MANIAC-RULEZ Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 (edited) Witam Mam problem z moją omega 3.0 V6 97 r. Śmigałem sobie do domu z nad jeziora przejechałem przez próg zwalniający i omega przestała chodzić na jeden cylinder, lecz mimo tego udało mi się doczołgać do domu o własnych siłach. Więc kupiłem komplet nowych świec bo była już w sumie na nie pora i zostały one wymienione - brak reakcji Zakupiłem nową cewkę zapłonową i tak samo została wymieniona - brak reakcji Podmieniałem kable WN - brak reakcji Po czym zacząłem odłączać kable od działającego silnika aby sprawdzić na którym cylindrze nie pracuje i wyszło na to że z drugim cylindrem jest coś nie tak. Więc podpiąłem kabel WN do cewki i starą świecę przytknąłem do masy aby sprawdzić czy jest iska niestety - NIE MA jej na następnych cylindrach przy takim samym sposobie iskra się pojawia I teraz tak komputer nie wyświetla jakiegokolwiek CHECK ENGINA Macie jakieś pomysły ? Edited May 23, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Wygląda na to, że cewka niedomaga. Kupiłeś nową dobrą czy kiepską albo używaną? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 23, 2018 Author Share Posted May 23, 2018 (edited) Cewki w sumie mam 2xBOSCH trzecią nową magneti marelli i na każdej nie działa na 2 cylindrze. Edited May 23, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 zamień kabel od drugiego cylindra np do pierwszego i w tedy zobacz czy jest iskra jakby cewka padła lub coś z instalacją to iskry by nie było raczej na dwóch cylimdrach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 Ok. Dzisiaj miałem więcej czasu i jeszcze raz wszystko sprawdziłem. I fakt Omega nie pali na 2x cylindry na 2 i na 5 czyli te które są na cewce przeciwległe. Sprawdziłem na 3x cewkach na każdej jest to samo 2 i 5 cylinder nie dostaje iskry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 no to sprawdź przewód od cewki do ECU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 Do cewki idą 4 przewody które wchodzą do ECU. Teraz które sprawdzić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 (edited) Albo jeszcze inaczej na których pinach w ECU są te 4 przewody od cewki ? Najwyżej zaraz przelecę miernikiem wszystkie piny i je zlokalizuje. Edited May 24, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 Więc tak odłączyłem wtyczkę od cewki i dałem na mierniku bezpośrednio plus z aku Pin 1 - 12,45V Pin 2 -12,43V Pin 3 - 12,43V Pin 4 -12,45V Wszystkie przewody z wtyczki od cewki mają przejście do ECU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 (edited) Po przekręceniu stacyjki na zapłon na wtyczce od cewki : Pin 1 - 12,05 Pin 2 -12,15 Pin 3 - 12,15 Pin 4 - 0,05V Edited May 24, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 no to jeśli świece, przewody, cewka, wiązka sprawne to zostaje usterka ECU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 (edited) Tylko z tego co pamiętam to w roczniku moim czyli 97r będę potrzebował kluczyk z chipem i pętlę indukcyjną przy stacyjce od immobilizera aby wymienić ECU ? Edited May 24, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 32 minuty temu, MANIAC-RULEZ napisał: Tylko z tego co pamiętam to w roczniku moim czyli 97r będę potrzebował kluczyk z chipem i pętlę indukcyjną przy stacyjce od immobilizera aby wymienić ECU ? możesz jeszcze cewkę pomierzyć pomiar cewki V6.txt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANIAC-RULEZ Posted May 24, 2018 Author Share Posted May 24, 2018 (edited) Ok już wszystko doczytałem więc sprawa wygląda następująco : Cewka ma trzy sekcje po dwie świece ( 1-4 ,2-5, 3-6 ), do cewki idą z ECU cztery przewody (trzy sygnały ze wzmacniaczy i masa). W środku w ECU za cewkę odpowiadają trzy tranzystory, wystarczy po wypięciu wtyczki od ECU omomierzem zmierzyć rezystancje pomiędzy masą ECU a pinem 1, 20, 21 (to są właśnie sygnały wyjściowe do cewki) około 32k ohm. U mnie jest : Pin 1 - 20,9 Pin 20 -7,2 Pin 21 - 26,4 I teraz są opcje : 1.Ustawienia immo i zarejestrowane transpondery jak i sama pętla są w jednym układzie pamięci, wystarczy prze lutować ten układ i nie potrzeba żadnych pętli , transponderów. ( Muszę tylko sprawdzić gdzie się on znajduje ) 2.Mogę pojechać do ASO lub do kogoś kto ma OP-COM-a dzięki czemu będę mógł przeprogramować immo. 3.Muszę z nowego ECU który zakupię prze lutować tranzystor odpowiadający za pin 20 lub wszystkie tranzystory ( 3 sztuki) dla świętego spokoju. P.S. W sumie to od razu bym sobie EPROMA wymienił tylko nie pamiętam które miały najlepsze mapy (muszę poszukać) jak będę szukać dawcy z drugiego ECU. P.S. Cewki mierzyłem i są Ok. Edited May 24, 2018 by MANIAC-RULEZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 5 godzin temu, MANIAC-RULEZ napisał: Ok już wszystko doczytałem więc sprawa wygląda następująco : Cewka ma trzy sekcje po dwie świece ( 1-4 ,2-5, 3-6 ), do cewki idą z ECU cztery przewody (trzy sygnały ze wzmacniaczy i masa). W środku w ECU za cewkę odpowiadają trzy tranzystory, wystarczy po wypięciu wtyczki od ECU omomierzem zmierzyć rezystancje pomiędzy masą ECU a pinem 1, 20, 21 (to są właśnie sygnały wyjściowe do cewki) około 32k ohm. U mnie jest : Pin 1 - 20,9 Pin 20 -7,2 Pin 21 - 26,4 I teraz są opcje : 1.Ustawienia immo i zarejestrowane transpondery jak i sama pętla są w jednym układzie pamięci, wystarczy prze lutować ten układ i nie potrzeba żadnych pętli , transponderów. ( Muszę tylko sprawdzić gdzie się on znajduje ) 2.Mogę pojechać do ASO lub do kogoś kto ma OP-COM-a dzięki czemu będę mógł przeprogramować immo. 3.Muszę z nowego ECU który zakupię prze lutować tranzystor odpowiadający za pin 20 lub wszystkie tranzystory ( 3 sztuki) dla świętego spokoju. P.S. W sumie to od razu bym sobie EPROMA wymienił tylko nie pamiętam które miały najlepsze mapy (muszę poszukać) jak będę szukać dawcy z drugiego ECU. P.S. Cewki mierzyłem i są Ok. wybierz opcję 1 opcja 3 to AF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.