Popular Post SZAJBUS_SzeF Posted April 13, 2018 Popular Post Share Posted April 13, 2018 Demontaż i ponowny montaż wkładki stacyjki Omega B FL Aby zdemontować wkładkę stacyjki w b fl należy zdemontować plastiki w koło kierownicy. Plastik mocowany jest na trzech śrubach od spodu i dwóch dodatkowych ukrytych pod zaślepkami (trzeba obrócić kierownicą by je zobaczyć). Górna część osłony wychodzi bez problemu. Do zdjęcia dolnej musimy jeszcze odkręcić dzwignię regulacji wysokości kolumny kierowniczej. Teraz do sedna. Odpinamy - z akumulatora (bo strzeżonego pan Bóg strzeże ) Gumowa osłonka stacyjki - mocowana na wcisk, wychodzi bez problemu. Plastikowa arcy ważna pętla immobilisera - wystarczy delikatnie podważyć jej plastikowe zatrzaski i zasuwany ją ze stacyjki (niech wisi na przewodach, nie będzie przeszkadzać). Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy na zaplon (jest nacięcie na stacyjce które wyznacza ten punkt). Do małego otworu widocznego na zdjęciu musimy włożyć coś(mały torx, imbus, cokolwiek) co naciśnie zabezpieczenie stacyjki. Po tym zabiegu wkładka odskoczy o ok. 1cm o będzie można ją swobodnie wyjąć. Aby włożyć wkładkę musimy wyciągnąć nasz przyrząd z otworu(torx) i wkładkę z kluczykiem ustawionym w tą samą pozycję po prostu wepchnąć w otwór. Uwaga! Jesli wkładka nie chce wejść, to znak że mechanizm blokujący nie jest wciśnięty. Nie próbuj jej wbijać, używać siły czy płakać. Wtym celu wyjmij wkładkę i zerknij do środka. Po prawej stronie jest cypel który musisz śrubokrętem wcisnąć w dół aż usłyszysz Klik! Wtedy wkładka wejdzie bez problemu. Montaż pozostałych elementów odbywa się bez problemu w odwrotnej kolejności. Rozbieranie wkładki, dopasowanie wkładki pod klucz Do naszej wkładki wkładamy kluczyk i przekręcamy w prawo aż do końca. Gdy obrócimy wkładkę ujrzymy malutki bolec który należy wcisnąć i przekręcić kluczyk jeszcze dalej. Uwaga! Bolec jest niewielki a pod nim znajduje się sprężynka - całość łatwo wyskakuje. Teraz możemy swobodnie wysunąć bębenek wraz z kluczykiem. Na górze bębenka znajduje się srebrna zapadka z małą sprężynką - ja od razu ją wyjmuje by jej nie zgubić. Teraz widzimy że gdy jest włożony odpowiedni klucz wszystkie zapadki są schowane. Możemy wyciągnąć klucz i włożyć ten do którego chcemy dopasować wkładkę. Uwaga! Po wyjęciu kluczyka zapadki wysuwają się - uważaj by nie zgubić sprężynek które są pod zapadkami. Po włożeniu innego klucza zapadki wystają co uniemożliwi poskładanie wkładki. Musimy tak długo zamieniać zapadki miejscami aż do uzyskania najlepszego efektu. Następnie zapadki które nie pasują musimy zastąpić innymi np. z innej starej stacyjki. Jeślili zapadka chowie się zbyt głęboko i wystaje po drugiej stronie - wtedy należy ją wypiłować w środku. Uwaga! Piłowanie wystających zapadek na zewnątrz bębenka może powodować wypadnie kluczyka w pozycji zapłonu, ponadto do stacyjki będzie pasował więcej niż jeden klucz. Nie polecam tego robić. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts