Boscorelli Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Cześć czołem, mam taki problem w bfl-u, który występuje tak naprawdę od momentu kupienia auta, ale dopiero teraz w tym roku, zaczęło mi to przeszkadzać (starość? ). Mianowicie auto nie grzeje, teraz temperatury na zewnątrz są na poziomie kilku stopni, ale ogrzewanie tak naprawdę nie działa w całym zakresie, tylko w momencie ustawienia na panelu temperatury 28, HI - wtedy napieprza gorące powietrze, ale w momencie zmiany temp. na panelu na np. 26, czy 25 stopni czuć, że z kratek leci zimne powietrze. W omedze B, miałem tak, że jak okresie zimowym ustawiłem na panelu 23, 24 stopnie to już grzało w środku, tutaj nic się nie dzieje, niby wentylator zwiększa obroty, ale z kratek leci co najmniej letnie powietrze, Grzeje dopiero na najwyższym ustawieniu, ciężko ustawić optymalną temperaturę, bo albo za zimno, albo za gorąco. 1.Przy okazji naprawy podszybia wymieniłem nagrzewnicę, stara wydawała się dobra, rurki doprowadzające było gorące, więc przepływ był, ale na wszelki wymieniłem - nie pomogło. 2. Podłączyłem na stałe po stacyjce, tą dodatkową pompkę obiegu - nie pomogło 3. Czujnik temperatury zewnętrznej sprawny 4. Błędów na klimatroniku nie ma, resetowany kilka razy bez efektów 5. Temperatura silnika zazwyczaj w ~ 90 Co robić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Zawór trojdrozny sprawny? Podciśnienia ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 5 minut temu, Tazz napisał: Zawór trojdrozny sprawny? Podciśnienia ok? O tym samym pomyślałem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 Trójdrożny nie działa czasem zero-jedynkowo? albo puszcza albo nie? Jak miałem ściągniętą deskę to sprawdzałem rurki do nagrzewnicy, były gorące, no i przy ustawieniu na HI leci gorące powietrze, to chyba trójdrożny działa. Podciśnień nie sprawdzałem, bo nie wiem za bardzo jak to zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 2 minuty temu, Misiek napisał: W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę Własnie z obserwacji pracy tego nagrzewania wygląda to tak jakby klimatronic źle odczytywał temperaturę w środku, nie wiedziałem, że w panelu jest czujnik, a ten temp. zewnętrznej wskazuje dobrze. Myślałem aby podmienić panel. Czasami jest tak, że odpalam 26 stopni i grzeje, a czasami na 27 nie chce, pomimo że w samochodzie jest w obydwóch przypadkach zimno. Bywa też tak, że odpalam np 26 stopni, dmuchawa kręci na maxa, a jak przekręcę pokrętłem o jeden stopień np na 25 stopni to zatrzymuje się całkowicie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 2 minuty temu, Misiek napisał: Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel. Też kojarzę że w panelu jest czujnik temp. Na środku jest taka mała krateczka i otwór i tam powinien być czujnik. @Boscorelli może wystarczy wyjąć panel i tam wyczyścić ten czujnik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 1 minutę temu, Ariel napisał: Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam To trochę byłoby bez sensu, obieg zamknięty włączył by się w momencie kiedy spaliny już wypełniłyby przestrzeń pasażerską i oddychałbyś tym do momentu przewietrzenia auta, bo jeżeli obieg zamknięty i w środku spaliny to czujnik nie puści powietrza z zewnątrz Ten czujnik o którym piszesz jest gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego. W panelu klimatyzacji rzeczywiście jest czujnik temperatury powietrza wewnątrz auta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 A to możliwe nie chcialem nikogo w bład wprowadzic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Czujnik jakości powietrza znajduje się nad filtrem klimatyzacji pod podszybiem po stronie pasażera 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ja nie mam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 1 minutę temu, Ariel napisał: Ja nie mam Kopciuchy nie muszą mieć, bo same w sobie są ekologiczne 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ogólnie proponował bym wyłączyć te opcje "auto" bo ona jest jedną wielką porażką. Kolejną sprawą podepnij kompa i sprawdź jaki temperatury widzi czujnik w przestrzeni pasażerskiej, być może uszkodzony, zakurzony czujnik zawyża odczyty. A na koniec weź termometr i zmierz jaka temperatura jest wewnątrz auta rzeczywiście przy jakiej nastawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 (edited) To już chyba mam winowajcę, na zewnątrz 12 stopni, a opcom po kilku km pokazuje mi że we wnętrzu jest 28-29 stopni, a mi zimno Jeszcze pomierzę temp. jutro z samego rana tą według opcoma i tą według zwykłego termometru Edited November 12, 2018 by Boscorelli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 No właśnie czyli jak klimatronik dostaje informacje, że we wnątrz jest 28 stopni a Ty ustawisz na 23 to temu chłodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted November 16, 2018 Author Share Posted November 16, 2018 15 minut temu, robert514 napisał: zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje Dodatkową pompkę podłączyłem na stałe po stacyjce, tak jak to jest w B, a panel na weekendzie podmienię i mam nadzieje, że to w końcu zagrzeje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZAJBUS_SzeF Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 W dniu 16.11.2018 o 14:40, Boscorelli napisał: Dodatkową pompkę podłączyłem na stałe po stacyjce, tak jak to jest w B, a panel na weekendzie podmienię i mam nadzieje, że to w końcu zagrzeje Halooo. Działa te ogrzewanie panu? Bo mam właśnie taki sam problem w kombi teraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted February 24, 2019 Author Share Posted February 24, 2019 Cześć, niby po wymianie panelu i podłączeniu pompki widać poprawę ale nie jest to tak jak powinno być, w dalszym ciagu potrafi lecieć zimne powietrze przy minusowej temp. na zewnatrz i ustawieniu np. 26 czy 27 stopni. Być może pompa wody nie wydaje?- Takie moje przemyślenia. Temat dla mnie nie zakończony, odstawiony na później Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmx Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 (edited) Witam, podepne się do pytania. U mnie (Omega B 3.0, 1996) również ciepłe powietrze z climatronica leci tylko i wyłącznie przy ustawieniu HI. To znaczy nie do końca. Póki samochód się nagrzewa (płyn nie ma tych zegarowych 90 stopni) wszystko jest okej, przy ustawieniu na 24, 25 stopni dmucha ciepełkiem. Ale jak już silnik się nagrzeje to powietrze zaczyna lecieć chłodne. Jakby to miało związek z termostatem? Nagrzewnica raczej sprawna, na dywanik się nie leje, auto temperaturę trzyma jak powinno. Kalibracja panelu robiona że 20 razy. Cóż to może być? Zawór trójdrożny? Da się go jakoś "organoleptycznie" sprawdzić czy działa, czy jedynie podmiana na drugi nowy? Przepraszam że w tym temacie, ale myślę że lepsze to niż zaśmiecanie forum kolejnym wątkiem. Edited March 19, 2019 by kmx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.