brandonroy7 Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Siema, Długo nosiłem się z zamiarem rejestracji na forum, w końcu się przekonałem tak więc jestem Moja przygoda zaczęła się od Omegi A. 2.0 8v 92 lub 93' z przekręconą panewką i urwanym zębem w dyfrze.. Trochę nad nią czasu spędziłem, niekiedy na glebie przy -20st. a niekiedy w +30st w pełnym słońcu. Miałem do niej dawcę z 86roku.. troche trzeba było podłogę pospawać i parę pierdół przełożyć. Ojciec kupił mi ją za 600zł.. miała mi służyć na dojazdy do szkoły, jeszcze wtedy do technikum. Sprzedałem ją za 1600 po 2 latach użytkowania, UWAGA, ziomkowi który widział co temu samochodzikowi się dzieje, m. in. szarpanie łapy na rondach, strzały ze sprzęgła. (nawet jak nie miało to sensu ) legendarne podciąganie szczęk na parkingu w czasie długiej przerwy między lekcjami.. i dużo by wymieniać. Dawca: a tu pancerniak: tutaj po przygodzie na lotnisku, zderzak od przedlifta dałem się przejechać koledze z ówczesnego technikum no i masz babo placek.. a tu po przyrżnięciu (przy pośpiechu w słup wysokiego napięcia) jak widać omka przetrwała i fotka ze środka: ale nowe dywaniki musiały być! Następna omega. OB 2.0 16v w automacie Z147 na zwykłych lampach z 96'. Kupiłem już ją za swój hajs, rozrząd przekręcony, padnięta upg.. Znów dużo do roboty, ale odkąd miałem Omegę A to nie było mi to straszne Auto służyło mi już na dojazdy na uczelnię i czasami do roboty w ciągu tygodnia, stąd antena CB na dachu. wie ktoś gdzie taką łapkę dostać? pamiątka po reklamie.. reklama odeszła razem z lakierem, ale podkład został Komora silnika potwora! Radio PAJONIERRR Tyle wyciągała, osobiście jechałem szybciej ale troche strach trzymać telefon i robić zdjęcie przy tej prędkości Przed wycieczką do Płocka do znajomych, wysiadł mi klakson yyyyy tzn FANFARA haha Wymiana oleju w ASB, bo troche już przeciągała biegami, co potem się okazało padniętą pompą w ASB, ale ja już tego nie robiłem. Po zakupie foteli skórzanych (dałem za to bagatela 200zl ) ogólnie całego kompletu tapicerki, wyglądała tak: Podczas walki z pamięcią fotela, nie wiedziałem za wiele wtedy o prądzie (w sumie to dzisiaj też trochę na bakier) ale starałem się to zrobić dobrze, nie miałem żadnych schematów wszystko po kolorach przewodów jechałem spotkałem ją na mieście, sprzedałem ją kiedyś gościowi co prowadzi tartak.. potem widocznie sprzedał ekipie remontowo-budowlanej i teraz wygląda tak : Następna 2.0 16v tym razem sedan 99'. Na wyposażeniu telefon z BID'em, 4x elektryczne szyby, gruby czarny welur, xenon roleta fotka z trasy :> na zdjęciu nieśmiertelna R4 ojca (8lat w rodzinie : Jechałem z jedną lampą, była uderzona przodem, prawie udało się dojechać w dzień, ale niestety fotki nie mam malowanie maski w warunkach domowych: a tu po złożeniu i dupeczka, z czasem wjechała klamka bo niestety ktoś ją połamał.. i zaslepka na zderzak. trochę kopciła, podejrzewałem gumki na zaworkach to i oczywiście bez remontu się nie obyło! panewki główne, korbowodowe, pierścienie na tłokach, gumki na zaworach, szlif wszystkie uszczelki nowe itd itp.. Uszczelka ORI GM niestety, chciałem ją sprzedać bo trochę ruda szalała a niestety hajsu nie było żeby zrobić.. nie chciałem żeby to tak się zakończyło ale stało się.. : hak wybił podłogę i decyzja była taka, że poszła na kasację.. silnik poszedł do drugiej omki, dostając drugie życie a tutaj winowajca, tłumaczył się że okularów szukał Nastepny rozdział: OB 3.0 MV6 Sedan 99' Rozbita sprowadzona z Niemiec, byłem oglądać ją w Żarach. Rzekomo miałą być 2.5 v6. Jakie moje zdziwienie było jak się okazało że to 3 litry . Niemiec wpadł w pole i uderzył przodem w kamień.. Oprócz tego wywaliło w głowicach zaślepki, do remontu poszedł silnik.. znów ta sama historia tak wyglądała przed zrobieniem: a tak po złożeniu tak, chowam się za słupkiem, mam porachunki z gangami radość trwała rok czasu, gdy kiedy kolega zadzwonił, że omega korbe wywaliła, to pojechałem poratować.. przez las.. winowajca.. ale dobrze że maciora przeleciała szybciej, bo nie byłoby czego zbierać Przygotowania na sprzedaż, poszukiwania polifta czas start! Po sprzedaży, a dokładniej dzień po, kolega Igor ( pozdrawiam ziomek! ) podczas ciężkich warunków trafił do rowu.. ale spokonie, ma się po dziś dzień dobrze! Na szczęście to tylko wybrane fotki, bo miejsca na forum by zabrakło haha Rozdział teraźniejszy. OB FL 3.0 ASB 2000' Z298 Wyposażenie wystarczające, szkoda że jakiś helmut wyciągnał radio bez wyświetlacza Rozkodowanie po VINie: Znaczenie nr VIN: Producent: General Motors Płyta: Omega Model: Omega B Nadwozie: 5-drzwiowe kombi Kod nadwozia: P35 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Russelsheim, Niemcy Numer seryjny: 025401 Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl Informcje o modelu: Data produkcji: 21.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Kod silnika: X30XE Nr silnika: 08508352 Kod GM Drive:: XXLS Numer I rejestracji: BOR-HR 607 Farba zewnętrzna: Czerń Nocy ( Midnight Black ) 298 - metalik, 2 warstwy Kody wyposażenia: 2J6 Pokrycie podłogi: Ultra Deluxe 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne A32 Szyby drzwi przednich sterowane elektrycznie A33 Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie AG7 Fotele przednie regulowane elektrycznie, 8-mio funkcyjne AJ3 Poduszka powietrzna kierowcy AJ4 Poduszka powietrzna pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AP0 Poduszka powietrzna boczna lewa AP1 Poduszka powietrzna boczna prawa AP9 Siatka zabezpieczająca oddzielająca część pasażerską od bagażowej AR6 Centralny pas bezpieczeństwa tylnej kanapy 3-punktowy AT1 Zagłówki siedzeń tylnych pełne pokryte skórą AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany AV7 Odejmowany ogranicznik ładunku AY6 Zagłówek tylny środkowy pokryty skórą B75 Roleta bagażnika BC2 Ornamentacja tapicerki: Drewno C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie C68 Klimatyzacja jednostrefowa automatyczna (climatronic) C87 Lampki do czytania tył C90 Oświetlenie wewnętrzne nad drzwiami przednimi i tylnymi CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe CF5 Szyberdach szklany sterowany elektrycznie D44 Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane D63 Schowek pod przednim fotelem D64 Osłona przeciwsłoneczna dla pasażera z podświetlanym lusterkiem D74 Osłona przeciwsłoneczna dla kierowcy z podświetlanym lusterkiem GU8 Przełożenie przekładni głównej: 3.90 K09 Alternator: 120A K30 Tempomat automatyczny KA1 Podgrzewane siedzenia przednie L81 Silnik benzynowy 3.0 V5 ML4 Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E N33 Regulowana kolumna kierownicy N93 Felgi aluminiowe 7 1/2J x 17, 5 szprych NA5 Emisja spalin z katalizatorem trójdrożnym, wariant 2 NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NP5 Koło kierownicy pokryte skórą NV7 Wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym stosunkiem wspomagania QUE Opony 235/45 R17-94 w T6K Wykończenie wnętrza: winylowe T96 Przednie światła przeciwmgielne T97 Reflektory ksenonowe TN7 Akumulator: 66Ah U07 Klakson: fanfara U1A Radio NCDC 2013 U85 Głośniki: 8 sztuk UF6 Podświetlane nawiewy powietrza UV5 Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID), wariant 3 UV9 Wyświetlacz nawigacyjny kolorowy (CID) UY3 Telefon sieci d-net W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W2N Usunięto boczne emblematy i napisy W6R Wykończenie siedzeń: skóra W9M Dodatkowa wiązka przewodów dla sytemu OnStar, nawigacji oraz telefonu XG3 Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec Z1B Podgrzewane dysze przednich spryskiwaczy Z1F Prędkościomierz w km/h Fotki po zrzuceniu z lawety: Gazetki za darmo dostałem Ekipa do pchania jak na każdej wsi W bagażniku znalazły się ciemne lampy to odrazu przekręciłem : dodatkowo znalazły się też xenony, ale do regeneracji : to tak chyba na otarcie łez w nawiązaniu do tego co trzeba było i będzie w niej zrobić, ale ja się tak łatwo nie poddaje! Wpadła też gazolina Staga na parowniku KME GOLD, sam zakłałem Co ona mi krwi napsuła a ile jeszcze napsuje.. Ogólnie moim skromnym zdaniem nieudany zakup. Fakt, że kupiłem ją za niecałe 2k, ale panewki przekręcone.. Roboty co nie miara, ile mięsa leciało w trakcie prac.. Remont? a jakże inaczej.. panna paneweczka porównanie wałów z 2.5 i 3.0, myślałem że będzie to samo.. ale niestety nie.. Nawet ekofasolki zostały usunięte.. Plany były ale niestety silnik pochodził 10min. Po szlifie był wał i dobrane panewki na nadwymiar. Po zatrzymaniu się silnika, sytuacja nabrała obrotu spraw. Decyzja była taka, że szukam dawcy. Z ojcem szukaliśmy części blacharskich do Omki mojego brata, więc kolor z266 i silnik 3.0. Trafił sie manual i przy okazji 3.2 na graty : Pomyślałem, że wyrzucę ASB i zrobie sobie manuala.. ten dzień też przeklinałem ale było warto! Wszystko hulało po wymianie silnika, troszeczkę przerobiłem wiązkę bo była z przedlifta, ale wszystko hula. Zdjęcie w zimię na felgach z Signuma : Brakuje tylko złotego krzyża i napisu usługi pogrzebowe W międzyczasie wpadły składane lusterka, ale fotki nie mam, na czasie wrzucę siostry pod uczelnią :> pozdro Fórman! Radość nie trwała zbyt długo.. Podczas nocnego pobytu autka pod domem, rano przychodząc do samochodu patrzę na szybę czołową, a tam krycha jak stąd do Glasgow.. Wtedy naszło mnie żeby sprawdzić podszybie.. i to był błąd. Auto stało od lutego 2017 czyli praktycznie rok. po wycięciu: rozwiercone z dawcy, zresztą z powyższego manuala : podszybie, zostało ładnie wyczyszczone z felernej gąbki i wspawywane po kolei. robiłem to sam, migomatem, chyba jakoś to wyszło co? Na dodatek silnik dawcy po jakichś 5tyś km wypluł ze starości upg.. film mam na kompie też wrzuce później, to się wszyscy pośmiejemy ze sprawdzania płaszcza wodnego : i znów robota.. przy okazji pieseł się załapał, w sumie to 1 z 4 :> zalany słusznym olejem przy okazji wjechały alupokrywy od silnika z vectry :> a bixy od Pana Karetki, trochę na nie czekałem ale dojechały z małą rekompensatą, mimo to dzięki! po wymiance szyby : akurat miałem dawce :> Przyszedł czas na Bose i skórę z 2003 roku Montaż kamerki MiVue 635? chyba taki model to jest + z siedzeń, a - ze słupka kierowcy a kawałek przewodzików wziałem z wiązki z dawcy i wtyczke z zapalniczki tylnej. Montaż lusterka fotochromatycznego z diodą, narazie bez sygnału wstecznego a tutaj już całość rozbebrana i po kolei składana.. Fajrant, póki co.. Po tych wszystkich zmaganiach, miałem co do tego małe wahania, ale chciałem napić się piwka więc powierzyłem kluczyk swojej lubej Plany: -leżą springi H&R -35, też wylootowałem z dawcy, mam zamiar włożyć przy okazji nowych amorków -ruda na tylnych nadkolach w lato do zrobienia -lakierowanie lusterek bocznych.. -małe zaslepki w listwy progowe do pomalowania -wspomniany wczesniej sygnał z wstecznego do lusterka i co tam jeszcze się nasunie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brandonroy7 Posted February 18, 2018 Author Share Posted February 18, 2018 Dołączam fotkę która się nie załadowała: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Bardzo fajnie sie czyta takie tematy! Jak wiedza jest, chęci i narzędzia to w omedze prawie wszystko można zrobić we własnym zakresie. Gratuluje i czekam na więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sapciak Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Kawał dobrejj roboty aż miło się scrollowało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Zajebiaszczy opis Miliona kilometrów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Przeczytałem cały post historia naprawdę ciekawa można powiedzieć że znasz prawie wszystkie omegi na wylot szacun za włożona prace w omegi ich silniki i blacharke. A z obecnej to zadowolenia i wydatków tylko przy dystrybutorze; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Przyznam, że skrycie zazdroszczę osobom, które mają miejsce oraz narzędzia. Pod blokiem możliwości są ograniczone. Super sprawa Brandon! Brawo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Szacun! Dobra historia i dobry wariat jestes widze nie idziesz na latwizne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Super temat! ;3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnieszka Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 gratulacje i ode mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Tak na marginesie. Czemu zwalałeś dechę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Podszybie robil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Aaaa, no tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubi Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Zajebiaszcza omcia i to w moim kolorze Wielki szacun za wytrwałość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Witaj, bardzo ciekawa historia, masz w sobie dużo cierpliwość i samozaparcia w dążeniu do celu. Budowę Omegi to pewnie znasz na pamięć Życzę dalszej cierpliwości i pozytywnych efektów i wrażeń przy obecnym autku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Siema! Fajne historię, lubię takie tematy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Szacun, i tyle Omeg w rodzinie i na podwórku, fajnie i jeszcze Ci pomagają. (Mi najbliżsi karzą pozbyć się parcha, muszę walczyć) Widać opłaca się kupować uszkodzone, ale ta od Niemca to niezle pokiereszowana, nie sądził bym że to jeszcze pojeździ. Gaz jak wbiłeś w dowód przy samodzielnym montazu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omega2001 Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Przekozak temat aż chce się czytać czekam na dalszy ciąg wydarzeń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brandonroy7 Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 Szacun, i tyle Omeg w rodzinie i na podwórku, fajnie i jeszcze Ci pomagają. (Mi najbliżsi karzą pozbyć się parcha, muszę walczyć) Widać opłaca się kupować uszkodzone, ale ta od Niemca to niezle pokiereszowana, nie sądził bym że to jeszcze pojeździ. Gaz jak wbiłeś w dowód przy samodzielnym montazu? Dzięki, było ich naprawdę sporo.. może kilka fotek wrzucę żeby nie być gołosłownym, ale to w późniejszym poście Gaz wbiłem w dowód dzięki uprzejmości gazownika, trochę aut zrobiłem tam u niego Tak na marginesie. Czemu zwalałeś dechę? Podszybie zjedzone za daleko i trzeba było :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brandonroy7 Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 Zapowiedziany wcześniej filmik ze sprawdzania szczelności upg metodą na szlaufa hahaha Ojciec mnie ładnie podsumował, sorry za niego A teraz fotki omeg, które się przewinęły 2.0 16v zielona z wyplutą korbą, oczywiście zrobiona jak należy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brandonroy7 Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 Zapowiadany wcześniej filmik ze sprawdzania upg metodą na szlaufa Sorry za ojca, ale w sumie dobrze mnie podsumował A teraz fotki aut które się przewinęły przez nasze ręce Nie będę wstawiał za dużo fotek, opiszę tylko co było robione. 2.0 16v 98r Sport, manual, w podstawie w sumie.. wywalona korba, wymieniony silnik, pojechała dalej W tle omka brata od lewej, 3.0 v6 z266 sedan i moja była z359 3.0 v6 obie z 99' 2.0 16v przekręcony rozrząd, holowanie z Toronto na lince - niezapomniane chwile 2.6 v6 kombi z20h asb, skóra, ładne autko Ta jest na sprzedaż akurat, ale też się troche przy niej narobiłem 2.6 v6 2002 z382 sedan manual design edition błotnik do pomalowania był i tylni lewy bo ruda zaczynała tańczyć.. 3.0 v6 2001 z489 sedan asb auto wzięte w rozliczeniu, praktycznie poszło odrazu 3.0 v6 brata :> 2.2 z549 2002r asb, muł niesamowity, ale remont silnika trochę pomógł. Była mojego ojca. 3.0 v6 z147 2001r asb pojechała na Ukrainę 3.2 v6 2003 niestety tej się nie udało odratować.. Pierwsza fałka ojca 2.5 v6 z WWA Było sporo roboty, niestety poszła do gościa który kręcił kilometry i pasek rozrządu powiedział bajooo.. oczywiście z zużycia i już nie jeździ.. Mały spot z ziomkami z technikum Mój srebrny surfer, ojca 2.0 16v szampańska strzałka (250tys na gazolinie i dalej jeździ u nas w miescie!) i moj Batmobil : przed świetami Fotka na trasie, po kupnie naprawdę szybkiego wozu.. legendy krążyły że ganiała nowe insignie.. Oprócz tego przewinęło się pare Clio II, Golf 4, Vectry B, Leony, Peugeoty i dużo by wymieniać.. Zdjecia tylko porządnych samochodów hahaha żarcik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 A to i handlujesz trochę, jest jeszcze popyt na omegi? Z jakim silnikiem szukają? A ten gaz to używkę wsadzałeś? (Mi znajomy odmówił załatwienia ale przez telefon, osobiście muszę go przycisnąć w takim razie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 No chłopie poszalałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brandonroy7 Posted February 21, 2018 Author Share Posted February 21, 2018 A to i handlujesz trochę, jest jeszcze popyt na omegi? Z jakim silnikiem szukają? A ten gaz to używkę wsadzałeś? (Mi znajomy odmówił załatwienia ale przez telefon, osobiście muszę go przycisnąć w takim razie) Powiem tak, szukam głównie dla nas na części, u nas każdy ma omegę jak widać na zdjęciach więc szukam generalnie tanich aut z przeznaczeniem na części. Chyba że trafi się w dobrej cenie coś wartego uwagi to wtedy mnie serduszko zakuwa i sprzedaje w całości bo szkoda rozbierać sprawnego samochodu Gaz wsadzałem nowy, Stag q-box czy jakos tak, jeszcze jest do wystrojenia, a z tym to juz nie bardzo u mnie Narazie w trasie spaliła mi 15l.. dla porównania mojego ojca 2.6 v6 z taka sama instalacja w automacie pali na tej samej trasie 11,5-12l max. Z tym ze moja zasuwała ponad 200km/h w niektorych miejscach Właśnie dzisiaj z ojcem rozmawiałem na temat jednej vki. Bardzo zadbane auto, ale nikt nie chce się zdecydować bo nadkola są do zrobienia.. auto 165tys km, jasna skora wszystkie dupska grzane, automat 2.5 v6, silniczek cyka jak cegarek, ale co z tego chyba pojdzie na zyletki ( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 22, 2018 Share Posted February 22, 2018 Zazdroszcze Ci że masz z kim działać, mój ojciec jest bardzo negatywnie nastawiony do moich zainteresowań, dla niego samochód ma mało palić i się nie psuć, nic w nim nie robić oleju nie zmieniać i co ja robie komentuje że wyrzucam pieniądze. Też mam chęci kupić jakąś Omegę za 2-3 tysie 3.0, najlepiej Z147 kombi z dobrymi drzwiami i z ważną butlą gazową ale ciężko tyle kryteriów spełnić. Kupiłem w tym roku jedną dla silnika i ochota jest na następną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.