SebekS Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Witajcie. Od pewnego czasu moja V6 zaczęła bardzo niekulturalnie pracować. Byłem u paru magików na komputerach ale nic konkretnego nie wykazało, każdy radził wymieniać wszystko po kolei. Znalazłem metodę odczytywania błędów poprzez zmostkowanie pinu 5 i 6 we wtyczce obd. Wyszło mi coś takiego: 13 - Lambda 1 obwód otwarty 57 - niskie napięcie silniczka krokowego 73 - niskie napięcie przepływki 89 - lambda 2 obwód otwarty 98 - lambda 2 obwód ma za niskie napięcie 129 - niskie napięcie zaworu egr Błąd 13 i 89 wyjaśnił mi znajomy mechanik, że będą występować ponieważ mam LPG. Te błędy pokazywał mi nawet komputer pokładowy jeszcze w momencie gdy silnik pracował równo. Nie chce mi się wierzyć, że resztę wszystkich innych czujników szlag trafił. Czy to aby nie wina alternatora lub akumulatora? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvf Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Boże.. Czy LPG czy Pb nie ma być żadnych błędów ! Jeśli bledy są na Lpg to znaczy że jest źle wyregulowabe. Opcom i dane rzeczywiste 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Tak jak kolega wyżej napisał. A ni na jednym ani na drugim paliwie nie powinno być błędów. Po pierwsze wyeliminuj błędy na benzynie. Doprowadź do porządku pracę silnika na tym paliwie. Później na regulację LPG. Sprawdź szczelność układu wydechowego. Prace sond w parametrach rzeczywistych. Mam 2.2 (wiem,że Twó silnik to inna bajka). Też miałem błędy sond na benie i LPG. B1S1 (przed katem) zaczęła pracować jak uszczelniłem wydech od A do Z łącznie z wymianą kolektora wydechowego na nojkę. B1S2 (za katem) zaczęła działać jak wymieniłem przepływomierz, również na nówkę. Obecnie brak błędów na benie i LPG. I tak powinno być u Ciebie. Pozdrawiam 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 1, 2018 Author Share Posted September 1, 2018 Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 14 godzin temu, SebekS napisał: Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V. no a co to ma do złej pracy sond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Do pracy sond może nic, ale do reszty czujników powoduje to, że każdy z nich wariuje. Najpierw ogarnę sprawę z alternatorem, później poszukam dobrego gazownika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_v6 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Odłącz aku na noc- 50-100 km na benie i dopiero wystrój lpg. Jak nie poprawi to trza szukać dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 13,5V to jeszcze nie tragedia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Godzinę temu, Misiek_v6 napisał: Odłącz aku na noc- 50-100 km na benie i dopiero wystrój lpg. Jak nie poprawi to trza szukać dalej. po co, wystarczy ECU odpiąć na chwilę i nie straci pamięci radia, szyb ect, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 13,5V to jeszcze nie tragedia Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 2 minuty temu, SebekS napisał: Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze. Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo. a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze? Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 (edited) 4 minuty temu, SebekS napisał: Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze. to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko, ale radził bym ci zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu i sond i nie łudź się, że magicznie po wymianie alternatora się naprawi Edited September 2, 2018 by robert514 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 (edited) 6 minut temu, SebekS napisał: 9 minut temu, robert514 napisał: to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego. nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL Edited September 2, 2018 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 7 minut temu, SebekS napisał: koro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Mylisz pojęcia i nie o to za niskie napięcie chodzi TO napięcie za niskie jest na czujnikach tzn albo nie działają prawidłowo albo jak Robert pisał masy kable etc. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL Gdzie tych mas szukać? Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 1 minutę temu, SebekS napisał: Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd? nie trzeba Ale uszczelki wymień bo kable źle pracują po jakimś czasie i świece w sumie też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 (edited) 4 minuty temu, SebekS napisał: Gdzie tych mas szukać? Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd? rozrządu nie, ale kolektor ssący musisz zdjąć. Zacznij od rzeczy prostych, a nie drogich Edited September 2, 2018 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej. I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy. Nafta i jedziesz z koksem Sprawdź te rzeczy i daj znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej. I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy. Nafta i jedziesz z koksem Sprawdź te rzeczy i daj znać. Krokowy, egr i nawet przepływkę czyściłem. Po czyszczeniu każdego czujnika sprawdzałem pracę silnika. Nie było poprawy. Nawet ciśnienie na cylindrach sprawdzałem i było po 12-13 barów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać No to masz pewność, że kompresja ok Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 niestety podstawą do tego silnika jest opelscaner lub opcom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekS Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać No to masz pewność, że kompresja ok Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika. Jak czyściłem egr i krokowy to starałem się nie zalewać elektroniki, a jedynie elementy mechaniczne. Warto bawić się w nowe zamienniki czy tylko nowe oryginały bądź też używki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 tu masz trochę wiedzy http://forum.omegaelite.pl/index.php?/forum/68-benzyna/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.