Jump to content
Omega Elite Klub

Stuki w przednim zawieszeniu


xbsmario
 Share


Recommended Posts

 

 

Szanowni

 

Miesiąc temu doinwestowałem swoją 3.2 w sedanie - przednie zawieszenie. Dostała nowe Bilsteiny B4, sprężyny Lesjofors, poduchy i łożyska lemforder.

 

Niestety od razu po wymianie pojawiły się głuche stuki od strony kierowcy przy najeżdżaniu na nierówność.

 

Pojechałem do diagnosty, a ten wziął ją na szarpaki i patrzył gdzie są luzy. Pokazał zużytą tuleję i luzy na drążkach kierowniczych.

 

Zakupiłem komplet tulei poliuretanowych z Olkusza i dałem do wymiany. Niestety nic to nie dało.

 

 

 

 

Sprawdziłem dokręcenie wszystkich śrub mocujących kolumnę McPhersona, łącznik szarpałem przy bujaniu autem - nic.

 

Dzisiaj zamierzam podjechać do tego diagnosty jeszcze raz...

 

 

Jeśli okaże się, że to wina B4 to zamierzam wymienić go na stary ale zostawić sprężynę.

 

 

 

 

Czy kupił ktoś kiedyś stukający amortyzator?

 

Jak wygląda reklamacja?

 

 

I jeszcze jedno pytanie również w dziale zawieszenia:

 

Zauważyłem że przy prędkości 120-150 omega wpada w rezonans - całe auto mocno wibrowało.

 

Podejrzewałem zgubiony ciężarek od wyważenia koła.

 

Dzisiaj z kolei jadąc do pracy te 140 nie odczułem nic.

 

Kiedy stoją na światłach - automat w pozycji "D" - auto trzyma te 700 obr/min ale buda lekko wibruje.

 

Podejrzewa ktoś przyczynę?

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Poducha pod silnikiem np.  A łączniki stabilazatora wymieniałeś?

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Łącznik stabilizatora został stary. Nie było takiej potrzeby.

 

Nie wiem niestety w którym miejscu taka poduszka się znajduje. Masz zdjęcie lub schemat?

 

Aros tak naprawdę stuk pojawił się od razu po wymianie.

 

Stare amortyzatory nie były zużyte - wymieniłem żeby ją doinwestować - a nic przy nich nie stukało. Teraz mam za swoje...

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

A jestes pewny ze dobrze poskładałeś mcpersony? Bo talerzyki na górze trzymające sprężynę nie są symetryczne - trzeba je dobrze ustawić.....

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Skit chcesz powiedzieć, że jeśli go przekręcę o 90 stopni to będzie stukał?

 

Nie zauważyłem, żeby był niesymetryczny.

 

Już rozumiem. Tak zwróciłem na to uwagę. Myślałem, że chodzi Ci o tą podkładkę na samej górze karoserii, a nie o górną miskę sprężyny.

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Ja się nie spotkałem. Pokaż fotę jak wygląda kielich pod maską. Bardzo to odstaje?

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Od góry wygląda to dobrze. Raczej to nie rozpórka. Chyba będziesz musiał jednak wbić jeszcze raz na te szarpaki.....

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Szanowni czy mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie jest/są poduszka/i od silnika? Skrzynia w pozycji "D" drży lekko silnik, na "N" już mniej.

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Poduszki(2 szt) są po bokach silnika, przykręcone do łap przykręconych do bloku z jednej strony. Z drugiej strony przykręcone do sanek :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 

 

 

 

 

Takie cuś:

 

 

 

 

http://static.nanodatex.com/media/2a8bd76b93cfbe581bb064a881f057b8.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Wróciłem od diagnosty. Znaleźliśmy pewną niezgodność. Przedstawiam ją w filmie poniżej.

 

Czy dedykowana sprężyna Lesjofors na prawą stronę może być przyczyną stuków?

 

Czy ma znaczenie odwrócenie do góry nogami łożyska Lemforder?

 

Czy amortyzator może mieć takie luzy przy takim bocznym skierowaniu siły?

 

Czy macie inne pomysły?

 

 

MOV_0551.mp4

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Poduszki są po bokach silnika, przykręcone do łap przykręconych do bloku z jednej strony. Z drugiej strony przykręcone do sanek :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 

 

 

 

 

1 godzinę temu, xbsmario napisał:

 

 

 

 

Czy dedykowana sprężyna Lesjofors na prawą stronę może być przyczyną stuków?

 

 

 

 

 

Wątpię.

 

 

 

 

1 godzinę temu, xbsmario napisał:

 

 

 

 

Czy ma znaczenie odwrócenie do góry nogami łożyska Lemforder?

 

 

 

 

 

Moim zdaniem moze miec bo łożysko ma taki mini storzek(scięcie na rancie) u góry wiec jak nie wejdzie dobrze w poduche to moze być lipa

 

 

 

 

1 godzinę temu, xbsmario napisał:

 

 

 

 

Czy amortyzator może mieć takie luzy przy takim bocznym skierowaniu siły?

 

 

 

 

 

Zdecydowanie nie powinien, ale po to są podkładki łożysko i poducha żeby tak się nie działo. Generalnie kolejność na amorze powinna być taka: talerzyk dolny, guma, sprężyna, guma, talerzyk górny, podkładka skierowana w dół, łożysko, poducha, podkładka skierowana w górę, nakrętka, talerzyk nad kielichem, nakrętka. Nic ci tam nie brakuje? :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Wygląda jakby poducha w ogóle nie siedziala w kielichu....

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Stuki zostały wyeliminowane.

 

Przy nowej poduszce śruba rozpórki zahaczała o górę kolumny.

 

Spiłowana na szlifierce - błoga cisza.

 

 

Do głowy by mi nie przyszło, że to może być przyczyną ponieważ na starych kolumnach nic się nie działo.

 

 

Dzięki wszystkim za porady ;)/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

 

Teraz mogę się zająć wykreślaniem kolejnych punktów na długiej liście.

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Kiedyś @barteklodz mi mowił że poduszki amorów np Febi są bodajże 3mm niższe niż oryginały. Podobno są też 2 rodzaje poduszek lemfordera(tak jakby powiędzy be, a fl była jakaś drobna różnica w wysokości). Nigdy nie sprawdzałem organoleptycznie, ale widzialem porównanie nowej lemf i nowej febi i rzeczywiście się różnią wysokością...

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

2 godziny temu, xbsmario napisał:

 

 

 

 

Stuki zostały wyeliminowane.

 

Przy nowej poduszce śruba rozpórki zahaczała o górę kolumny.

 

Spiłowana na szlifierce - błoga cisza.

 

 

Do głowy by mi nie przyszło, że to może być przyczyną ponieważ na starych kolumnach nic się nie działo.

 

 

Dzięki wszystkim za porady ;)/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

 

Teraz mogę się zająć wykreślaniem kolejnych punktów na długiej liście.

 

 

 

 

 

miałem to samo i po tym zabiegu pokochałem to auto na nowo, bo stuki były tak irytujące ze nie da się opisac :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" />

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

łaczniki stabilizatora

 

 

 

 

miałem to samo po wymianie amorów. było wszystko ok ze wygladały ok, a po kilku dniach pukanie. 

 

 

 

 

sprawdz jeszcze raz łaczniki ( wyjmij a nie na oko)

 

 

 

 

jeśli dalej bedzie to samo po wymianie to źle położony talez na sprzężynie..

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.