Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Adrianass97
 Share


Recommended Posts

Witam.

Jestem nowy na tym forum,więc proszę o wyrozumiałość ;) z góry dzięki.

A więc,od pewnego czasu jestem posiadaczem Opla Omegi A z 91r. z dwu litrowym silnikiem (c20ne) .

Po miesiącu użytkowania samochód przestał odpalać z dnia na dzień okazało się,że padła pompa paliwa,więc kupiłem nową pompę i nowy zbiornik bo mój był już na tyle skorodowany,że do niczego sie nie nadawał.

Po zamontowaniu wszystkiego zaczęły się problemy.Auto zaczęło ciężko odpalać jak już odpali nierówno pracuje tak jakby nie na wszystkich cylindrach,gdy przytrzymam go trochę na obrotach zaczyna pracować normalnie.

Zdarza się też,że obroty falują i samochód gaśnie,rozwiązałem ten problem poprzez wymianę świec,od razu wymieniłem też przewody, kopułkę i palec rozdzielacza ale nie pomogło to w prawidłowym  odpalaniu Omegi.

Zauważyłem tylko że jak zdejmę węża zasilającego od listwy wtryskowej i paliwo zleci z wtrysków to na jakiś czas samochód zapala bardzo dobrze.

Omega została podłączona pod komputer wyskoczył błąd czujnika położenia wału i nic więcej,czujnik oczywiście wymieniłem ale nic to nie pomogło.

Mechanik u którego byłem,powiedział żeby wymienić czujnik temperatury ten na dwa piny ale dalej nic :masakra:

Brakuje mi już pomysłów co może być nie tak,jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.

Pozdrawiam. :)

Link to comment
Share on other sites


Elo Witam :)

Słuchaj ta pompka jakaś markowa? Wydajna? może to trzeba było by sprawdzić ... czy nie zamieniłeś tam kolejności przewodów lub czegoś nie podpiąłeś jak zmieniałeś zbiornik , może sie dostawać powietrze . Jak z filtrem paliwa dałeś nowy ? 

 

@Adrianass97

I zdecydować musisz czy ten post zaliczamy jako Twój temat omegi ... Trzeba było by zrobić deko Edit opisać i wstawić jakieś foty , a z problemami zapraszam na dział TECHNIKA - Silnik - Benzyna

Link to comment
Share on other sites


Sprawdz polonczenia elektryczne przy listwie wtryskowej glownie masowe na glowicy. Mialem podobne objawy a okazalo sie ze wystarczylo na nowo kable zarobic.

Link to comment
Share on other sites


11 godzin temu, Adrianass97 napisał:

Zauważyłem tylko że jak zdejmę węża zasilającego od listwy wtryskowej i paliwo zleci z wtrysków to na jakiś czas samochód zapala bardzo dobrze.

Temu bym się przyjrzał, zwłaszcza, że problemy zaczęły się po wymianie pompy i baku...
Węże nie zamienione? Drożny powrót paliwa? 
Pomiar ciśnienia paliwa może by coś rozjaśnił... 

Link to comment
Share on other sites


Też obstawiam coś w tym rejonie. Najprostsza co mi przychodzi do głowy, to jakaś nieszczelność, która prowadzi do zapowietrzenia.

Pompa dobrze dobrana?

Może listwa się przytyka. 

Link to comment
Share on other sites


Pompka firmy Magneti marelli wydaje mi się,że to w miarę dobra firma,cena też wydawała mi się przystępna. :)

Co do węży kolejności raczej  nie mogłem pomylić,gdyż przy demontowaniu starego zbiornika paliwa wszystkie odpisałem .

Przy zbiorniku paliwa na wężu zasilającym znajduje się filtr paliwa ale go nie wymieniałem,jedyne co zrobiłem to przedmuchałem go powietrzem z kompresora. 

Ciśnienie paliwa sprawdzałem metodą domową :) mianowicie zdjąłem wąż zasilający z listwy wtryskowej i zatkałem go palcem,paliwa nie dałem rady zatamować,więc raczej ciśnienie jest w normie. 

Jutro mam wolne to zdemontuję jeszcze raz zbiornik paliwa, wymienię też filtr paliwa,który znajduje się na wężu zasilającym ,sprawdzę jeszcze raz czy aby na pewno wszystko dobrze podłączyłem. ;)  

Sprawdzę też tą instalację elektryczną przy wtryskach i masę.  

Dzięki wszystkim za tak szybkie odpowiedzi. :rolleyes@2x:

Link to comment
Share on other sites


8 godzin temu, Adrianass97 napisał:

:)

Ciśnienie paliwa sprawdzałem metodą domową :) mianowicie zdjąłem wąż zasilający z listwy wtryskowej i zatkałem go palcem,paliwa nie dałem rady zatamować,więc raczej ciśnienie jest w normie. :rolleyes@2x:

Sprawdź jeszcze ten śmieszny plaski okrągły zaworek ciśnienia paliwa na powrocie.

Link to comment
Share on other sites


Cześć. 

Więc tak,dopiero dzisiaj udało mi się podłubać trochę przy mojej Omedze,zdemontowałem zbiornik paliwa i przepatrzyłem wszystkie węże,wyglądają dobrze,nie są sparciałe,popękane ani nic z takich rzeczy ale i tak dla pewności wymienie je wszystkie na nowe wraz z filtrem paliwa,który jest na wężu zasilającym przy zbiorniku paliwa.

Jak już cały zbiornik był zdemontowany to przy pomocy kompresora przedmuchałem wszystkie węże od paliwa,z wężem zasilającym nie było problemu,powietrze przeleciało przez niego bez problemu za to z powrotem było nieco inaczej powietrze dopiero po dwóch sekundach wydobyło się z węża ze sporą siłą wyglądało to tak jak by wąż był przytkany :/ 

A teraz mam pytanie do OMEGATORA :D  na powrocie nie mam żadnego zaworka który pasowałby do twojego opisu mógłbyś napisać coś  więcej o tym lub dać jakieś zdjęcie jak to powinno wyglądać,będę bardzo wdzięczny. 

 

 

Mam takie pytanie do majstrów z forum co to jest ?  IMG_20180822_210014.thumb.jpg.9b5f282aba37d7afba2e83df0ef3f5e5.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.