Mich1312 Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Mam założone dystanse z przodu i z tyłu mam problem z osadzeniem felgi na kołnierzu dystansu . Felga wchodzi lecz praktycznie się nie trzyma spada trzymają tylko śruby mimo ze dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały. Przy prędkości 80-110 wibruje kiera i przestaje i później znowu powraca. Pierścień centrujący może by coś pomógł? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Tak, musisz zmierzyć średnicę dystansu i średnice w feldze i dobrać pierścienie centrujące. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 1 godzinę temu, Aros napisał: Tak, musisz zmierzyć średnicę dystansu i średnice w feldze i dobrać pierścienie centrujące. I nie polecam jeżdżenia bez nich bo można sobie lub komuś kuku zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Dokładnie, nie wspominając o wywalonych łożyskach i zawiasie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 W dniu 11.04.2018 o 21:23, Mich1312 napisał: Mam założone dystanse z przodu i z tyłu mam problem z osadzeniem felgi na kołnierzu dystansu . Felga wchodzi lecz praktycznie się nie trzyma spada trzymają tylko śruby mimo ze dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały. Przy prędkości 80-110 wibruje kiera i przestaje i później znowu powraca. Pierścień centrujący może by coś pomógł? Chodzi Ci o to, że dystans ma za wąski otwór centrujący? Czy o to, że dystans ma zupełnie inną średnicę otworu centrującego niż felga? Moim zdaniem jeśli średnice otworów centrujących felgi i dystansów są takie same to nie powinno to powodować drgań. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 2 minuty temu, xbsmario napisał: Chodzi Ci o to, że dystans ma za wąski otwór centrujący? Czy o to, że dystans ma zupełnie inną średnicę otworu centrującego niż felga? Moim zdaniem jeśli średnice otworów centrujących felgi i dystansów są takie same to nie powinno to powodować drgań. W dniu 11.04.2018 o 21:23, Mich1312 napisał: dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały. Tu jest wsio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 No niby taak Skit. Nie chcę wyjść na bardzo czepialskiego ale "za mały" może oznaczać zarówno "za wąski" co i "za krótki" To budziło moje niejasności Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mich1312 Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 Tzn kołnierz dla mnie jest "za krótki" i felga z niego spada dopóki nie złapie srubami nie ma opcji by felga siadła 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Jeśli jest miejsce na pierścienie centrujące to można by zrobić takie bez fazowania (takie pod kąt prosty) żeby już od pierwszego milimetra trzymały felgę na piaście...ale to trzeba by pomierzyć, czy w ogóle się to opyla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 11 godzin temu, Gregorz napisał: Jeśli jest miejsce na pierścienie centrujące to można by zrobić takie bez fazowania (takie pod kąt prosty) żeby już od pierwszego milimetra trzymały felgę na piaście...ale to trzeba by pomierzyć, czy w ogóle się to opyla Ale tylko wtedy gdy na dystansie nie ma promienia lub fazy przy tym rancie co ma trzymać ten pierścień. Trzeba by go też zebrać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 To może najpierw zmierz dystanse, felgi i potem pisz z wymiarami, skąd mamy wiedzieć jakie są, to jest podstawowy parametr żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bez tego możesz równie dobrze zadzwonić na horoskop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 2 godziny temu, Tazz napisał: Ale tylko wtedy gdy na dystansie nie ma promienia lub fazy przy tym rancie co ma trzymać ten pierścień. Trzeba by go też zebrać Wtedy moze być zbyć mało mięsa żeby centrowanie swoją rolę spełniało jako tako... bez fot sie nie obędzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mich1312 Posted April 16, 2018 Author Share Posted April 16, 2018 Dystans 53 a felga 60.1. Na allegro najmniejsze pierścienie na piaste są 54.1. Ujdzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 Nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 W takim wypadku pierścienie pod zamówienie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 Odgrzeje kotleta, TPI ma praktycznie wszystkie rozmiary jeśli chodzi pierścienie redukcyjne. Nie pamiętam skąd zamawiałem ale nie allegro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Cześć Wam, mam taki problem, kupiłem dystanse, 20mm przykręcane do piasty, niestety dopiero po zakupie zobaczyłem że dystanse mają tylko otwory nagwintowane pod śruby od kół, a nie jak zazwyczaj wprasowane tulejki stalowe z gwintem. Takie rozwiązanie nie za bardzo mi pasuje, jest niebezpieczne, czy ktoś ma może pomysł jak to naprawić? Szukałem takich tulejek do wprasowania ale nigdzie nie mogę znaleźć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 (edited) Są ze zwykłego aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał? Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany. Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? Edited November 14, 2018 by lukaszxx1990 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Są ze zwykłego aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał? Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany. Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? Zrobię tak że kupie śruby dłuższe i zrobie przelot, wolę nie ryzykować urwania gwintu 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 48 minut temu, Boscorelli napisał: Godzinę temu, lukaszxx1990 napisał: Są ze zwykłego aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał? Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany. Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? Zrobię tak że kupie śruby dłuższe i zrobie przelot, wolę nie ryzykować urwania gwintu Dobry pomysł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 9 godzin temu, lukaszxx1990 napisał: Dobry pomysł Najrozsądniejszy, osobiście mam dystanse z wywierconym i nagwintowanym otworem ale są stalowe, i śmiało mogę po 2 latach powiedzieć że rury i ponad 200nm są im nie straszne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Nie było w ogóle opcji aby wkrecac w amelinium, myślałem jeszcze aby kupic nakretki z kolnierzem i wprasować Teraz głupie pytanie, rozwiercać nagwintowane otwory w dystansie pod nowe śruby, czy poprosty wkręcić śrubę w dystans i pozniej w piastę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 19 godzin temu, lukaszxx1990 napisał: Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? Nie. Ja posiadam na aucie 20mm i 25mm z tulejami stalowymi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Godzinę temu, Boscorelli napisał: Teraz głupie pytanie, rozwiercać nagwintowane otwory w dystansie pod nowe śruby, czy poprosty wkręcić śrubę w dystans i pozniej w piastę? Dobra, przemyślałem sprawę "na trzeźwo" i nie było pytania, trzeba rozwiercać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Rozwierć rozwierć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.