gurek123 Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 Witam czeka mnie wymiana mostu bo juz stuka i wyje mianowicie mam pytanie jaki most załozyc ?omega 2.6 rok 2001 z TC dziękuje za pomo c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awhaker Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 wszystko zależy czego oczekujesz. Mosty w omedze są zamienne w każdą niemal stronę /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Do 2.6 możesz zamontować most od 2.5 2.6 3.0 3.2 2.5 TD 2.5 DTI /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> jeśli chcesz zostać w oryginale to most z przełożeniem 3.9, jeśli chcesz szybciej się rozpędzać to 4.22 jeśli chcesz większy Vmax 3.7 /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> jeśli chcesz stracić baaardzo dużo przyspieszenia ale z to mega Vmax i niskie obroty to most z diesla. Optymalnym rozwiązaniem będzie jednak 3.9, taki kompromis między przyspieszeniem a vmax i spalaniem /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Kolega ma automat to i most 3.7 pewnie posiada trzeba by po Vin sprawdzic jesli chcialby zostawic oryginal. Jesli nie robi kolega tras a raczej cykl mieszany i miejski to zalozy sobie 3.9 bedzie nieco lepiej sie odpychac jak @awhaker tlumaczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurek123 Posted September 30, 2016 Author Share Posted September 30, 2016 Dosyć duzo w trasie jeżdżę wiec chyba zostanę przy 3.9 tak jak twierdzi administrator . Dziekuje za pomoc teraz musze poszukać mostu:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurek123 Posted October 1, 2016 Author Share Posted October 1, 2016 sprawdzałem po vinie ze mam 4.22. Wiec jak rodzicie założyć 3.9? I Np przy 100km/h jakie bede mial obroty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted October 1, 2016 Share Posted October 1, 2016 Przy 100km/h na V biegu dla:Dla skrzyni R25 + most 3.7 2536 RPMDla skrzyni R25 + most 3.9 2673 RPMDla skrzyni R25 + most 4.22 2893 RPMDla skrzyni R28 + most 3.7 2443 RPMDla skrzyni R28 + most 3.9 2575 RPMDla skrzyni R28 + most 4.22 2786 RPMDla skrzyni R30 + most 3.7 2284 RPMDla skrzyni R30 + most 3.9 2407 RPMDla skrzyni R30 + most 4.22 2605 RPMW przypadku skrzyni R25 i silnika diesla Dla skrzyni R25 + most 3.45 2130 RPM 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurek123 Posted October 1, 2016 Author Share Posted October 1, 2016 to jaka u mnie jest skrzynia bo juz sam nie wiem ...?r28czy r30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted October 1, 2016 Share Posted October 1, 2016 To sa oznaczenia i wartosci dla skrzyn manualnych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted October 2, 2016 Share Posted October 2, 2016 Jak nikt nic nie tworzył to na 99% masy taką: https://www.google.pl/search?q=skrzynia+e25+28&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj31MOF5rvPAhVGEywKHa6zBO8Q_AUICCgB&biw=1366&bih=608#tbm=isch&q=skrzynia+r25+r28&imgrc=9OAalN1K9s7E8M%3A Jak nikt nic nie tworzył to na 99% masy taką: https://www.google.pl/search?q=skrzynia+e25+28&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj31MOF5rvPAhVGEywKHa6zBO8Q_AUICCgB&biw=1366&bih=608#tbm=isch&q=skrzynia+r25+r28&imgrc=9OAalN1K9s7E8M%3A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted October 2, 2016 Share Posted October 2, 2016 Raczej taką http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-hydra-matic-4l30e-ar25-ar35,4,21.html /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 (edited) Panowie zamierzam wymienić most w mojej Omesi gdyż obecny się posypał i nie mieli. Rodzą się teraz takie pytania. Czy mój most był ze szperą czy też bez? I czy są różnice w mostach z modeli przedliftowych i poliftowych? Chodzi mi o gniazda do półosi, uszczelki oraz wtyczki do systemów? Jak rozumiem most z manuala nie podejdzie do automatu? Chciałbym zamontować most o takim samym przełożeniu jaki miałem do tej pory, tj. 3.90 VIN mojej: W0L0vbp69Y1073751 Edited April 9, 2019 by SebekS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Godzinę temu, SebekS napisał: Panowie zamierzam wymienić most w mojej Omesi gdyż obecny się posypał i nie mieli. Rodzą się teraz takie pytania. Czy mój most był ze szperą czy też bez? I czy są różnice w mostach z modeli przedliftowych i poliftowych? Chodzi mi o gniazda do półosi, uszczelki oraz wtyczki do systemów? Jak rozumiem most z manuala nie podejdzie do automatu? Chciałbym zamontować most o takim samym przełożeniu jaki miałem do tej pory, tj. 3.90 VIN mojej: W0L0vbp69Y1073751 Z vinu wynika ze nie ma szpery - będziesz wiedział na 100% jak wyjmiesz półośki Co do p&p z innych roczników Czujniki się nie zmieniają, jedyne co może się różnić to mocowanie łap mostu(grubsze śruby) - nie ma znaczenia czy manual czy automat Niestety przełożenie mostu możesz sprawdzić tylko w vinie lub zdejmując pokrywę i licząc zęby. W praktyce zostaje ci zaufanie do sprzedającego ze most jest o takim przełożeniu jak poszukujesz 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Dzięki wielkie skit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Po wybitnym numerze na ataku też można rozróżniać, ale juz nie pamietam jak bo 2lata temu zmieniłem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C32xet Posted May 31, 2020 Share Posted May 31, 2020 W dniu 9.04.2019 o 10:44, skit napisał: Z vinu wynika ze nie ma szpery - będziesz wiedział na 100% jak wyjmiesz półośki Gdzie można to sprawdzić po vinie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 Najprościej i najszybciej będzie wyjąć półoś i jeśli zobaczysz krzyż to oznacza że most ma szperę, a przełożenie to zdejmij tylny ddekiel i na dużym kole będzie wybite ilość zębów na ataku i kole głównym ,podziel to przez siebie i wyjdzie przełożenie ,np 39/10 daje most 3,9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C32xet Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 (edited) W dniu 9.04.2019 o 10:44, skit napisał: Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? Edited June 1, 2020 by C32xet Pomyłka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 24 minuty temu, C32xet napisał: Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? Wychodzi że 3.9 tak ,ale czy jest szpera to nie wiadomo ,podnieś auto i pokręć kołem jak koło w górze będzie stawiało duży opór to jest szpera, jeszcze taki partyzancki sposób 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C32xet Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 Sugerowałem się tym "Axle Limited slip" Dzięki bardzo za pomoc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C32xet Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 A jeszcze takie pytanie, jeśli faktycznie było By 3.9 ze szperą to czy są jakieś dwa rodzaje szper? Bo widziałem 25 i 45 % Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 3 godziny temu, C32xet napisał: A jeszcze takie pytanie, jeśli faktycznie było By 3.9 ze szperą to czy są jakieś dwa rodzaje szper? Bo widziałem 25 i 45 % Raczej wszystkie miały 45% jak dobrze pamiętam, ale mogę się mylić , to ktoś mnie poprawi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psczelaszkov Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 55 minut temu, Bobek napisał: Raczej wszystkie miały 45% jak dobrze pamiętam, ale mogę się mylić , to ktoś mnie poprawi Dobrze kojarzysz Wszystkie duże dyfry miały 45% ZF 4061 006, 25% to już ten mały ZF 4061 004 z Rekordow, Monz i 2.0 w omedze A. A żeby sprawdzic czy jest bez rozbierania to trzeba wałem kręcic i chwycic półoś drugą ręką, a najlepiej to nim szarpnąć. Niestety tarcie wstępne występuje praktycznie tylko w nowych sztukach i wynika to z budowy tego wynalazku A co do przelozenia, to jak dobrze pamietam, na talerzu jest już wypisana wartość po dzieleniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 W dniu 1.06.2020 o 12:56, C32xet napisał: Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? jesli sie nie myle wg mnie masz szpere wg vinu G80 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.