xbsmario Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Szanowni Miesiąc temu doinwestowałem swoją 3.2 w sedanie - przednie zawieszenie. Dostała nowe Bilsteiny B4, sprężyny Lesjofors, poduchy i łożyska lemforder. Niestety od razu po wymianie pojawiły się głuche stuki od strony kierowcy przy najeżdżaniu na nierówność. Pojechałem do diagnosty, a ten wziął ją na szarpaki i patrzył gdzie są luzy. Pokazał zużytą tuleję i luzy na drążkach kierowniczych. Zakupiłem komplet tulei poliuretanowych z Olkusza i dałem do wymiany. Niestety nic to nie dało. Sprawdziłem dokręcenie wszystkich śrub mocujących kolumnę McPhersona, łącznik szarpałem przy bujaniu autem - nic. Dzisiaj zamierzam podjechać do tego diagnosty jeszcze raz... Jeśli okaże się, że to wina B4 to zamierzam wymienić go na stary ale zostawić sprężynę. Czy kupił ktoś kiedyś stukający amortyzator? Jak wygląda reklamacja? I jeszcze jedno pytanie również w dziale zawieszenia: Zauważyłem że przy prędkości 120-150 omega wpada w rezonans - całe auto mocno wibrowało. Podejrzewałem zgubiony ciężarek od wyważenia koła. Dzisiaj z kolei jadąc do pracy te 140 nie odczułem nic. Kiedy stoją na światłach - automat w pozycji "D" - auto trzyma te 700 obr/min ale buda lekko wibruje. Podejrzewa ktoś przyczynę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Poducha pod silnikiem np. A łączniki stabilazatora wymieniałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Łącznik stabilizatora został stary. Nie było takiej potrzeby. Nie wiem niestety w którym miejscu taka poduszka się znajduje. Masz zdjęcie lub schemat? Aros tak naprawdę stuk pojawił się od razu po wymianie. Stare amortyzatory nie były zużyte - wymieniłem żeby ją doinwestować - a nic przy nich nie stukało. Teraz mam za swoje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 A jestes pewny ze dobrze poskładałeś mcpersony? Bo talerzyki na górze trzymające sprężynę nie są symetryczne - trzeba je dobrze ustawić..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Skit chcesz powiedzieć, że jeśli go przekręcę o 90 stopni to będzie stukał? Nie zauważyłem, żeby był niesymetryczny. Już rozumiem. Tak zwróciłem na to uwagę. Myślałem, że chodzi Ci o tą podkładkę na samej górze karoserii, a nie o górną miskę sprężyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 A rozpórka założona? Może śruby co stukają o ten talerzyk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Tak. Jest założona. Ale przy starych amortyzatorach nie stukało nic. Zdarzają się stuki amorów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Ja się nie spotkałem. Pokaż fotę jak wygląda kielich pod maską. Bardzo to odstaje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Zdjęcia zrobione przed chwilą. Dla porównania przesyłam jedno zdjęcie góry prawej kolumny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Od góry wygląda to dobrze. Raczej to nie rozpórka. Chyba będziesz musiał jednak wbić jeszcze raz na te szarpaki..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Dzięki za ogólne zainteresowanie tematem. Właśnie tak powinno działać forum /emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Szanowni czy mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie jest/są poduszka/i od silnika? Skrzynia w pozycji "D" drży lekko silnik, na "N" już mniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Poduszki(2 szt) są po bokach silnika, przykręcone do łap przykręconych do bloku z jednej strony. Z drugiej strony przykręcone do sanek /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Takie cuś: http://static.nanodatex.com/media/2a8bd76b93cfbe581bb064a881f057b8.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Wróciłem od diagnosty. Znaleźliśmy pewną niezgodność. Przedstawiam ją w filmie poniżej. Czy dedykowana sprężyna Lesjofors na prawą stronę może być przyczyną stuków? Czy ma znaczenie odwrócenie do góry nogami łożyska Lemforder? Czy amortyzator może mieć takie luzy przy takim bocznym skierowaniu siły? Czy macie inne pomysły? MOV_0551.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Poduszki są po bokach silnika, przykręcone do łap przykręconych do bloku z jednej strony. Z drugiej strony przykręcone do sanek /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 1 godzinę temu, xbsmario napisał: Czy dedykowana sprężyna Lesjofors na prawą stronę może być przyczyną stuków? Wątpię. 1 godzinę temu, xbsmario napisał: Czy ma znaczenie odwrócenie do góry nogami łożyska Lemforder? Moim zdaniem moze miec bo łożysko ma taki mini storzek(scięcie na rancie) u góry wiec jak nie wejdzie dobrze w poduche to moze być lipa 1 godzinę temu, xbsmario napisał: Czy amortyzator może mieć takie luzy przy takim bocznym skierowaniu siły? Zdecydowanie nie powinien, ale po to są podkładki łożysko i poducha żeby tak się nie działo. Generalnie kolejność na amorze powinna być taka: talerzyk dolny, guma, sprężyna, guma, talerzyk górny, podkładka skierowana w dół, łożysko, poducha, podkładka skierowana w górę, nakrętka, talerzyk nad kielichem, nakrętka. Nic ci tam nie brakuje? /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Wygląda jakby poducha w ogóle nie siedziala w kielichu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtas Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 a dobrze założyłeś łączniki stabilizatora tzn. czy nakrętki dałeś od strony silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xbsmario Posted October 3, 2016 Author Share Posted October 3, 2016 Stuki zostały wyeliminowane. Przy nowej poduszce śruba rozpórki zahaczała o górę kolumny. Spiłowana na szlifierce - błoga cisza. Do głowy by mi nie przyszło, że to może być przyczyną ponieważ na starych kolumnach nic się nie działo. Dzięki wszystkim za porady /emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> Teraz mogę się zająć wykreślaniem kolejnych punktów na długiej liście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 Kiedyś @barteklodz mi mowił że poduszki amorów np Febi są bodajże 3mm niższe niż oryginały. Podobno są też 2 rodzaje poduszek lemfordera(tak jakby powiędzy be, a fl była jakaś drobna różnica w wysokości). Nigdy nie sprawdzałem organoleptycznie, ale widzialem porównanie nowej lemf i nowej febi i rzeczywiście się różnią wysokością... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 2 godziny temu, xbsmario napisał: Stuki zostały wyeliminowane. Przy nowej poduszce śruba rozpórki zahaczała o górę kolumny. Spiłowana na szlifierce - błoga cisza. Do głowy by mi nie przyszło, że to może być przyczyną ponieważ na starych kolumnach nic się nie działo. Dzięki wszystkim za porady /emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> Teraz mogę się zająć wykreślaniem kolejnych punktów na długiej liście. miałem to samo i po tym zabiegu pokochałem to auto na nowo, bo stuki były tak irytujące ze nie da się opisac /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafke Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 łaczniki stabilizatora miałem to samo po wymianie amorów. było wszystko ok ze wygladały ok, a po kilku dniach pukanie. sprawdz jeszcze raz łaczniki ( wyjmij a nie na oko) jeśli dalej bedzie to samo po wymianie to źle położony talez na sprzężynie.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Rafke ale u nas byl problem z rozporka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.