Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Błędy sondy lambda


PawelP
 Share


Recommended Posts

Witam, mam  problem z snondą lambda, opel scanner pokazuje mi dwa kody błędów,  check wywala jak silnik się rozgrzeje,  nieważne czy na Pb czy LPG,  na zdjęciach niżej parametry oporność sondy , napięcie sondy jest na poziomie 420-450mV nieschodzi poniżej tych wartości ani powyżej , jeśli ktoś by miał poradę co zrobić proszę pisać, na forach czytałem o tym że albo brak masy na pinie 10 ECU, lub zepsuty ECU, mogę jeszcze sprawdzić czy całe przewody od wtyczki do komputera 

IMAG0990.jpg

IMAG0957.jpg

Link to comment
Share on other sites


U mnie była przerwana wiązka od kabli co idą do sond. Po zlutowaniu było ok ale kończem końców wymieniłem instalacje. 

Link to comment
Share on other sites


No u mnie z wtyczki  do sondy kabel był przetarty, zlutowany ale drugim razem niepomoglo muszę szukać dalej albo faktycznie sonda padła 

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Miałeś problem z zapaleniem samochodu jak jest gorący? Też mi wywala check engine oraz błędy na komputerze pokładowym mówiące o sondzie lambda.

Drugie pytanie. Jakiego interfejsu używasz do Opel Scannera?

Edited by SebekS
Link to comment
Share on other sites


Używam Opel Scannera , nieodpala na zimnym za pierwszym razem, ale chyba znalazłem przyczynę która tkwi w przewodach paliwowych lub  pompie lub w tym temacie , przy padnietej sondzie miałem check zapalony zawsze ,po wymianie sondy na nową problem znikł 

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Byłem w tygodniu u mechanika, podpinał mi komputer. Wykazało dwa błędy - czujnik położenia wału oraz sonda lambda. Czujnik położenia wału zmieniłem, samochód odpala bez problemu (wcześniej miał problemy z paleniem na ciepłym silniku) oraz check engine zgasł. Problem jaki został to nierówna praca na wolnych obrotach oraz smród spalin. Przyspiesza normalnie, nie dławi się. Dałem ciała i nie zapamiętałem, która sonda wykazuje błąd, czy ta po stronie kierowcy czy pasażera. Wczoraj sprawdziłem miernikiem opór w dwóch sondach. Obie pokazują wartości 0,45-0,5. Są to prawidłowe wartości czy traf chciał, że obie sondy padnięte?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.