Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Nierówna praca 3.0


SebekS
 Share


Recommended Posts

Witajcie.

Od pewnego czasu moja V6 zaczęła bardzo niekulturalnie pracować. Byłem u paru magików na komputerach ale nic konkretnego nie wykazało, każdy radził wymieniać wszystko po kolei.

Znalazłem metodę odczytywania błędów poprzez zmostkowanie pinu 5 i 6 we wtyczce obd. Wyszło mi coś takiego:

13 - Lambda 1 obwód otwarty

57 - niskie napięcie silniczka krokowego

73 - niskie napięcie przepływki

89 - lambda 2 obwód otwarty

98 - lambda 2 obwód ma za niskie napięcie

129 - niskie napięcie zaworu egr

 

Błąd 13 i 89 wyjaśnił mi znajomy mechanik, że będą występować ponieważ mam LPG. Te błędy pokazywał mi nawet komputer pokładowy jeszcze w momencie gdy silnik pracował równo.

Nie chce mi się wierzyć, że resztę wszystkich innych czujników szlag trafił. Czy to aby nie wina alternatora lub akumulatora?

 

 

Link to comment
Share on other sites


Boże.. Czy LPG czy Pb nie ma być żadnych błędów ! Jeśli bledy są na Lpg to znaczy że jest źle wyregulowabe.

Opcom i dane rzeczywiste

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Tak jak kolega wyżej napisał. A ni na jednym ani na drugim paliwie nie powinno być błędów. Po pierwsze wyeliminuj błędy na benzynie. Doprowadź do porządku pracę silnika na tym paliwie. Później na regulację LPG. Sprawdź szczelność układu wydechowego. Prace sond w parametrach rzeczywistych. Mam 2.2 (wiem,że Twó silnik to inna bajka). Też miałem błędy sond na benie i LPG. B1S1 (przed katem) zaczęła pracować jak uszczelniłem wydech od A do Z łącznie z wymianą kolektora wydechowego na nojkę. B1S2 (za katem) zaczęła działać jak wymieniłem przepływomierz, również na nówkę. Obecnie brak błędów na benie i LPG. I tak powinno być u Ciebie. Pozdrawiam

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V.

Link to comment
Share on other sites


14 godzin temu, SebekS napisał:

Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V.

no a co to ma do złej pracy sond?

Link to comment
Share on other sites


Do pracy sond może nic, ale do reszty czujników powoduje to, że każdy z nich wariuje. Najpierw ogarnę sprawę z alternatorem, później poszukam dobrego gazownika.

Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, Misiek_v6 napisał:

Odłącz aku na noc- 50-100 km na benie i dopiero wystrój lpg. Jak nie poprawi to trza szukać dalej.

po co, wystarczy ECU odpiąć na chwilę i nie straci pamięci radia, szyb ect,

Link to comment
Share on other sites


13,5V to jeszcze nie tragedia
Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.

Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo.
Link to comment
Share on other sites


2 minuty temu, SebekS napisał:

Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.

Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo.

a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze?

 

Link to comment
Share on other sites


a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze?
 
Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze.
Link to comment
Share on other sites


4 minuty temu, SebekS napisał:

Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze.

to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko, ale radził bym ci zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu i sond i nie łudź się, że magicznie po wymianie alternatora się naprawi

Edited by robert514
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko
Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego.
Link to comment
Share on other sites


6 minut temu, SebekS napisał:
9 minut temu, robert514 napisał:
to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko

Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego.

nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V

zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL

Edited by robert514
Link to comment
Share on other sites


7 minut temu, SebekS napisał:

koro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu?

Mylisz pojęcia i nie o to za niskie napięcie chodzi ;)
TO napięcie za niskie jest na czujnikach tzn albo nie działają prawidłowo albo jak Robert pisał masy kable etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V
zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL
Gdzie tych mas szukać?
Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?
Link to comment
Share on other sites


4 minuty temu, SebekS napisał:

Gdzie tych mas szukać?
Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?

rozrządu nie, ale kolektor ssący musisz zdjąć. Zacznij od rzeczy prostych, a nie drogich

Edited by robert514
Link to comment
Share on other sites


Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej.
I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację ;)
Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy.
Nafta i jedziesz z koksem :)
Sprawdź te rzeczy i daj znać.

Link to comment
Share on other sites


Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej.
I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację [emoji6]
Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy.
Nafta i jedziesz z koksem [emoji4]
Sprawdź te rzeczy i daj znać.
Krokowy, egr i nawet przepływkę czyściłem. Po czyszczeniu każdego czujnika sprawdzałem pracę silnika. Nie było poprawy.
Nawet ciśnienie na cylindrach sprawdzałem i było po 12-13 barów.
Link to comment
Share on other sites


Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać :P
No to masz pewność, że kompresja ok ;)
Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika.

Link to comment
Share on other sites


Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać [emoji14]
No to masz pewność, że kompresja ok [emoji6]
Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika.
Jak czyściłem egr i krokowy to starałem się nie zalewać elektroniki, a jedynie elementy mechaniczne. Warto bawić się w nowe zamienniki czy tylko nowe oryginały bądź też używki?
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.