Jump to content
Omega Elite Klub

Klepanie silnika 3.0


burzuj29

Recommended Posts

Jestem świeżym posiadaczem omegi v6 i uważam ze dziwnie pracuje czy ktoś spojrzy  na filmiki i oceni ewentualnie poleci jakiegoś speca  który nie wymieni pół auta a itak nie naprawi tylko trafnie zlokalizuje usterkę w południowych okolicach warszawy. Brak błędów  Ciśnienie oleju nie świeci się stan oleju max nie kopci  płynu nie ubywa test Co2 negatywny. Nie potrafię  zlokalizować  źródła dźwięku najlepiej słychać  przy nadkolu lub stojąc pół metra przed autem wiec zakladam ze to nie popychacze bo przy odpaleniu na zimno cisza dopiero po rozgrzaniu auta i zejsciu na obroty ok 500.


 

https://youtu.be/Cu8Jlr58jck

https://youtu.be/S-4pWN3B4Kc

https://youtu.be/0NvpL_RJurc

Link to comment
Share on other sites

Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Aros napisał:

Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza.

Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ...
Ogólnie te silniki lubią stukać :D

Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej?

Edited by WOY
Link to comment
Share on other sites

Auto w moich rękach nie jest długo  i już  chyba zalewanie oleju 5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ?  

16 godzin temu, WOY napisał:

Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ...
Ogólnie te silniki lubią stukać :D

Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej?

Z Tym tłokiem tez słyszałem konkretnie to tuleja w korbowodzie  potrafiła popukiwać w 2.0 ecotec i zrobiłem na czymś takim 50 tyś i nic a nic sie nie działo. 
 Auto mam od niedawna jeszcze takiej trasy nie robiłem a  co by to oznaczało ze nie stuka po trasie ? 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, burzuj29 napisał:

5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ?  

To nie jest prawda... skoro zaczynają się wycieki to znaczy że trzeba wymienić uszczelnienia, olej nie ma tu nic do tego, to nie jest zasada że im rzadszy olej tym więcej wycieków... albo im większy przebieg tym gęstszy... Ludzie się tak nauczyli od maluchów i polonezów i tak sobie te głupoty przekazują.... według producenta V6 powinno być zalewane olejem klasy 5w i tego powinniśmy się trzymać... każde kombinowanie z innymi to jest kręcenie sobie bata na du**ę.

Edited by Aros
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja jak robiłem płukankę 5W to nie zauważyłem jakichś znacznych ubytków oleju ale to pewnie dlatego, że silnik dość zdrowy :P
Zaszkodzić nie zaszkodzi a jak będziesz widział zwiększony pobór oleju to zwyczajnie wrócisz do np 10W40/50/60 w zależności od stylu jazdy.
Przy 5W może po prostu więcej oleju przepalać, ew. wypłucze Ci jakiś syf w układzie ale uszczelki raczej nie mają tu znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował .  To 3.0 wiec   mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów :) 

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, burzuj29 napisał:

Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował .  To 3.0 wiec   mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów :) 

z czego tu korzystać hehe jak 3.0 tez nie jedzie 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, saint napisał:

jak 3.0 tez nie jedzie 

Co ja mam powiedzieć biedny posiadacz 2.0 :walking:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate  związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę  jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2018 o 09:25, burzuj29 napisał:

Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate  związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę  jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety

w V6 pompa oleju jest z przodu silnika, a wałków balansowych nie ma

 

dół V6.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.