PawelP Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 (edited) jak w tytule, 2.5v6, czuć zapach benzyny, nie zawsze ale czuć podczas odpalenia, silnik pracuje równo, być może coś z układem paliwowym ,niewiem będę szukał, proszę o pomoc jeśli ktoś miał coś podobnego, w silniku są wtryskiwacze benzyny z 3.2 i wałki ssące z 3.0, brat mówił że mi silnik zalewa Edited September 10, 2018 by PawelP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 U mnie też lubi zaśmierdzieć, ale ja podejrzewam filtr oparów paliwa. Myślę że jest tam jakaś nieszczelność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Ja tam lubię zapach benzynki 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 I gdzie ten filtr oparów paliwa? Wczoraj po pracy odpaliłem i nic niesmierdzialo a rano jak.odpale to czuć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Prawy przedni błotnik trzeba odkręcić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Może świece już na wykończeniu i niedopalają?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Swiece Bosch w marcu tego roku założone były nowe, już by tak szybko się skończyły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Tylko moje takie przypuszczenia. Czujnik temperatury cieczy na komputer zle pokazuje i podaje za duza dawke przy rozruchu na zimno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Tego niewiem, niemam jak sprawdzić co do czujnika cieczy niemam żadnych błędów itp. Gdzie ten filtr par paliwa?? Można go zobaczyć bez ściągania blotnika? Ma on jakiś zawor czy coś pod podszybiem?,przydałyby się jakieś zdjęcia schematy, myślałem też czy czasami któryś wtryskiwacz paliwa przepuszcza Pb, może niedocisniety albo oring uszkodzony ,szukam przyczyny dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Czujnik nigdy Ci nie wywali błędu. Jedyna opcja jego sprawdzenia to patrzenie jego wskazań na komputerze podpiętym do auta. Najlepiej na zimnym i ciepłym. Filtra nie zobaczysz do póki nie zdejmiesz błotnika. Jego budowa polega na tym że jest cały plastikowy i w środku wypełniony węglem aktywnym które pochłania opary ze spalin. Więc reasumując z nim nie ma się prawa kompletnie nic stać. Natomiast ten filtr jest połączony tak zwanym zaworem EVAP z podciśnieniem ECOTEC na dolocie silnika. W tym kawałku pomiędzy ECOTEC a filtrem bym szukał bardziej przyczyny nieszczelności bądź uszkodzenia samego czujnika EVAP. Jak zdejmiesz podszybie to będziesz widział wszystko czyli stojąc od przodu auta i patrząc się na silnik jest to drugi przewód z lewej strony który wychodzi z podciśnienia z napisem ECOTEC i idzie do czujnika EVAP który jest przykręcony do odmy silnika. Następnie plastikowy przewód od tego czujnika wchodzi nad podłużnicą w karoserie pojazdu i tam pod błotnikiem jest wpięty w ten filtr. Jedyne co to tyle można zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Dzięki Ricardo za radę, jutro z twoim tekstem w ręku będę sprawdzał po kolei, co do listwy podciśnień z napisem ecotec to ona jest uszkodzona przy przepustnicy w miejscu gdzie ma mały oring, mam drugą w świetnym stanie wyczyszczona będę zakładał, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Jakby co służę pomocą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Otóż wczoraj zabrałem akumulator na wieczór aby go naładować, rano podłączyłem przed tym sprawdziłem czy czujnik par paliwa jest podłączony, ta listwe ecotec od podciśnień dziś wymienię ale gdy odpaliłem auto niebylo czuć zapachu benzyny, silnik pracuje równo, temat będę sledzil obroty silnika są na 500rpm,pozniej podłącze opel scanner może coś zauważę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Spalanie na jałowym 1.0l/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Zresetowały Ci się mapy po odpięciu akumulatora. Może gaz rozjeżdża Ci mapy benzyny?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 @PawelP ile płaciłeś za ten zaworek od oparów paliwa i gdzie kupowałeś? Bo o ile dobrze pamiętam to wymieniałeś... A no i jeszcze ten oring/uszczelka pod listwe podciśnień, też ile i gdzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 29, 2018 Author Share Posted September 29, 2018 oring pod listwe podciśnień płaciłem chyba ze 20zl , niewymienialem zaworka od par paliwa, a temat rozwiazany , kupiłem sprawna listwe dokładnie wyczyscilem od wewnątrz założyłem nowy oring, i auto odpala odrazu czy na ciepłym czy na zimnym a do tego nieczuc zapachu benzyny podczas uruchomienia silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 A na czym polegała niesprawność Twojej listwy? Była pęknięta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted September 29, 2018 Author Share Posted September 29, 2018 Mocowanie z listwy do przepustnicy było uszkodzone , oring listwy klejony silikonem oraz zapchana w środku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 Yhmmm no dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 W dniu 11.09.2018 o 22:05, Ricardo napisał: Jak zdejmiesz podszybie to będziesz widział wszystko czyli stojąc od przodu auta i patrząc się na silnik jest to drugi przewód z lewej strony który wychodzi z podciśnienia z napisem ECOTEC i idzie do czujnika EVAP który jest przykręcony do odmy silnika. @Ricardo nie powinno być "trzeci przewód"? Bo ostatnio coś tam grzebie i ten fragment mi się nie zgadza. Też mam problem z zapachem paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted October 11, 2018 Author Share Posted October 11, 2018 Znowu zapach benzyny powrócił podczas odpalenia na zimno, a było tak pięknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Do plastiku ecotec idzie przewód od evapu, przewód cienki od odmy i przewód podwojny od odmy. Nic więcej tam nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 @Ricardo Tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted October 11, 2018 Author Share Posted October 11, 2018 Zajrzę też do tych przewodów i od EVAPU albo znowu coś z listwa się stało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.