burzuj29 Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Jestem świeżym posiadaczem omegi v6 i uważam ze dziwnie pracuje czy ktoś spojrzy na filmiki i oceni ewentualnie poleci jakiegoś speca który nie wymieni pół auta a itak nie naprawi tylko trafnie zlokalizuje usterkę w południowych okolicach warszawy. Brak błędów Ciśnienie oleju nie świeci się stan oleju max nie kopci płynu nie ubywa test Co2 negatywny. Nie potrafię zlokalizować źródła dźwięku najlepiej słychać przy nadkolu lub stojąc pół metra przed autem wiec zakladam ze to nie popychacze bo przy odpaleniu na zimno cisza dopiero po rozgrzaniu auta i zejsciu na obroty ok 500. https://youtu.be/Cu8Jlr58jck https://youtu.be/S-4pWN3B4Kc https://youtu.be/0NvpL_RJurc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Jaki olej masz zalany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 6, 2018 Author Share Posted June 6, 2018 (edited) mobil 10w40 i dziś kupiłem na zmianę valvolie tez 10w40. Edited June 6, 2018 by burzuj29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 (edited) 2 godziny temu, Aros napisał: Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza. Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ... Ogólnie te silniki lubią stukać Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej? Edited June 6, 2018 by WOY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 7, 2018 Author Share Posted June 7, 2018 Auto w moich rękach nie jest długo i już chyba zalewanie oleju 5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ? 16 godzin temu, WOY napisał: Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ... Ogólnie te silniki lubią stukać Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej? Z Tym tłokiem tez słyszałem konkretnie to tuleja w korbowodzie potrafiła popukiwać w 2.0 ecotec i zrobiłem na czymś takim 50 tyś i nic a nic sie nie działo. Auto mam od niedawna jeszcze takiej trasy nie robiłem a co by to oznaczało ze nie stuka po trasie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 (edited) 5 godzin temu, burzuj29 napisał: 5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ? To nie jest prawda... skoro zaczynają się wycieki to znaczy że trzeba wymienić uszczelnienia, olej nie ma tu nic do tego, to nie jest zasada że im rzadszy olej tym więcej wycieków... albo im większy przebieg tym gęstszy... Ludzie się tak nauczyli od maluchów i polonezów i tak sobie te głupoty przekazują.... według producenta V6 powinno być zalewane olejem klasy 5w i tego powinniśmy się trzymać... każde kombinowanie z innymi to jest kręcenie sobie bata na du**ę. Edited June 7, 2018 by Aros 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 8, 2018 Author Share Posted June 8, 2018 Czyli żadnych negatywnych skutków zalania olejem 5w nie będę miał ? Olej mam nie napoczęty wiec sadze ze mogę śmiało wymienić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted June 8, 2018 Share Posted June 8, 2018 Ja jak robiłem płukankę 5W to nie zauważyłem jakichś znacznych ubytków oleju ale to pewnie dlatego, że silnik dość zdrowy Zaszkodzić nie zaszkodzi a jak będziesz widział zwiększony pobór oleju to zwyczajnie wrócisz do np 10W40/50/60 w zależności od stylu jazdy. Przy 5W może po prostu więcej oleju przepalać, ew. wypłucze Ci jakiś syf w układzie ale uszczelki raczej nie mają tu znaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 8, 2018 Author Share Posted June 8, 2018 Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował . To 3.0 wiec mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted June 8, 2018 Share Posted June 8, 2018 28 minut temu, burzuj29 napisał: Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował . To 3.0 wiec mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów z czego tu korzystać hehe jak 3.0 tez nie jedzie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted June 8, 2018 Share Posted June 8, 2018 Godzinę temu, saint napisał: z czego tu korzystać hehe jak 3.0 tez nie jedzie Co racja to racja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted June 8, 2018 Share Posted June 8, 2018 3 godziny temu, saint napisał: jak 3.0 tez nie jedzie Co ja mam powiedzieć biedny posiadacz 2.0 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 8, 2018 Author Share Posted June 8, 2018 Ja mam 2.0 2.2 i 3.0 i 3.0 nie takie zle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 17, 2018 Author Share Posted June 17, 2018 Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 W dniu 17.06.2018 o 09:25, burzuj29 napisał: Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety w V6 pompa oleju jest z przodu silnika, a wałków balansowych nie ma dół V6.pdf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 tu możesz sobie pooglądać jak co wygląda https://drive.google.com/file/d/0BzPykSUrV5lHUjRQLTltamJYMUE/view?usp=sharing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzuj29 Posted June 20, 2018 Author Share Posted June 20, 2018 Godzinę temu, robert514 napisał: tu możesz sobie pooglądać jak co wygląda https://drive.google.com/file/d/0BzPykSUrV5lHUjRQLTltamJYMUE/view?usp=sharing Dzięki. Niestety dalej nie wiem co może pukać bo dźwięk panewki to nie jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.