Guest asqard Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Koledzy zauważyłem że od pewnego momentu moja skrzynia dziwnie mieszać zaczyna biegami to w górę to w dół. Podejrzewam już olej do wymiany ehh ile tam litrów wchodzi ATF-3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alley Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Jak zwalisz skrzynie i konwerter to wlejesz 9,5 litra, zlewajac z samej misy/mis moze max 3-4 litry. Spostrzeżenie na którymś konkretnie biegu zmienia biegi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asqard Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 dokładnie 3 bieg miesza w przedziale 2.500 obr/min 3000 obr./min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asqard Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 olej zamówił Elf ATF-3 /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> kurna zaworków nie widzę a regeneracja czyszczenie czy coś tej materii? tryb awaryjny się nie uruchamia, samochód ciągnie jak talala nawet w sobote na A4 szedł pod 180 bez oporu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 zamiast wbić na 3ke to wrzuca luz albo z 3ki zbija na luz ? prędkość ok 60km/h ? solenoid 2-3 nie ma jak wyczyścić, bezpośredniego błędu z nim związanego nie będzie, nowy olej nic nie da nr bmw 24 33 1 218 910 24 33 7 537 062 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asqard Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 własnie przy prędkościach rzędu 70-80 kilometrów i wrażenie jest takie jakby między 3 a 4 biegiem mieszał czy tym jakimś tam (pół biegiem który występuje podobno w tych skrzyniach). to rada jedynie kupować skrzynie ehh aż miło /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> koszt selenoidu jest tak fajny że skrzynie kupie /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asqard Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Dzięki Brytisz za poradę @Karetka ma skrzynie /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> ale ja do stycznia goły i wesoły z kasą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 22 godzin temu, asqard napisał: własnie przy prędkościach rzędu 70-80 kilometrów i wrażenie jest takie jakby między 3 a 4 biegiem mieszał czy tym jakimś tam (pół biegiem który występuje podobno w tych skrzyniach). to rada jedynie kupować skrzynie ehh aż miło /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> koszt selenoidu jest tak fajny że skrzynie kupie /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> to solenoid 1/4 albo oba wariują te półbiegi to sprzęgło w konwenterze, blokuje 3ke i 4ke na stałe żeby było bardziej eko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted May 20, 2017 Share Posted May 20, 2017 Witam. Dopiszę się bo po co zakładać nowy temat, ostatnio dwa razy przy około 30-40 km/h wjeżdżając z asfaltu na piaszczystą drogę skrzynia sama wrzuciła na N... Na chwile duże obroty bo wiadomo trzyma się nogę na gazie, zatrzymałem się wrzuciłem D i pojechałem dalej, o co może chodzić? Pozdrawiam. <3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 6, 2018 Share Posted January 6, 2018 Witam Jestem tu nowy, zachęcił mnie kolega do korzystania z tego forum bo może łatwiej uzyskam informacje. Sprawa jest taka, że po przekładce silnika wraz z wiązką kabli nie działa mi automat. Kiedy włączam R lub D silnik mocno przydusza aż gaśnie, kiedy jade na D,1,2,3 następny bieg włącza dopiero przy 5-6tyś obrotów silnika prawie bez szarpnięcia ale jak puszcze gaz to jest szarpniecie od razu wbija nizszy bieg aż koła przypiszczą nieraz. Olej OK, Sport działa tylko śnieżynka nie więc nie jest w trybie serwisowym, selektor ustawiony, wtyczki zrobione serią kontaktów. Komunikacji z OS nie ma, ani silnik i żaden inny moduł nie łaczy a interface sprawny, łaczy z inną 3.0. Przy składaniu skrzyni do silnika nie trafiłem w wypustki pompy oleju skrzyni i tak skreciłem do konca, silnik się nie obracał więc od nowa to zrobiłem (już kiedyś tak zrobiłem ale nic się nie stało) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Witam ponownie. Mam nowe spostrzeżenia, więc zadam kilka pytań w punktach: 1. Mam teraz ECU i wiązka 95 rok, auto 2000r i OSkanner pokazuje, że komunikacja asb w 95r jest z pinu 3 OBD a w 2000 z pinu 7. Podłączyłem osobne gniazdo OBD bezpośrednio pod prąd z aku, Pin 7 z ecu i łączy z silnikiem, z asb nie. Czy może być problem z tymi pinami? 2. Kiedy do nowego gniazda dam kablem Pin 12 od oryginalnego gniazda, nie łączy już niczym a muszę odczytać błąd ABS TC, co to może być? 3. W org. gnieździe na zapłonie w Pin 12 od m.in. ABS TC mam napiecie 11,86V, w Pinie zasilania 11,50V a na akumulatorze 12V, czy to normalne? 4.Kiedy połącze kablem Piny nr 3 w obu gniazdach to mogę odczytać immobiliser, asb nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Nie pomogę no schematy do be mam tylko w wersji skanowanej i po niemiecku, wiec szukanie tam czegokolwiek to mordęga Ogólnie wygląda to na jakiś burdel z elektryką skrzyni. Schemat w dłoń i po kolei przedzwaniać piny Zacznij do diagnosteycznych(DIAG) i zasilajacych kompa skrzyni. Rozumiem ze taką podstawkę jak bezpieczniki sprawdziłeś. Schematy dostepne tu: http://vectra16v.com/slp.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Nie pomogę no schematy do be mam tylko w wersji skanowanej i po niemiecku, wiec szukanie tam czegokolwiek to mordęga Ogólnie wygląda to na jakiś burdel z elektryką skrzyni. Schemat w dłoń i po kolei przedzwaniać piny Zacznij do diagnosteycznych(DIAG) i zasilajacych kompa skrzyni. Rozumiem ze taką podstawkę jak bezpieczniki sprawdziłeś Dzięki wielkie, przydadzą się napewno choćby po to, żeby sprawdzić piny w sterowniku skrzyni i abs. Bezpieczniki sprawdzałem ale może coś przeoczyłem, sprawdze jeszcze raz. Podłącze się bezpośrednio pod pin diagnozy w sterowniku asb i mam nadzieje uda mi się połączyć pod pin diagnozy sterownika abs wzięty ze złącza X1, bo nie widzi mi się dostawanie do pompy abs. A ktoś gdzieś napisał że nie miał komunikacji a po odłączeniu bezpiecznikiem ABS-u łączyło się normalnie ze wszystkim. A może usterkę abs spowodować nalanie się na sterownik oleju ze wspomagania? Sporo mi się nalało, wykipiał przy nalewaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Witam Wreszcie się połączyłem ze skrzynią. Nie łączyło bo w Pinie 12 OBD jest coś nie tak, po jego usunięciu łączy. I są takie błędy P0560 system voltage low input (niskie napięcie wejściowe systemu) P1835 kickdown switch circuit low input (obwód przełącznika niskiego napięcia) P1844 unknown error P1743 unkown error P0706 automatic transmission range sensor circuit range/perfo (zakres obwodu czujnika zakresu wydajność) P705 automatic transmission range sensor circuit malfunction (awaria obwodu czujnika zakresu) Co to za błedy, czy mogą wynikać ze złego działania ABS TC? Nie mam rozpiski kodów ASB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Jakie masz ładowanie na włączonym silniku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Jakieś 14.4V, mam po regeneracji altek i nowy regulator napięcia, 2 grube kable do akumulatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Aha i jak przełączałem biegi na zapłonie (auto narazie w zamknietym garazu) to w programie OS nie zgadzała się pozycja selektora, pozamieniana była chyba N, R i P, D się zgadzało i diody dobrze pokazują, zmieniłem dziś selektor ale sprawdzić działanie mogę dopiero koło czwartku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Kurde. Jak to się stało że tam jest taki syf w elektryce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Nie wiem, przed przekładką ze skrzynią nigdy nie miałem problemów. W silniku nie mam istotnych błedów, abs tc działa ale przy problemach ze skrzynią i on wyswietla awarie. Trochę pojezdziłem z odpiętym i też źle podłączonym TP przepustnicy, potem go dobrze podłączyłem i wartości ok, w pamieci ten błąd był może teraz po skasowaniu wszystkiego i nowym selektorze zadziała. Będę próbował na dniach a jeśli znowu lipa to opisze nowe spostrzeżenia na forum, może ktoś ma objaśnienie tych kodów skrzyni bo nic mi nie mówią te opisy z OS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Tutaj masz wsyztskie kody obd bardziej po ludzku https://opel2015.wordpress.com/2015/11/29/kody-obd2-jezyk-polski/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeczekg Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Hejka No jaśniej i gdzieś wyczytałem że ktoś miał też błąd P0706 automatic transmission range sensor circuit range/perfo (zakres obwodu czujnika zakresu wydajność) P705 automatic transmission range sensor circuit malfunction (awaria obwodu czujnika zakresu), to selektor wyczyścił i ok. U mnie zamieniłem na drugi selektor i to samo, kontrolki ok ale w programie mi zamienia pozycje selektora, wskakuje błąd w okienku pozycji. I nie wiem jakie prądy powinny być we wtyce od selektora. U mnie w pinie tym grubszym u góry po lewej jest masa, a w tym cienkim na dole po lewej 12V. Szukam teraz dokładnej rozpiski bezpieczników bo na schematach jest podane gdzie prądy mają być i może u mnie brakuje, bo po co ten drugi gruby pin jak nie od 12V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.