Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Remont czy Swap?? 2.5 DTI/3.0DTI


Vision95
 Share


Recommended Posts

Siemanko panowie i panie i wszyscy omegowicze  ;)  Mam do was pytanie. Moja 2.5 dti prawdopodobnie padła pompa CR bo cały czas zacina mi zawór CR. Wymieniałem, czyściłem itd nic nie pomaga. Filtry, pompki w progu i w baku wszystko wymienione dalej jest problem. Ciężko pali cały czas (Możliwe, że któryś wtrysk po prostu leje) i problem polega na tym, że nie wiem co robić dalej. Jutro jedzie na lawecie do mechanika, żeby zmierzyć kompresje na silniku. Odpukać tfu tfu tfu nie będzie kompresji to doradźcie mi co mam zrobić. Podejrzenia są bo dmucha troche w korek oleju (do wlewu) Ale przez bagnet nic nie dmucha. Odma wymieniana jak coś.

 

Nie chodzi o szpan czy cokolwiek..

 

Mam do kupna 3.0 dti m57d30 z turbem, pompą, wtryskami i tam potrzebnymi rzeczami do swapa koszt 1800zł Niestety silnik jest wyjęty i nie mam jak go sprawdzić. Nie zmierzę kompresji ani nic takiego bo nie ma jak. Zostaje tylko gwarancja rozruchowa. Ale do tego 1800 trzeba doliczyć przekładkę silnika jako robocizna gdzieś do 1000zł. Z różnymi pierdołami wyjdzie 3000zł plus może coś wyjść...

 

Czy po prostu przeznaczyć 3000zł na remont silnika. Tylko kwestia czy to wystarczy na remont, żeby to działało w razie w i przejechało kilka latek :)

 

Proszę doradźcie ale uzasadnijcie swoją odpowiedź. Chcę wybrać dobrze a nie na szybko i utopić się jeszcze bardziej :)

 

 

Jutro po kompresji najwyżej napisze co i jak. Pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites


 

 

Mam do kupna 3.0 dti m57d30 z turbem, pompą, wtryskami i tam potrzebnymi rzeczami do swapa koszt 1800zł Niestety silnik jest wyjęty i nie mam jak go sprawdzić. Nie zmierzę kompresji ani nic takiego bo nie ma jak. Zostaje tylko gwarancja rozruchowa.

 

 

Witaj, czyli nie wiesz co kupujesz, więc możesz obudzić się po nabyciu i założeniu w tym samym miejscu co dziś, jak nie gorszym, tyle, że z lekko odciążonym kontem w banku.

 

Osobiście wolał bym dokładnie zdiagnozować to co masz i jeżeli nie będzie konieczności wymiany 98% elementów silnika zająć się remontem, lub zlecić dla FACHOWCA, który jak byliśmy w kołyskach znał i zna do dziś na pamięć budowę i zagwozdki tego silnika :)

Link to comment
Share on other sites


Swap na 3.0 to nie takie hop siup a koszty od 4 tys w gore dolicz wszystkie plyny oleje strojenie kompa itd chyba ze naprawde masz silnik pewniaka to 3.0 zreszta pogadaj z bialym on robil taki zabieg...


Jak wtryski to bym rovil i pompe CR tez bym robil jiz chyba 3 razy u siebie robilem

Link to comment
Share on other sites


Jak wtryski to bym rovil i pompe CR tez bym robil jiz chyba 3 razy u siebie robilem

 

 

A jakie miałeś objawy? Miałeś coś takiego, że zacinało ci zawór pompy ten z tyłu co jest i pompa nabijała ciśnienie 1100barów?? U mnie jest zagwozdka nie mała.

 

Silnik pracuje ładnie i nie jedna bmw się chowa przy niej

Wg. kompa Niskie ciśnienie 3.8 bar a wysokie 340bar czyli praktycznie książkowo

A auto ciężko pali i teraz jeszcze ten zawór sie zacina

 

Do tego kałuży ropy pod autem, nie widać nawet skąd. Masakra jakaś.

Link to comment
Share on other sites


Kupić silnik na palecie to nie najlepszy pomysł.

Jak coś będzie z nim nie tak, to wpędzisz się w koszta, zwłaszcza że nie robisz przekładki sam, tylko zlecasz to komuś.

Jak koszt naprawy nie jest droższy niż drugi używany silnik, ja bym remontował swój, na nowych podzespołach. Przynajmniej będziesz wiedział co masz.

Link to comment
Share on other sites


Kupić silnik na palecie to nie najlepszy pomysł.

Jak coś będzie z nim nie tak, to wpędzisz się w koszta, zwłaszcza że nie robisz przekładki sam, tylko zlecasz to komuś.

Jak koszt naprawy nie jest droższy niż drugi używany silnik, ja bym remontował swój, na nowych podzespołach. Przynajmniej będziesz wiedział co masz.

 

No z jednej strony masz rację

 

 

A po za tym silnik prawdopodobnie ma kompresję bo chodzi normalnie, jeżeli nie ma problemu z układem paliwowym. Boję się że odpalanie będzie przez wtryski A zawór zacina się przez padniętą pompę

Link to comment
Share on other sites


Niestety brak kompresji na 5 garze co tu teraz robić? Prawdopodobnie UPG albo głowica pęknięta, brała płyn chłodniczy.

Link to comment
Share on other sites


Tylko ze widziałem jedna taka omege z 3.0 która była w pełni sprawna, nie miała problemów itp. Reszcie cały czas coś dolegalo, a to turbo a to nie wkrecala się na pełne obroty, a to brak mocy. Ja bym zrobił tak jak @TomekWRO , słupek 2.5 a wtryski, turbo i coś tam jeszcze od 3.0, do tego strojenie i spokojnie masz okolice 200Km tak jak @Grabarz i to wystarczy :)

Link to comment
Share on other sites


Dobrze gadasz tazz :) ale jakbym mial kase i taki przypadek wkladal byn 3.0 ale najpierw je zakupil i zrobil remont powymienial wszystkie uszczelniacze weze gumowe itd zrobil bym na serie i do tego program tylko i byloby pięknie :) problem w tym tak jak poszesz ze ja nigdzie nie spotkalem omegi z 3.0 beemki ktora bula zrobiona na gip top, zawsze byl jakos problem a to z wiazkami a to jakies czujniki a to komputer itd wiec ciezki temat...

Link to comment
Share on other sites


Dlatego ja odpuscilem mody z 2.5dti

Tak jak mówicie coś jest bez przerwy nie tak.

Kopciuch w zupełności mi wystarczy :D

 

A po sprzedaży vectry wolałem zainwestować w omege 3.2 i nie żałuje tej decyzji :)

Link to comment
Share on other sites


Dlatego ja odpuscilem mody z 2.5dti

Tak jak mówicie coś jest bez przerwy nie tak.

Kopciuch w zupełności mi wystarczy :D

 

A po sprzedaży vectry wolałem zainwestować w omege 3.2 i nie żałuje tej decyzji :)

 

danio bez urazy pojezdzij troche tym 3.2 i pogadamy :D co do kopciucha zalezy jaki kupisz i w jakim stanie, nie wszyscy opisuja co robia u siebie a 2.5 dti na forum jest chyba kilka sztuk, moja jezdzic caly czas robi codziennie minimum 30 km a swego czasu robila minimum 500 tygodniowo i CR robilem np 3 razy bo raz gosc spiepszyl sprawe no i wtrysk, rzecz oczywista przy takim przebiegu, nalotu ponad 360 tys i wiekszych napraw nie mialem takze ja nawet jak teraz mi sie to auto rozleci to smialo moge polecic 2.5 dti ktore jest ze mna dlugo i naprawde troche kilometrow natrzepalo, jak dbasz tak masz, no i bez urazy do kogokolwiek ale niektore 2.5 DTI z przebiegiem duzo nizszym od mojej sa bardziej zajechane i styrane zyciem

Link to comment
Share on other sites


Kazdy silnik dobra sprawa jak dbasz i masz dobry egzemplarz wiadomo zdarzaja sie jakies wadliwe tak jak np skit kupil falke i po 50 km panewka zapukala

Link to comment
Share on other sites


Ja też miałem problem z pompą CR w grudniu 2016. Nie budowała ciśnienia po rozgrzaniu. Okazało się, że w środku uszczelnienia poleciały, musiałem gdzieś na trasie zalać h**wej ropy. U siebie leję w 2-3 miejscach. Do tego zaczęło lać się z niej a na dodatek chciałem zregenerować wtryski. W sumie to dobrze, bo dwa były na śmietnik. Podliczając całość prac, które były przy tym (np. wymiana filtra, zlanie i dolanie innej ropy - tak zakład pracuje, użytkowanie pożyczonego auta itp.) wyszło blisko 4000zł. Teraz regeneruję wtryski z e39 i koszta tego to 2500zł.

 

Wstęp taki długi, ponieważ jak robić swap na 3.0D to porządnie. Tak jak @Skit napisał, prawie remontować.

Czyli sprawdzić i ew. regenerować pompę, wtryski, turbo, zajrzeć do ślizgów rozrządu, przy okazji sprzęgło, termostaty itd.

Oprócz zakupionego silnika (zakładam, że sprawdzonego) to trzeba być przygotowanym na dobre 6-7 tysięcy...

 

Niestety rynek jest jaki jest. Jak chcesz mniej inwestować to lepiej szukać sprawdzonego 2.5 i liczyć, że nie kupi się trupa. Te diesle to bardzo dobre konstrukcje, pod warunkiem, że użytkowane z głową. Jeśli wtryski nie lały, jest dobra kompresja to mniejsze obawy o dziurę w tłoku.

Link to comment
Share on other sites


@tomekWRO mądre słowa.

 

Silnik jest już wszystko ustalone. Ktoś wysyłał. Miał z tym do czynienia?? Pomoże jak to ogarnąć dobrze i tanio? chodzi o wysyłkę.

Link to comment
Share on other sites


Wysyłka raczej paletowa, silnik waży ponad 50 kg. Wiem, że kiedyś ups miało paczki do 70 kg, ale trzeba je dobrze zabezpieczyć, choć z tą firmą mam złe doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.