Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Omega 2.6 V6 problem po wymianie silnika


Sonix93
 Share


Recommended Posts

Witam !!

Posiadam Omegę 2.6 V6 z 2002 roku, problem pojawił się po wymianie silnika. Otóż silnik został włożony z vectry b 2.5 V6, praktycznie cały osprzęt poza wałkami rozrządu i rozrządem został z omegi.

Przed wymianą oba silniki chodziło równo i idealnie, z tym że w omedze szedł olej do układu chłodzenia, zero błędów i problemów, w vectrze również silnik pracował idealnie.

Po przełożeniu silnika wyskakują błędy P0135 i P0155, silnik odpala bardzo ładnie pracuje ładnie na biegu jałowym, ale po przegazowaniu do odcinki zaczyna mrugać check po czym zapala się na stałe, dławi silnik i wkręca się max do 4 tys, przestaje chodzić na wszystkie cylindry, po czym wyskakują błędy P0300 P0301 P0303 - wypadanie zapłonów 1 - 3, po wykasowaniu błędów znów chodzi normalnie, ale sytuacja się powtarza od nowa.

Gdzie szukać przyczyny ? Nagle pojawił się problem z cewką ? Czy cewka musi mieć doprowadzoną dodatkową masę?? Ponieważ w głowicach od 2.5 nie ma gwintów na przykręcenie cewek. Czy problemem może być jakaś różnica w wałkach rozrządu ??

Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, PawelP napisał:

Tak cewka musi mieć masę,  jeśli niema gdzie przekręcić poprowadz przewod przez oczko cewki i zamocuj do silnika bądź karoserii 

Niestety doprowadzenie masy do cewek nic nie pomogło, dalej sytuacja jest taka sama.

Natomiast po odłączeniu przepływomierza powietrza, na postoju problem praktycznie znikł, ponieważ wkręca się do końca za każdym razem, lecz podczas jazdy muli, szarpie i nie ma siły jechać i znów pojawił się problem z migającym checkiem, wkręca się do 4tys. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny ?

Edited by Sonix93
Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...
W dniu 11.09.2018 o 14:09, Sonix93 napisał:

Czy cewka musi mieć doprowadzoną dodatkową masę??

 

W dniu 11.09.2018 o 16:01, PawelP napisał:

Tak cewka musi mieć masę,  jeśli niema gdzie przekręcić poprowadz przewod przez oczko cewki i zamocuj do silnika bądź karoserii 

Przecież fabrycznie jest przykręcona do głowicy, w aluminium nie będzie miała masy :censored:, - jest w przewodach.

 

W dniu 11.09.2018 o 23:24, Sonix93 napisał:

Natomiast po odłączeniu przepływomierza powietrza, na postoju problem praktycznie znikł, ponieważ wkręca się do końca za każdym razem, lecz podczas jazdy muli, szarpie i nie ma siły jechać i znów pojawił się problem z migającym checkiem, wkręca się do 4tys. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny ?

Obejrzałeś w jakim stanie są cewki? czy nie są popękane? Jakie masz założone świece?

Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, Aros napisał:

Przecież fabrycznie jest przykręcona do głowicy, w aluminium nie będzie miała masy :censored:, - jest w przewodach.

te majster! Jak na głowicy nie będzie masy? Przecie aluminium całkiem nieźle przewodzi prąd:D Inna sprawa że masa na cewke puszczona jest przewodem razem z wiązką :) 

 

Link to comment
Share on other sites


43 minuty temu, skit napisał:

te majster! Jak na głowicy nie będzie masy? Przecie aluminium całkiem nieźle przewodzi prąd:D Inna sprawa że masa na cewke puszczona jest przewodem razem z wiązką :) 

 

Nie będzie takiej jak powinna :P Co nie zmienia faktu że cewka ma puszczoną masę we wtyczce :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Witam ponownie!

Niestety dalej nie rozwiązałem problemu z omegą. Podmienione wszystko co możliwe, cewki, przepływka, komputer, założone nowe świece 4 elektrodowe BOSCH i niestety problem dalej ten sam.

Znalazłem jedną wolną wtyczkę- jeden czarny przewód, od czego ona może być ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć przewodu który powinien być tu wpięty, wtyczka wychodzi z wiązki idącej na cewkę od strony kierowcy, w załączniku zdjęcia.

Jeszcze jedno pytania, czy na odłączonych wszystkich sondach, jeżeli reszta jest w porządku powinno chodzić normalnie ?

IMG_20180926_143458_HDR.jpg

IMG_20180926_143504_HDR.jpg

Link to comment
Share on other sites


Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

Link to comment
Share on other sites


6 minut temu, skit napisał:

Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

A tak apropos problemu? Nie przetsawiony rozrzą? Nie pozamieniane wałki?

Link to comment
Share on other sites


3 godziny temu, skit napisał:

Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

Albo od czujnika temp na deskę. Jest taka sam wtyczka jak od tego czujnika ale nie pamiętam która jest odwrotna. 

W sensie wtyczka matka i ojciec. 

Reasumując jeśli działa temp na desce to na bank od czujnika tego co pisze skit ?

Sondy nie pozamieniane miejscami? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


9 godzin temu, Ricardo napisał:

Albo od czujnika temp na deskę. Jest taka sam wtyczka jak od tego czujnika ale nie pamiętam która jest odwrotna. 

W sensie wtyczka matka i ojciec. 

Reasumując jeśli działa temp na desce to na bank od czujnika tego co pisze skit ?

Sondy nie pozamieniane miejscami? 

Czujnik temperatury na deskę jest podpięty.

Ogólnie silnik jest włożony z vectry 2.5, wałki rozrząd wszystko zostało z vectry, reszta czujników wszystko przełożone z omegi. W vectrze wszystko chodziło bardzo dobrze.

Jest jakiś schemat podpięcia sond? Bo na dół idzie wiązka i ciężko ogarnąć która wtyczka na którą sondę.

Dodam jeszcze że po wymianie świec, zaglądałem do nich raz jeszcze i na głowicy od strony pasażera świece bardzo ładne suche, a na głowicy od strony kierowcy okopcone w czarnej sadzy. Może faktycznie coś z rozrządem ?

Link to comment
Share on other sites


Może być z rozrzadem, ale jak walki nie były ruszane i rozrząd też to nie powinno nic się stać. 

Problem na benzynie i gazie? 

Sondy możesz sprawdzić op-comem czy dobrze podpięte.  

Link to comment
Share on other sites


Zmień świecę zaplonowe na dwuelektrodowe do tego silnika,  4elektrody są do silników 2.6, 3.2 tak producent podaje i tego się trzymać niesluchac bredni że silnik odpala szybciej czy Iskra lepsza,  odstęp między elektroda  jest ważny 

Link to comment
Share on other sites


  • 2 months later...
W dniu 10.10.2018 o 22:15, skit napisał:

Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

To jest kondensator, ale do czego jest potrzebny nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.