mvf Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 Witam po śmierci serca mojej kluski zmieniam tam motor (który kiedyś jeździł w klusce potem calibrze) i mam kilka pytań: Czy lepiej wyciągać silnik z skrzynią czy bez? Czy trzeba wyjmować podszybie by wyjąć silnik? Czy przy zmianie misy olejowej z tej od calibry (lub vectry nie pamietam juz jaka misa tam siedzi) trzeba zmieniać smoka na tego od omegi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 Godzinę temu, mvf napisał: Czy lepiej wyciągać silnik z skrzynią czy bez? Jak ci wygodniej /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Wyciągałem tak, i tak. Oba sposoby są git:) Byle górą Godzinę temu, mvf napisał: Czy trzeba wyjmować podszybie by wyjąć silnik? Jesli pytasz o to plastikowe to zdecydowanie tak /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Polecam tez zdjąć mechanizm wycieraczek:) W v-ce bez zdjecia podszybia nie podchodź /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Godzinę temu, mvf napisał: Czy przy zmianie misy olejowej z tej od calibry (lub vectry nie pamietam juz jaka misa tam siedzi) trzeba zmieniać smoka na tego od omegi? Tak, koniecznie, Smok omegowy jest krótszy i z innego miejsca siorbie olej:) Pamiętaj też ze w v-kach byly 2 rodzaje mis i smoków -pod małą miske z uszczelką i bez, wiec najlepiej jakbyś miał z jednego źródła /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted September 28, 2016 Author Share Posted September 28, 2016 Ok dzięki za odpowiedź. A że tak jeszcze zapytam czy muszę przy wyciaganiu silnika odkręcać przewody od klimy? czy da sie je jakos odchylic? jak tak to jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Mozesz je odchylić razem z kompresorem tylko trzeba uważać żeby ich nie połamać. Odkręcasz kompresor od łapy kładziesz w jkaims wygodnym miejscu zeby nie przeszkadzał /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> To samo z pompa wspomagania /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted September 28, 2016 Author Share Posted September 28, 2016 Gdzie sie trzyma kompresor oprocz tych 3 śrub z przodu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Jedna z tyłu /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted September 28, 2016 Author Share Posted September 28, 2016 Ok dzięki jeszcze jedno slyszalem ze dobrze jest odkręcić poduszkę skrzyni zeby odkręcić górne śruby tylko mam zapytanie czy jak odkręcę śruby i poduszkę to skrzynia się jeszcze na czymś trzyma oprócz wału? czy jak wyjme silnik to będzie wisieć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Jesli chcesz wyciągać silnik bez skrzyni to musisz najpierw zwalic skrzynie a dopiero potem wyciagnac silnik. Czyli odkrecasz wał, poduche skrzyni, odkręcasz śruby wokół dzwonu, ściągasz skrzynie dołem i dopiero silnik górą /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted September 29, 2016 Author Share Posted September 29, 2016 Ok wyciągnę ją z silnikiem tylko tu pytanie przy wale odkręcam 3 śruby na 19 tak? potem odkręcam poduchę i co jeszcze? podejrzewam że wysprzęglik i wybierak ale gdzie to przykręcone i na jaki klucz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 Wybierak o ile dobrze pamietam na 2 sruby do skrzyni nad wałem + jedna śruba z nakrętką łącząca łape(czy jak to sie tam nazywa) z wybierakiem. Wysprzęglik pod serwem jest połączony wąż na zapinke, wyciągasz zapinkę i rozłączasz. No i wtyczka od czujnika wstecznego:) Tyle jesli chodzi o skrzynię /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 23, 2016 Author Share Posted October 23, 2016 Witam ponownie zaczynam składać kluskę z nowym motorkiem i mam problem ponieważ nie pamiętam do czego wpinało się te wtyczki ( ktos cos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 1) Czujnik połiżenia wału? 2) To lużne to pewnie tps(przy przepustnicy) 3) Czujnik wałka rozrządu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Dzięki za pomoc podpięte już mam Teraz jeszcze chce podpiąć podciśnienia. Podpowie ktoś co to jest na obrazku poniżej I i II i gdzie to jest? mam podejrzenia ze || to druga część multiramu (który wywaliłem) ale I? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 II to akumulator podcisnienienia na samym dole multiramu I to zawór pompy powietrza wtórnego czyli odkurzacza(przykrecone do chłodnicy obok akumulatora) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Cytuj I to zawór pompy powietrza wtórnego czyli odkurzacza(przykrecone do chłodnicy obok akumulatora) Ten cały odkurzacz mogę wywalić jak zaślepiłem EGR + te rurki co do niego idą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Tak, ale jak masz silnik na wierzchu to wrzucaj od razu kolektory od 2.6/3.2 - koszt w okolicach stówy z komplet ale wtedy nie musisz zaślepiać niczego oprócz dziury po egr na ssącym.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Silnik już włożyłem na kolektorach pospawałem nie wiem jeszcze co to za podciśnienie koło odmy dość zdj: ze zdjęć w google: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 To chyba zawór Evap-u - odprowadzania Par Paliwa. Dochodzi do niego przewód od czarnego zbiorniczkapod prawym błotnikiem(na twoim pierwszym zdjęciu przyłącze na dole). Stamtąd leci do środkowej-lewej(patrząc zgodnie z kier. jazdy) rurki w plastiku na kolektorze ssącym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Znalazłem dzięki! ;D Mam jeszcze pytanie bo jak wywaliłem odkurzacz do do niego idzie wąż koło nadkola od strony kierowcy (kolo klaksonu) czy mam tam coś jeszcze wyciągnąć czy po prostu mogę zostawić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 MOzesz wyciągnąć, mozesz zostawić. Pamietaj że zaworek podcisnieniea który jest przy tym grzybku o ktory wczesniej pytałeś musi zostać podpiety do elektryki. Nie musi miec podcisnienia, moze sobi być schowany gdzieś pod zderzakiem, ale musisz go miec bo będzie walił checkiem:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 Uruchomiłem dzisiaj kluskę :-) właśnie świeci mi się check skoro może świecić się od tego to podepnę. Mam jeszcze pytanie w której wiązki wychodzi kabel od czujnika temp zasysanego powietrza? ten koło przepływki? ma ktoś jakieś zdjęcie jej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 o ile dobrze pamietam to w 3.0 wychodzi z tego samego miejsca co przepływka i przepustnica na multiramie( czyli z korytka na kabelki na obudowie rozrządu,a tak ogólnie to od ecu /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 27, 2016 Author Share Posted October 27, 2016 Mam taką rozkmine i nie bardzo wiem - po co jest ta pompka przy chlodnicy? co ona daje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 Załącza się wraz z wentylatorem chłodnicy pomaga szybciej przepchnąć wodę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted October 28, 2016 Author Share Posted October 28, 2016 Help me! odpowietrzał ktoś sprzęgło przewodem?? urwał mi się odpowietrznik przy skrzyni i lipa ; /. da się przewodem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.