu.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.