Opierdalejszyn Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Jak tył masz jeszcze rozebrany, to zamiast szczotki drucianej polecam "włosy murzyna", masz kompresor więc po wyczyszczeniu reaktywny/epoxyd ( najlepsze byłoby piaskowanie, jak czegoś nie doczyścisz, ew. nie jesteś pewien zaciągnij app r-stop), epox z novol z linii for classic jest fajny, reaktywny mogę polecić ranal. Na to acryl i jakąś dobrą powłokę typu u-pol raptor/kobra Jak chcesz coś "z puchy" do zabezpieczenia to iBiotec Galva ZN+ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 To zes teraz grypsem polecial 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted March 28, 2018 Author Share Posted March 28, 2018 (edited) 3 minuty temu, Grabarz napisał: To zes teraz grypsem polecial Delikatnie się obchodzę z Wami Wujek Google wyjaśni wszystko w ciągu 5 min. Może jak będę miał trochę weny to opisze takie naprawy. Ogólnie u siebie zrobił bym podkład reaktywy/podkład acrylowy/u-pol raptor Robiłem długo przy zabytkach i w sumie od 6 lat auta z którymi mam kontakt nie mają żadnych ognisk, parę gruzów do upalania też tak robiłem i pomimo braku poszanowania kompletnego trzyma się wszystko po naprawie A że jestem ciekawskim człowiekiem trochę tej chemii przerobiłem ( w ciągu paru lat chyba 10 masek poszło na testy chemii) Edited March 28, 2018 by Opierdalejszyn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Dobrze wiedziec gdzie uderzyc w razie potrzeby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 5 godzin temu, Opierdalejszyn napisał: Jak tył masz jeszcze rozebrany, to zamiast szczotki drucianej polecam "włosy murzyna", masz kompresor więc po wyczyszczeniu reaktywny/epoxyd ( najlepsze byłoby piaskowanie, jak czegoś nie doczyścisz, ew. nie jesteś pewien zaciągnij app r-stop), epox z novol z linii for classic jest fajny, reaktywny mogę polecić ranal. Na to acryl i jakąś dobrą powłokę typu u-pol raptor/kobra Jak chcesz coś "z puchy" do zabezpieczenia to iBiotec Galva ZN+ To teraz pare pytan do ojca prowadzącego:) 1) włosy murzyna - lepiej na fleksa czy na wiertarkę? Na jak dlugo wystarcza taka tarcza? Ile powienienem zamówic? 2)app r-stop - to rozumiem tylko na niediczyszczoną rdze? Uzywałem brunoxa kiedys ale bez komentarza. Rozumiem ze to coś lepsiejszego? 3) daje albo reaktywny albo epoxydowy? Czy najpierw jeden potem drugi? 4. acryl - powiedz cos wiecej bo pod tym pojeciem kryje sie milion linkó 5. Ile tego srodka trza miec na podwozie? Bo wiedzę ze litr to w okolicach stówki. To nie jest czasem to co @adammat89 ma na karoserie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted March 29, 2018 Author Share Posted March 29, 2018 15 godzin temu, skit napisał: To teraz pare pytan do ojca prowadzącego:) 1) włosy murzyna - lepiej na fleksa czy na wiertarkę? Na jak dlugo wystarcza taka tarcza? Ile powienienem zamówic? 2)app r-stop - to rozumiem tylko na niediczyszczoną rdze? Uzywałem brunoxa kiedys ale bez komentarza. Rozumiem ze to coś lepsiejszego? 3) daje albo reaktywny albo epoxydowy? Czy najpierw jeden potem drugi? 4. acryl - powiedz cos wiecej bo pod tym pojeciem kryje sie milion linkó 5. Ile tego srodka trza miec na podwozie? Bo wiedzę ze litr to w okolicach stówki. To nie jest czasem to co @adammat89 ma na karoserie? 1) Mało tego używam, ja biorę na flexa. Mam 2 z regulacją obrotów więc dostosowuje sobie zależnie od potrzeb, na wiertarce możesz wziąć większa średnice i niektóre miejsca będzie wygodniej obrabiać, co do ilości że nie wypowiem - zależy od producenta, użytkowania. W miejscach dostępnych oczywiście polecam poprawić tarcza do szlifowania do momentu "gładkiej" powierzchni. 2) Tak, tylko tam gdzie nie jesteś usunąć jej całkowicie, lepszy odpowiednik brunoxa, najlepsza jest minia ołowiana ale no, trzeba wykonać we własnym zakresie wg. receptury 3) Reaktywny - wytrawiajacy, czyli wszędzie gdzie była korozja polecam, epoxyd - do czystych powierzchni. Epox używa się głównie na poszyciach po naprawach, można odrazu kłaść na niego szpache itp. Reaktywny musimy odizolować pokładem akrylowym - dopiero można kłaść inne warstwy. Nigdy nie kładziemy epoxydu na reaktywny i w drugą stronę. Poprostu się zgryzą 4) Podkład acrylowy - Novol seria for classic cars. Nie interesuje Cię typ, wypełniający używamy jeśli chcemy otrzymać gładką powierzchnię pod lakier. 5) Tak, dokładnie to jest to. Nie powiem Ci ile dokładnie, z litra wychodzi jak dobrze pamiętam coś koło 3m^2. ALE ALE, Adam może być pomocny, ja używam go na epoksyd z racji że wszystko jest piaskowane, nie wiem jak z przyczepnością do acrylu. Ale wg. karty technicznej przy podkładzie 2k nie powinno być problemu ( 2k - dwuskładnikowy, czyli nie szpray ) Mam nadzieje że w jakiś sposób pomogłem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post adammat89 Posted March 29, 2018 Popular Post Share Posted March 29, 2018 20 godzin temu, skit napisał: Na jak dlugo wystarcza taka tarcza? Ile powienienem zamówic? 2)app r-stop - to rozumiem tylko na niediczyszczoną rdze? Uzywałem brunoxa kiedys ale bez komentarza. Rozumiem ze Dobra to może ja sie wypowiem jak mnie wspomniano od kilku lat bawię się w remonty aut starych i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że. Do usunięcia włosy murzyna są fajne ale tylko na wiertarkę (bardziej wydajne w koncu chodzi o usuniecie farby i rdzy nie przegrzanie blachy .) Jedynym dobrym sposobem na pozbycie się rdzy jest jej usuniecie odpuść sobie brunoxy czy app r-stop są to produkty dobrze rozreklamowane. Poza włosami murzyna dobra jest szczotka na wiertarkę lub tarcza listkowa . Najlepszy sposobem na pozbycie sie korozji i przygotowanie powłoki jest jednak piaskowanie. Osobiście mam pistolet na sprężarkę i daje rade na małe ogniska . Jak masz usunięta korozje czyli blacha do białego to wystarczy podkład epoksydowy (ja stosuje novol protect 360) Jeżeli to jest kwestia zabezpieczenia podwozia wystarcza dwie warstwy i na to baranek tectyl bodysafe . Jak są to elementy podwozia lub pod zderzakami można dać na to wosk żeby było tłuste . A jeśli chodzi o Raptor, cobre czy mipe . Używam tych środków na co dzień . Widze jak się zachowuje po dłuższym okresie użytkowania i uważam ze się nie nadaje. Jest zbyt twardy i szybko odpryskuje . W zabezpieczeniu podwozia najwazniejsze jest nie dopuszczenie wilgoci, wiec powłoka najlepiej jak jest tłusta lub pokryta środkami które po wyschnięciu są elastyczne. jak masz na niedoczyszczona rdze malowac app , lub innymi srodkami to lepiej już posmarować smarem 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZAJBUS_SzeF Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 App r stop nie działa. Rdza czyszczona ile się dało nawet w zakamarkach dremelem - app r stop 2 warstwy, podkład epoksydowy 2 warstwy, podkład akrylowy - ruda wyszła. Nie wieżę już w cuda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted April 2, 2018 Author Share Posted April 2, 2018 W dniu 29.03.2018 o 21:45, SZAJBUS_SzeF napisał: App r stop nie działa. Rdza czyszczona ile się dało nawet w zakamarkach dremelem - app r stop 2 warstwy, podkład epoksydowy 2 warstwy, podkład akrylowy - ruda wyszła. Nie wieżę już w cuda. Spróbuj Fertan, ale to nie jest na wieki tak czy siak. Raczej spowolnić proces żeby zająć się naprawa konkretnie, mam nadzieję że nie robiłeś podkładami w sprajcu? W dniu 29.03.2018 o 20:56, adammat89 napisał: Jest zbyt twardy i szybko odpryskuje . W zabezpieczeniu podwozia najwazniejsze jest nie dopuszczenie wilgoci, wiec powłoka najlepiej jak jest tłusta lub pokryta środkami które po wyschnięciu są elastyczne. Hmm ciekawe, na żadnym z aut nie widziałem odpryskow. Aż zapytam się właściciela Jaga czy nie podjechał by na warsztat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZAJBUS_SzeF Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 7 godzin temu, Opierdalejszyn napisał: Spróbuj Fertan, ale to nie jest na wieki tak czy siak. Raczej spowolnić proces żeby zająć się naprawa konkretnie, mam nadzieję że nie robiłeś podkładami w sprajcu? Nie używałem sprayów w ogóle, robił to mój lakiernik z pistoletu. Patrząc z perspektywy czasu to lepszy efekt można osiągnąć jak wyczyścisz rdzę i pomalujesz minią albo jakimś podkładem cynkowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.