Jump to content
Omega Elite Klub

Swap kilka pytań.


mvf
 Share

Recommended Posts

 

 

Witam po śmierci serca mojej kluski zmieniam tam motor (który kiedyś jeździł w klusce potem calibrze) i mam kilka pytań: 

 

 

 


  1. Czy lepiej wyciągać silnik z skrzynią czy bez? 
     

  2. Czy trzeba wyjmować podszybie by wyjąć silnik? 
     

  3. Czy przy zmianie misy olejowej z tej od calibry (lub vectry nie pamietam juz jaka misa tam siedzi) trzeba zmieniać smoka na tego od omegi? 
     

Link to comment
Share on other sites

 

 

Godzinę temu, mvf napisał:

 

 

 

 

Czy lepiej wyciągać silnik z skrzynią czy bez? 

 

 

 

 

 

Jak ci wygodniej :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Wyciągałem tak, i tak. Oba sposoby są git:) Byle górą:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godzinę temu, mvf napisał:

 

 

 

 

Czy trzeba wyjmować podszybie by wyjąć silnik?

 

 

 

 

 

Jesli pytasz o to plastikowe to zdecydowanie tak :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Polecam tez zdjąć mechanizm wycieraczek:)  W v-ce  bez zdjecia podszybia nie podchodź :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

 

 

 

 

 

 

 

Godzinę temu, mvf napisał:

 

 

 

 

Czy przy zmianie misy olejowej z tej od calibry (lub vectry nie pamietam juz jaka misa tam siedzi) trzeba zmieniać smoka na tego od omegi? 

 

 

 

 

 

Tak, koniecznie, Smok omegowy jest krótszy i z innego miejsca siorbie olej:) Pamiętaj też ze w v-kach byly 2 rodzaje mis i smoków -pod małą miske z uszczelką i bez, wiec najlepiej jakbyś miał z jednego źródła :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ok dzięki za odpowiedź. A że tak jeszcze zapytam czy muszę przy wyciaganiu silnika odkręcać przewody od klimy? czy da sie je jakos odchylic? jak tak to jak?

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Mozesz je odchylić razem z kompresorem tylko trzeba uważać żeby ich nie połamać. Odkręcasz kompresor od łapy kładziesz w jkaims wygodnym miejscu zeby nie przeszkadzał :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> To samo z pompa wspomagania :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ok dzięki jeszcze jedno slyszalem ze dobrze jest odkręcić poduszkę skrzyni zeby odkręcić górne śruby tylko mam zapytanie czy jak odkręcę śruby i poduszkę to skrzynia się jeszcze na czymś trzyma oprócz wału? czy jak wyjme silnik to będzie wisieć? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Jesli chcesz wyciągać silnik bez skrzyni to musisz najpierw zwalic skrzynie a dopiero potem wyciagnac silnik. Czyli odkrecasz wał, poduche skrzyni, odkręcasz śruby wokół dzwonu, ściągasz skrzynie dołem i dopiero silnik górą :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ok wyciągnę ją z silnikiem tylko tu pytanie przy wale odkręcam 3 śruby na 19 tak? potem odkręcam poduchę i co jeszcze? podejrzewam że wysprzęglik i wybierak ale gdzie to przykręcone i na jaki klucz? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Wybierak o ile dobrze pamietam na 2 sruby do skrzyni nad wałem + jedna śruba z nakrętką łącząca łape(czy jak to sie tam nazywa) z wybierakiem. Wysprzęglik pod serwem jest połączony wąż na zapinke, wyciągasz zapinkę i rozłączasz. No i wtyczka od czujnika wstecznego:) Tyle jesli chodzi o skrzynię :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

 

Witam ponownie :)) zaczynam składać kluskę z nowym motorkiem i mam problem ponieważ nie pamiętam do czego wpinało się te wtyczki :((

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16b569755fe3472781fca1c41c451031.png

 

 

 

f16576f31c334f3fb451ee6a5fd2ee91.png

 

 

 

a954a8577fcb4090a56d18f55de1e622.png

 

 

 

 

 

 

 

 

ktos cos? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

1) Czujnik połiżenia wału?

 

 

 

 

2) To lużne to pewnie tps(przy przepustnicy)

 

 

 

 

3) Czujnik wałka rozrządu

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dzięki za pomoc podpięte już mam 

 

 

 

 

Teraz jeszcze chce podpiąć podciśnienia. Podpowie ktoś co to jest na obrazku poniżej I i II i gdzie to jest? mam podejrzenia ze || to druga część multiramu (który wywaliłem) 

 

 

 

 

ale I? 

 

 

 

 

7aa1f470d9e5435e99d0f0f0bf8020ce.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

II to akumulator podcisnienienia na samym dole multiramu

 

 

 

 

I to zawór pompy powietrza wtórnego czyli odkurzacza(przykrecone do chłodnicy obok akumulatora)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cytuj

 

 

 

I to zawór pompy powietrza wtórnego czyli odkurzacza(przykrecone do chłodnicy obok akumulatora)

 

 

 

 

 

Ten cały odkurzacz mogę wywalić jak zaślepiłem EGR + te rurki co do niego idą? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Tak, ale jak masz silnik na wierzchu to wrzucaj od razu kolektory od 2.6/3.2 - koszt w okolicach stówy z komplet  ale wtedy nie musisz zaślepiać niczego oprócz dziury po egr na ssącym....

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Silnik już włożyłem na kolektorach pospawałem 

 

 

 

 

nie wiem jeszcze co to za podciśnienie koło odmy dość zdj:

 

 

 

 

ze zdjęć w google:

 

 

 

 

892344fa86de47b99330c8a33b6b76fb.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0ab2f6d1f1fc4a1d96d6f9fb98818131.png

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

To chyba zawór Evap-u - odprowadzania Par Paliwa. Dochodzi do niego przewód od czarnego zbiorniczkapod prawym błotnikiem(na twoim pierwszym zdjęciu przyłącze na dole). Stamtąd leci do środkowej-lewej(patrząc zgodnie z kier. jazdy) rurki w plastiku na kolektorze ssącym.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Znalazłem dzięki! ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mam jeszcze pytanie bo jak wywaliłem odkurzacz do do niego idzie wąż koło nadkola od strony kierowcy (kolo klaksonu) czy mam tam coś jeszcze wyciągnąć czy po prostu mogę zostawić? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

MOzesz wyciągnąć, mozesz zostawić. Pamietaj że zaworek podcisnieniea który jest przy tym grzybku o ktory wczesniej pytałeś musi zostać podpiety do elektryki. Nie musi miec podcisnienia, moze sobi być schowany gdzieś pod zderzakiem, ale musisz go miec bo będzie walił checkiem:)

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uruchomiłem dzisiaj kluskę :-) właśnie świeci mi się check skoro może świecić się od tego to podepnę. 

 

 

 

 

Mam jeszcze pytanie w której wiązki wychodzi kabel od czujnika temp zasysanego powietrza? ten koło przepływki? ma ktoś jakieś zdjęcie jej? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

o ile dobrze pamietam to w 3.0 wychodzi z tego samego miejsca co przepływka i przepustnica na multiramie( czyli z korytka na kabelki na obudowie rozrządu,a  tak ogólnie to od ecu :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam taką rozkmine i nie bardzo wiem - po co jest ta pompka przy chlodnicy? co ona daje? 

 

 

 

 

1563222603ef47849b8604358e9be76f.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Załącza się wraz z wentylatorem chłodnicy pomaga szybciej przepchnąć wodę...

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Help me! odpowietrzał ktoś sprzęgło przewodem?? urwał mi się odpowietrznik przy skrzyni i lipa ; /.  da się przewodem? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.