PRESES1 Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 Witam serdecznie. Przy próbie włączenia nawiewu(auto), pali mi bezpiecznik 30A. Momentalnie. Gdzie szukać? Climatronik świeci ale nie wieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 A nawiew manualnie możesz zwiększać?? Sprawdź cewkę na sprężarce klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 12 godzin temu, PRESES1 napisał: Witam serdecznie. Przy próbie włączenia nawiewu(auto), pali mi bezpiecznik 30A. Momentalnie. Gdzie szukać? Climatronik świeci ale nie wieje. A nie ma wody w podszybiu? Może odpływ zapchany i woda stoi pwodując zwore.... W nogach pasażera sucho? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 18, 2018 Author Share Posted September 18, 2018 2 godziny temu, skit napisał: A nie ma wody w podszybiu? Może odpływ zapchany i woda stoi pwodując zwore.... W nogach pasażera sucho? Nie. Auto jest cały czas w garażu. Nic nie cieknie. Wszędzie sucho.Wyjąłem wentylator, obraca się. Nic nie hałasuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon gsi Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 cewka (sprzęgiełko) kompresora klimy , odłącz kabel od kompresora , wsadź bezpiecznik i po robocie... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Godzinę temu, szymon gsi napisał: po robocie... Raczej, jeżeli diagnoza ukierunkowana okaże się trafna, to przed robotą aby wyeliminować problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 W dniu 17.09.2018 o 22:08, Ricardo napisał: A nawiew manualnie możesz zwiększać?? Sprawdź cewkę na sprężarce klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 Dziś sprawdziłem na krótko wentylator. Jest OK. Pomyślałem że może rezystor(jeż) robi zwarę i nie podłączyłem ani wentylatora ani rezystora i załączyłem nawiew przyciskiem OFF (bo klima się chyba wtedy nie załącza), aby nie załączać sprężarki. Przepaliło od razu następny bezpiecznik. Więc wyeliminowane mamy: rezystor,wentylator no i chyba sprężarkę. Co jeszcze może być podłączone pod ten bezpiecznik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Sprężarka jest wyłączana przyciskiem ECO. Jeśli to się świeci to wtedy sprężarka nie działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 (edited) 5 minut temu, Ricardo napisał: Sprężarka jest wyłączana przyciskiem ECO. Jeśli to się świeci to wtedy sprężarka nie działa. Faktycznie, aż wstyd się przyznawać że ome mam już dziesiąty rok. Zapomniałem o eco. Nigdy mi się elektryka nie psuła. Dokupię bezpieczników i dalej będę sprawdzał "step by step". Edited September 19, 2018 by PRESES1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Spokojnie Małymi kroczkami dojdziemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon gsi Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 Dać gotowe rozwiązanie to mało widzę - włączając nawiew w kabinie nie zdążysz włączyć ECO , a kompresor już się skleja i pali bezpiecznik . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 Z tego co wyczytałem, bezpiecznik 30A, ma numer 33 na tablicy bezpieczników. Jest odpowiedzialny za dmuchawę nagrzewnicy,instalacje klimatyzacyjną, elektroniczny układ automatyki klimatyzacji. Wychodzi że sprężarka robi zwarę . Jutro wejdę do kanału i rozłączę sprężarkę. Oczywiście zamelduje o sukcesach lub ich braku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 20, 2018 Author Share Posted September 20, 2018 Problem namierzony. Niektórzy z was sugerowali tą diagnozę. Sprężarka. Po rozłączeniu kabla od sprężarki problem znikł. Nawiew dmucha jak szalony. Diagnoza kosztowała mnie 25 złotych, czyli pięć bezpiecznikówTylko klimy nie mam. Co w tej sprężarce mogło się zepsuć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 20, 2018 Share Posted September 20, 2018 Do wymiany cewka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 20, 2018 Author Share Posted September 20, 2018 32 minuty temu, Ricardo napisał: Do wymiany cewka. Dam radę bez wyciągania z auta.? Nie chcę czynnika tracić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 20, 2018 Share Posted September 20, 2018 Ciezko bedzie. Chyba ze masz sciagacz do sprzegla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted September 20, 2018 Share Posted September 20, 2018 Jak masz znajomy serwis klimy to podjedź i powiedz że chcesz spuścić cały czynnik bo musisz wyjąć sprężarke A jak zamontujesz to wrócisz do nich na napelnienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRESES1 Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 16 godzin temu, Tazz napisał: Jak masz znajomy serwis klimy to podjedź i powiedz że chcesz spuścić cały czynnik bo musisz wyjąć sprężarke A jak zamontujesz to wrócisz do nich na napelnienie To też jakieś rozwiązanie. Tylko że już skrajnie na tzw: "dziada". Już odżałuje te parę złoty i dam do "fachowca". W ogóle to na zdrową logikę, od razu bym dał do znawcy tematu. Pieniądze żeby zapłacić mam. Ale doświadczony wieloma, wątpliwie miłymi kontaktami z mechanikami, którzy najchętniej pół auta wymienią, po prostu staram się trzymać od nich z daleka. Praca musi kosztować. Ale naciąganie klientów na niepotrzebne naprawy to już nie. Sorry, trochę nie w temacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon gsi Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 elektromagnes w Inter Cars kosztuje 70PLN z wtyczką , kluczem pneumatycznym z nasadką 13 jest super dojście i odkręcasz nakrętke ze sprzęgiełka i najlepiej mieć ściągacz. Wymont zamont cewki i po robocie. Podłączenie maszyny od klimy to koszt 120-150PLN i nie interesuje ich co chcesz zrobić przy układzie klimatyzacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 16 minut temu, szymon gsi napisał: elektromagnes w Inter Cars kosztuje 70PLN z wtyczką , kluczem pneumatycznym z nasadką 13 jest super dojście i odkręcasz nakrętke ze sprzęgiełka i najlepiej mieć ściągacz. Wymont zamont cewki i po robocie. Podłączenie maszyny od klimy to koszt 120-150PLN i nie interesuje ich co chcesz zrobić przy układzie klimatyzacji. A sciagacz pasuje bodajze od zamachu od rometa i kosztuje do 10 pln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon gsi Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 no no no też mnie ktoś gadał o tym , że od magneta z Komarka pasuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Godzinę temu, szymon gsi napisał: no no no też mnie ktoś gadał o tym , że od magneta z Komarka pasuje Sorry za OT ale napisz coś więcej o tym co wstawiłeś do kalendarza Najlepiej jakiś temat załóż, bo wygląda dość ciekawie ten ślimak pod maską Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.