tomeczekg Posted February 16, 2018 Share Posted February 16, 2018 Witam Mam wiązkę od krótkiego dolotu a założony długi i trzeba było zamienić kabelki przy czujniku położenia przepustnicy. Popełniłem przy tym błąd i chyba zepsułem pierwszy czujnik. Zapoznałem się ze schematami i podłączyłem drugi czujnik od borówki, takie same objawy pokazuje odwrotnie no to zamieniłem pin 2 z 3 jak jest w jakiejś poradzie i całkiem źle pokazuje. No to kupiłem trzeci czujnik i już podłączyłem tak jak wszystkie schematy i filmiki youtube, no pewny byłem że dobrze a tu zonk, pokazuje odwrotnie, czyli jak tamte tj bez gazu 4.8V a pełny gaz 0,6V. Instalacja jest sprawna bo jak podłączam pod kostkę ten czujnik od krótkiego dolotu (przejściówke robie) pokazuje idealnie. Co to jest do cholery????????????? P.S. Piny są od dołu numerowane 1 , 2 , 3. U mnie 1- masa, 2- 5V po zapłonie, 3 sygnał do ecu. Jeśli czujnik nie podłączony w pinie 3 jest 5.4V ale tak pewnie musi być skoro czujnik krótkiego dolotu działa. Dodatkowo podłączając zasilacz telefonu 5V do pinu 1, 2 czujników nowszych w 3 pinie pokazuje odwrotnie a kiedy to zrobie w czujniku od krótkiego dolotu pokazuje w 3 pinie jak trzeba. Wszystko wskazuje na to, że mam dużego pecha i zepsułem pierwszy czujnik a kupiłem 2 zepsute czujniki, nie zauważyłem tego bo błedu nie pokazuje (napięcia ciągle w zakresie) i rozebrałem pół samochodu szukając przyczyny złej zmiany biegów przez automat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Miałem ten sam problem przy swapie a że nie miałem czasu na zabawę w tedy wziąłem przepustnice od krótkiego do długiego przekręciłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 18, 2018 Author Share Posted February 18, 2018 Ty chyba nie miałeś dokładnie tego problemu tylko po prostu przełożyłeś przepustnice jeśli dobrze rozumiem, tak też można ale wolałem 3 kable przylutować bo przepustnice mam czyszczoną i nowe uszczelki. To musi działać bo Ecu z wszystkich 3.0 są takie same i wiązki takie same, tylko parę wtyczek innych i ten nieszczęsny TPS inny bo w drugą stronę się przepustnica kręci. Mam 2 ECU jeden 95r drugi 2000 i wszystko tak samo działa. Automat mi działa dobrze tylko przy wciśnietym do połowy gazie, wtedy tak czy inaczej TPS pokazuje koło 3Volt i jedzie normalnie. Chyba że jest jakiś haczyk, może coś się przestawia w programie, może ktoś wie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.