PawelP Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Witam, mam problem z snondą lambda, opel scanner pokazuje mi dwa kody błędów, check wywala jak silnik się rozgrzeje, nieważne czy na Pb czy LPG, na zdjęciach niżej parametry oporność sondy , napięcie sondy jest na poziomie 420-450mV nieschodzi poniżej tych wartości ani powyżej , jeśli ktoś by miał poradę co zrobić proszę pisać, na forach czytałem o tym że albo brak masy na pinie 10 ECU, lub zepsuty ECU, mogę jeszcze sprawdzić czy całe przewody od wtyczki do komputera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 U mnie była przerwana wiązka od kabli co idą do sond. Po zlutowaniu było ok ale kończem końców wymieniłem instalacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted July 14, 2018 Author Share Posted July 14, 2018 No u mnie z wtyczki do sondy kabel był przetarty, zlutowany ale drugim razem niepomoglo muszę szukać dalej albo faktycznie sonda padła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted August 1, 2018 Author Share Posted August 1, 2018 Problem rozwiązany, wymieniłem na nową sondę lambda bosch i pomogło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 (edited) Miałeś problem z zapaleniem samochodu jak jest gorący? Też mi wywala check engine oraz błędy na komputerze pokładowym mówiące o sondzie lambda. Drugie pytanie. Jakiego interfejsu używasz do Opel Scannera? Edited August 1, 2018 by SebekS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted August 1, 2018 Author Share Posted August 1, 2018 Używam Opel Scannera , nieodpala na zimnym za pierwszym razem, ale chyba znalazłem przyczynę która tkwi w przewodach paliwowych lub pompie lub w tym temacie , przy padnietej sondzie miałem check zapalony zawsze ,po wymianie sondy na nową problem znikł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Byłem w tygodniu u mechanika, podpinał mi komputer. Wykazało dwa błędy - czujnik położenia wału oraz sonda lambda. Czujnik położenia wału zmieniłem, samochód odpala bez problemu (wcześniej miał problemy z paleniem na ciepłym silniku) oraz check engine zgasł. Problem jaki został to nierówna praca na wolnych obrotach oraz smród spalin. Przyspiesza normalnie, nie dławi się. Dałem ciała i nie zapamiętałem, która sonda wykazuje błąd, czy ta po stronie kierowcy czy pasażera. Wczoraj sprawdziłem miernikiem opór w dwóch sondach. Obie pokazują wartości 0,45-0,5. Są to prawidłowe wartości czy traf chciał, że obie sondy padnięte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.