Crouger_rX Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Witam wszystkich serdecznie. Odświeże kotleciora bo mam niepełne informacje , a nie będe zakładał entego wątku. Szukałem już wszędzie ale dużo linków jest już nie aktywnych itp. Borykam się z automatem w mojej klusce 3.0 Mv6. Tak z sama z siebie przeszła w tryb awaryjny. "P1850 - przerwany obieg solenoidu C zmiany biegów". * Sprawdziłem olej - dolałem 1l -brak poprawy * sprawdziłem wtyczki potraktowałem kontaktem (zdrowe i czyste) - brak poprawy * Czasem na postoju na zapłonie nic nie robiąc błąd znika pojawia sie za chwile znika i znów sie pojawia (na midzie). * wyczyszczony selektor położenia lewarka - również brak poprawy. Podjąłem decyzje automat wylatuje. Mam już części tj. - Skrzynia R28 z 2.5v6 wysprzęglikiem - sprzęgło z dwumasą - tłoczek sprzęgła - ten dołączany przy pedale - kpl. pedałów hamulec-gaz-sprzęgło - łożysko pilotujące wałek ( iglikowe ) - lewarek/wybierak zmiany biegów (niezależnie od wersji silnikowej, z tego co wiem są takie same) - wał napędowy - korytko zaślepka pod ręcznym - mieszek z ramką - i tu pytanie pierwsze - czy dokupić jakieś śrubki (tj. to docisku -skrzyni-kola zamachowego-lewarka) ? Ok, złożyć to nie problem, przystanąłem na połączeniach elektrycznych. 1. Błąd wyświetlany na Komputerze pokładowym "MID" "Automatik Getriebe" - potrzebny serwis techem, czy może jednak da się to ominąć jakimś mostkiem itp. ? Cytat: "26 i 32 pin, także to nie problem. Mostkowanie w pełni załatwia sprawę BC" (chociaż zaznaczenie na zdjęciu - kolor przewodów-gdzie czy coś podobnego ?) 2. ECU silnika - będzie pracował w trybie ASG, pierwszą metodą jest podłączenie to Techa ale, pisali też niektórzy, że wystarczy zmostkować przewody/Piny. Cytat: "zwieramy piny B,C i D i tyle ? Oczywiście plus czujnik sprzęgła." (chociaż zaznaczenie na zdjęciu - kolor przewodów-gdzie czy coś podobnego ?) 3. ECU skrzyni - wylatuje ? 4. Wsteczny : Cytat: "Do wstecznego bierzesz kable D i F i podpinasz pod czujnik to tyle, okrągłej kostki nie dotykasz interesuje cie kostka selektora tylko i wyłącznie" (chociaż zaznaczenie na zdjęciu - kolor przewodów-gdzie czy coś podobnego ?) 5. czy o czymś jeszcze z połączeń elektrycznych zapomniałem Proszę o jakieś zdjęcia jak dla deb... lub wymoderować to po poprawkach jako kpl. instrukcje "potem dla potomnych". Tematów na forach jest wiele obumarłych pousuwanych i ciężko już coś znaleźć Ja za tydzień dwa bym robił przekładkę to umieściłbym do tego jakieś sensowne zdjęcia. Pozdrawiam Ps. zgodnie z regulaminem cytaty są z forum "http://forum.omegaklub.eu" oraz "http://www.opelomegaforum.pl/" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Na początek chciałbym napomknąć że w dziale porad dla Klubowiczów jest videoporada ze swapa który robiliśmy nie dawno u rafke. Krok po kroku jest wsio pokazane i omówione co i jak Składka klubowa jest śmieszna i wynosi 25 zeta za pierwszy rok wiec zachęcam do przemyślenia tematu 2 godziny temu, Crouger_rX napisał: Podjąłem decyzje automat wylatuje. I jest to ze wszech miar bardzo słuszna decyzja 2 godziny temu, Crouger_rX napisał: Mam już części tj. - Skrzynia R28 z 2.5v6 wysprzęglikiem - sprzęgło z dwumasą - tłoczek sprzęgła - ten dołączany przy pedale - kpl. pedałów hamulec-gaz-sprzęgło - łożysko pilotujące wałek ( iglikowe ) - lewarek/wybierak zmiany biegów (niezależnie od wersji silnikowej, z tego co wiem są takie same) - wał napędowy - korytko zaślepka pod ręcznym - mieszek z ramką - i tu pytanie pierwsze - czy dokupić jakieś śrubki (tj. to docisku -skrzyni-kola zamachowego-lewarka) ? Śruby koła zamachowego koniecznie nowe. Luk nr 411013010 to o ile dobrze pamiętam 50-60PLN, uszczelki miedzy katem a kolektorem wydechowym. Jak nie chcesz żeby walił automatik getribe to mida od manuala. Płyn hamulcowy, standardowa 2-pinowa wtyczka do czujnika wstecznego. Ogólnie miej świadomość ze skrzynia od 2.5 będzie krótsza niż od 3.0 wiec większe przyspieszenie i mniejsza Vmax 2 godziny temu, Crouger_rX napisał: 3. ECU skrzyni - wylatuje ? W 2.5 i 3.0 nie wyrzucaj:) w 3.2 i 2.6 dopiero po przeprogramowaniu kompa(techem z dostępem do TISa) 2 godziny temu, Crouger_rX napisał: Wsteczny : Cytat: "Do wstecznego bierzesz kable D i F i podpinasz pod czujnik to tyle, okrągłej kostki nie dotykasz interesuje cie kostka selektora tylko i wyłącznie" (chociaż zaznaczenie na zdjęciu - kolor przewodów-gdzie czy coś podobnego ?) Mostkujesz: H i E(najgrubsze) B+C+D+jeden kabel od czujnika wstecznego z manuala F+drugi pin czujnika wstecznego Kolejnosc kabli w kostce czujnika wstecznego nie ma znaczenia 2 godziny temu, Crouger_rX napisał: 5. czy o czymś jeszcze z połączeń elektrycznych zapomniałem Jeśli masz tempomat to wepnij jeszcze czujnik sprzęgła - szeregowo w czarno-czerwony kabel przy manetce tempomatu:) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek2382 Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Witam A jak rozwiązać problem przy zmianie na manual w przypadku gdy cały główny sterownik silnika jest już od wersji z manualna skrzynia? Wywala mi kluczyk z samochodem i błąd p1700 ? Mam gościa z TECH em ale wątpię by kiedykolwiek cos takiego przeprogramowywał i może macie jakieś wskazówki by go nakierować przy takiej zabawie? Jeśli chodzi o tempomat to wystarczy przedłużyć kable aż do manetki? Słyszałem kiedyś o połączeniu równoległym z pedałem hamulca ktoś coś słyszał o takim czymś. Tempomat trzeba jakoś aktywować z poziomu TECH a albo innego programu? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 2 godziny temu, Darek2382 napisał: Witam A jak rozwiązać problem przy zmianie na manual w przypadku gdy cały główny sterownik silnika jest już od wersji z manualna skrzynia? Wywala mi kluczyk z samochodem i błąd p1700 ? Mam gościa z TECH em ale wątpię by kiedykolwiek cos takiego przeprogramowywał i może macie jakieś wskazówki by go nakierować przy takiej zabawie? Jeśli chodzi o tempomat to wystarczy przedłużyć kable aż do manetki? Słyszałem kiedyś o połączeniu równoległym z pedałem hamulca ktoś coś słyszał o takim czymś. Tempomat trzeba jakoś aktywować z poziomu TECH a albo innego programu? Pozdrawiam Trzeba wgrac soft jeszcze od manuala do pompy tc/esp i odłączyć komp od automatu bo on się będzie próbował komunikować z ecu po CAN-ie i sieje syfem Co do czujnika sprzegła to tak. Wystarczy przedłużyć kable do manetki i wpiąć sie szeregowo z tego co pamietam w czerwono czarny przewód. Teoretycznie możesz tez wpiąć się w czujnik stopu ale nie jestem pewien czy on jest rozłączny i w który PINbo tam tez jest aktywacja stopu. Musiałbyś wyjąć i pomierzyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek2382 Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 52 minuty temu, skit napisał: Trzeba wgrac soft jeszcze od manuala do pompy tc/esp i odłączyć komp od automatu bo on się będzie próbował komunikować z ecu po CAN-ie i sieje syfem Co do czujnika sprzegła to tak. Wystarczy przedłużyć kable do manetki i wpiąć sie szeregowo z tego co pamietam w czerwono czarny przewód. Teoretycznie możesz tez wpiąć się w czujnik stopu ale nie jestem pewien czy on jest rozłączny i w który PINbo tam tez jest aktywacja stopu. Musiałbyś wyjąć i pomierzyć Pamiętam, że odłączałem sterownik automatu ale o ile dobrze pamiętam co mnie zdziwiło bo co to ma wspólnego, miałem problem z klimą. Może to tylko zbieg okoliczności i nie ma połączenia ze sobą. Blędu skrzyni P1700 miałem wtedy. Czujnik sprzęgła mam od innego mauala ale nie mam wtyczki z kawałkiem kabla. W czujniku stopu w przypadku tempomatu jest 4 piny które działają przeciwnie do siebie więc tylko sprawdzić w którą się wpiąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 To zbieg okolicznosci. W 4 omegach testowane i klima smiga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek2382 Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 W dniu 11.08.2018 o 09:58, skit napisał: Trzeba wgrac soft jeszcze od manuala do pompy tc/esp i odłączyć komp od automatu bo on się będzie próbował komunikować z ecu po CAN-ie i sieje syfem Co do czujnika sprzegła to tak. Wystarczy przedłużyć kable do manetki i wpiąć sie szeregowo z tego co pamietam w czerwono czarny przewód. Teoretycznie możesz tez wpiąć się w czujnik stopu ale nie jestem pewien czy on jest rozłączny i w który PINbo tam tez jest aktywacja stopu. Musiałbyś wyjąć i pomierzyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.