advanced6x Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Witam wszystkich. Zacznę od początku. Po zakupie omegi wiosna od początku wszystkie kontrolki, deska oraz oświetlenie zewnętrzne delikatnie się żarzyly. Bylo to widac szczegolnie w nocy. Ladowanie bylo ok i teraz tez jest. Aku wymieniony na nowy. Elektryk stwierdzil ze to regulator napiecia ale mozna jezdzic. Od wczoraj gdy temp spadly zauwazylem przy zmianie biegow mignie czasem kontrolka akumulatora oraz check. Tylko na pół sek przy zmianie biegu. Oświetlenie dalej żarzy. Ładowanie ok. Czy można tak jeździć? Czy to faktycznie regulator? Proszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Może być regulator, bez podmiany się nie dowiesz, ew cały alternator do roboty, może się szczotki tylko kończą... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted September 25, 2018 Author Share Posted September 25, 2018 A może podesłać ktoś link do kodów błędów omega 96 2.5td ? Chodzi mi o sprawdzenie "drucikiem " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Może być regulator, mostek Graetza, przewody albo rzeczone szczotki. Ewentualnie zegary mogą mieć zwarcie, ale wątpię. Dobre ładowanie, czyli jakie napięcie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 6, 2018 Author Share Posted October 6, 2018 Zrobione. Poszły szczoty i regulator. Teraz cacy. Tylko jeszcze jedna rzecz. Przy zmianie biegów podczas jazdy dalej mignie przez ułamek sekundy check. Błędów żadnych nie ma. Od czego to może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 Jak zamrygał to błąd musi być. A to jest błąd 64 pompa paliwa, a bardziej nastawnik pompy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 7, 2018 Author Share Posted October 7, 2018 Czy to pewne że pompa? Dodam że dzieje się tak tylko przy niższych temperaturach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 Chodzi jeździ, trzeba obserwować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 9, 2018 Author Share Posted October 9, 2018 (edited) Witam ponownie. Wszystko było ok do dziś. Autko odpalalo jak ta lala. Po zgaszeniu i próbie odpalenia po 5 min zero reakcji rozrusznika. Kontrolki nie przygasaja przy próbie odpalenia. Kilka metrów z popychu i pali. Gasze i znów to samo. Tak jakby prąd nie dochodził do rozrusznika... nie slychac tez zadnego cykniecia w rozruszniku. Cisza. gdzie szukać przyczyny bo może to jakaś blachostka. Proszę o pomoc. Edited October 9, 2018 by advanced6x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted October 9, 2018 Share Posted October 9, 2018 A próbowałeś stuknac czyms w rozrusznik? Jak nie pomoże to sprawdź czy dochodzi napięcie na bendiks. Jak dochodzi to znaczy że się rozrusznik zepsuł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 10, 2018 Author Share Posted October 10, 2018 (edited) Chodzi o to, że jak już kilka razy odpali z "pychu" to potem odpala normalnie jakiś czas, zależy, może to być 5, 10 a nawet 15 odpalen w ciągu dnia. Przychodzi moment i nagle klapa. Moze ma to zwiazek z ta migajaca kontrolka chceck przy zmianie biegu, szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3... Edited October 10, 2018 by advanced6x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 10, 2018 Author Share Posted October 10, 2018 Zresztą kluska o 9 jedzie na stację diagnostyczną i mechanicy się tym zajmą... Po operacji napisze co było... o ile zrobią... kumpel mi mówił że może też się zawiesza jakas różowa kostka pod bezpiecznikami (związek ze stacyjka) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 11, 2018 Author Share Posted October 11, 2018 I problem. Kluska po odstawieniu na stację zapalala cały czas bez problemu i mechanicy nie wiedzieli za co się wziąść więc ją odebrałem. Pali normalnie. Co jest to nie wiem. Teraz trochę strach bo codziennie jeżdżę w długie trasy.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 To co pisałeś wcześniej o stacyjce, może być prawdą. Brat miał podobny problem z Astrą, raz zapaliła, a raz nie. Fajnie, że tak podeszli do tematu, bo mogli Ci zrobić od razu remont rozrusznika, a gdyby to było coś innego, to byłby zonk i zostałbyś gdzieś stać. Potem by powiedzieli, żę i tak był do remontu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 11, 2018 Author Share Posted October 11, 2018 Nie no na stacja jest znajomego taty więc by nie oszukali hehe. Nk nie wiem. Dziś pali jak od strzała. Zobaczymy jutro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 13, 2018 Author Share Posted October 13, 2018 (edited) W dniu 7.10.2018 o 07:48, danio napisał: Jak zamrygał to błąd musi być. A to jest błąd 64 pompa paliwa, a bardziej nastawnik pompy Czy da się coś z tym zrobić samemu? Bo przy zmianie biegów mryga check cały czas i czuć delikatne szarpniecia(przy zmianie biegu i dodaniu gazu podczas jazdy). Szczególnie z 2 na 3 i z 3 na 4 Edited October 13, 2018 by advanced6x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted October 13, 2018 Share Posted October 13, 2018 (edited) A na dłuższej trasie, jak motor juz dobrze rozgrzany też miga. Czy tylko na początku jak jest zimny? Jeśli czyszczenie nastawnika nie pomoże to wymiana na sprawny. Jakie masz spalanie chwilowe na postoju/ biegu jałowym bez żadnych pożeraczy prądu. Oczywiście silnik dobrze rozgrzany. Na ciepłym dobrze pali? Edited October 13, 2018 by danio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
advanced6x Posted October 14, 2018 Author Share Posted October 14, 2018 Pali dobrze na zimnym i na gorącym. Check mryga cały czas czy to zimny silnik czy rozgrzany. Spalanie nie wiem bo poszukuję mida:( jak to ustrojstwo wyczyścić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.