Boscorelli Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 Koledzy, w 3.2v6 gdzie poza drążkami może występować luz? Wymienione wszystko od wspornika włącznie, a mimo to czuję na kierownicy pukanie i tak jakby lekki luz. Występuje to zwlaszcza podczas parkowania, kręcę kierownicą i w pewnym momencie jest takie uczucie jakby lekki przeskok i puknięcie. Nie ma różnicy czy kręcę w lewo czy w prawo. Wrażenie takie jakby był luz na wieloklinie. Jak na postoju gwałtownie szarpę kiera to luzu nie czuć, tylko przy wiekszym zakresie ruchu kierownica jest to odczuwalne, ja to mam takie wrażenie, jakby w pewnym momencie kiera lekko sie zblokowała i nagle odpuściła, przeskoczy i czuć wtedy puknięcie. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 U mnie niedokręcone sanki dawały takie objawy.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skandal Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 Sprawdź czy wieloklin na łączeniu kolumna-przekładnia masz dobrze dokręcony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 a może łożysko mcpersona zaciera się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 Z kolei na przekladni jal by byl luz to na postoju daloby sie wyczuć na kierownicy ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted February 21, 2018 Author Share Posted February 21, 2018 Koledzy sprawdziłem łożysko, nie widzę aby gdzieś się przycinało, macpreson skręca się płynnie, sanki też dla mnie wydają się być dokręcone, teraz gdy zrobiło się troche zimniej, zauważyłem, że podczas skręcania z lewej na prawo, gdy kierownica była na max skręcona w lewo, zacina się/blokuje, delikatnie ruszam i blokada odpuszcza, czuć stuk i kręci się normalnie. Czy za to wszystko może odpowiadać wspomaganie? Z kolei na przekladni jal by byl luz to na postoju daloby sie wyczuć na kierownicy ... Na odpalonym czy na zgaszonym silniku? jak robię gwałtowne krótkie ruchy to nie czuć ale jak skręcę, tak powiedzmy więcej 1/4 obrotu to czuć ten niby luz i to puknięcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Próbowałeś podejrzeć z kanału co tam się dzieje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 No właśnie...dwie osoby jeden obserwator w kanale powinno coś się wyjasnić. Można by końcówki rozłączyć, albo cały drążek najlepiej i wtedy jak podczas obrotu bedzie to samo no to przekładnia ślimakowa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted February 21, 2018 Author Share Posted February 21, 2018 Tak, ja siedziałem w kanale, druga osoba kręciła kierownicą, dla mnie było wszystko ok, ale jak się do końca nie jest pewnym czego szukać to może się wydawać tak jak mi, że jest wszystko w porządku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 A wahacze ma dokrecone? Kiedys u mnie byl na srubie luz i tez cos pukało ale to chyba tylko podczas jazdy bylo slychac... Przekladnie na zgaszonym lepiej spr wiekszy opór. Tam wlasnie w zakresie max 1/4 obrotu najbardziej sie zuzywa bo to jest 90% przebiegu auta. Zadzwon do jakiejs firmy ktora regeneruje maglownice i podpytaj czy objawy sie zgadzają... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted February 23, 2018 Author Share Posted February 23, 2018 A wahacze ma dokrecone? Kiedys u mnie byl na srubie luz i tez cos pukało ale to chyba tylko podczas jazdy bylo slychac... Przekladnie na zgaszonym lepiej spr wiekszy opór. Tam wlasnie w zakresie max 1/4 obrotu najbardziej sie zuzywa bo to jest 90% przebiegu auta. Zadzwon do jakiejs firmy ktora regeneruje maglownice i podpytaj czy objawy sie zgadzają... Jeszcze takie coś dziś zauważyłem, mróz w nocy -8C, rano odpalam i podczas wyjazdu z parkingu i kilka km jazdy nic nie puka, luzu nie czuć, kierownica chodzi płynnie. Czy to może mieć jakiś związek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Typowy luz między elementami metalowymi. to może być wszystko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted February 23, 2018 Author Share Posted February 23, 2018 Typowy luz między elementami metalowymi. to może być wszystko. Heh, jak u typowego mechanika -paproka! "Panie, to może być wszystko, najlepiej wymieniać na nowe i sprawdzać" ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Typowy luz między elementami metalowymi. to może być wszystko. Heh, jak u typowego mechanika -paproka! "Panie, to może być wszystko, najlepiej wymieniać na nowe i sprawdzać" ?? A Ty jesteś taki zajebisty, że jak ktoś Ci napisze, czy powie, że jemu samochód robi takie "kszyt kszyt i ding ding" jak wjeżdża w dziurę , to na tej podstawie zdiagnozujesz usterkę? Poza tym, ja tylko odpowiedziałem na pytanie, o zależność pomiędzy temperaturą zewnętrzną, a pojawianiem się nieokreślonych dźwięków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Dobra bez spiny, boscorelli swietnie cie rozumiem mam podobny problem od ponad pol roku i jestem bezradny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Według mnie stawiał bym na przekładnie kierowniczą, coś się blokuje w pewnym momencie a później puszcza i słychać puknięcie. Opcja natajńsza rozpiąć wąs przekładni z resztą drążków, odpalić i kręcić, jak stuka to winnego masz na talerzu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.