Jump to content

Zmiana koł na wieksze oraz cięższe a osiągi


Recommended Posts

Jak w temacie. Tez tak macie ? 
zmienilem koła z zimy na lato, zimowe  ważyły sztuka 10kg (z opona) 15' i opona 195 .. a zas letnie ważą okolo 20kg z opona 19' opona dajmy na to tyl 225.
Zauwazylem spore odczucie w przyśpieszaniu czy chodziu o to ze duzy ciezac silnik musi wpedzic w rotacje .. ? i az tak odczuwalne by to bylo ?

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, saint napisał:

Jak w temacie. Tez tak macie ? 
zmienilem koła z zimy na lato, zimowe  ważyły sztuka 10kg (z opona) 15' i opona 195 .. a zas letnie ważą okolo 20kg z opona 19' opona dajmy na to tyl 225.
Zauwazylem spore odczucie w przyśpieszaniu czy chodziu o to ze duzy ciezac silnik musi wpedzic w rotacje .. ? i az tak odczuwalne by to bylo ?

Poczekaj jak założysz tarcze 360.....z miejsca będzie odczuwalne jeszcze bardziej....

Link to comment
Share on other sites

Raczej tak, wujo większe opory toczenia...

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie jest im szersza opna tym większy opór toczenia i ciężej dla jednostki, podam przykład z życia wcięty :D

Omega 2.0 16 v, mała traska 80 km przejechana w sposób podobny:

Opona zimowa 195/65 R15 splanie na kompie 7,5 l / 100 km.

Opna letnia 225/55 R16 plus klima spalanie 9,5 l / 100km.

Edited by B0Cygano
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

no ja to wymysliłem inaczej troche niz opory toczenia bo.. kiedys mialem 18 i opony szerokie w ciul 245 ale zestaw duzo lzejszy i szło :P 
zdaje mi sie ze głownie chodzi o wprowadzenie w ruch i ruszyc siłe odsrodkowa całego koła które jest 2 razy cięższe ;/ wiedzialem ze bd spadek ale nie az taki hehe xD 
Skit mówisz powaznie ze jeszcze gorzej bedzie ?:PD

 

 

bez tytułu.JPG

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, saint napisał:

no ja to wymysliłem inaczej troche niz opory toczenia bo.. kiedys mialem 18 i opony szerokie w ciul 245 ale zestaw duzo lzejszy i szło :P 
zdaje mi sie ze głownie chodzi o wprowadzenie w ruch i ruszyc siłe odsrodkowa całego koła które jest 2 razy cięższe ;/ wiedzialem ze bd spadek ale nie az taki hehe xD 
Skit mówisz powaznie ze jeszcze gorzej bedzie ?:PD

 

 

bez tytułu.JPG

No ja po założeniu hebli miałem takie odczycie, ze z miejsca toto ruszyć jednak ciężej :( 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, mvf napisał:

Skit az tak obniżają moc te tarcze? 

Stąd lepsze hamowanie :f: i wszystko jasne :haha7:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, mvf napisał:

Skit az tak obniżają moc te tarcze? 

Mocy nie obniżają :) Tylko ciężej kierde z miejsca ruszyć:) Odrobine więcej gazu trza ale nie jest to jakoś mega odczuwalne. Jak się turlasz to już bez znaczenia moim zdaniem :)

 

3 godziny temu, Aros napisał:

Stąd lepsze hamowanie :f: i wszystko jasne :haha7:

Nie somdzę :D

Link to comment
Share on other sites

To będę miał zmianę 

Więszka moc 3.2 inne wysprzęglanie bo bedzie lekkie koło + teraz te hamulce

Bedzie mi Omega gasła na parkingu xD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.