bartel89 Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 Witam, niestety dopadło mnie UPG, drugi raz.... chciałem się dowiedzieć ile można splanować głowice oraz jaki to ma wpływ na pracę silnika. Nie pamiętam ile poprzednio było ściągnięte ale chyba coś około 0,5 mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 5 minut temu, PawelP napisał: Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika Tylko w 3.0 chyba trochę mało miejsca na takie zabawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 Każda głowica ma znacznik maksymalnego planowania powyżej którego nie wolno tego robić. Zawieź do szlifierza to ci powie czy jeszcze da radę czy już nie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 7 minut temu, skit napisał: Każda głowica ma znacznik maksymalnego planowania powyżej którego nie wolno tego robić. Gdzie? Jeszcze nie widziałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły... 34 minuty temu, PawelP napisał: Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika Ciekawa teoria Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 7 minut temu, Aros napisał: W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły. Już gdzieś wyczytałem na jakimś forum, że można nawet delikatnie poza to oznaczenie zejść i nie powinno być dramatu ale to forumowa teoria tylko... 8 minut temu, Aros napisał: Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm A nie 0,12? Ps. U mnie kiedyś trzeba było ściągnąć 0,5 bo były wżery już. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 tak, chodziło mi o 12 setnych mm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 (edited) U mnie z glowic zdjeli 0.23mm na temat planowania czy innych rzeczy związanych z głowicą jest pełno, szczególnie w poradach do tuningu Edited November 26, 2018 by PawelP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 Dziękuję za odpowiedzi. Uszczelki wyglądają na zdrowe więc głowice idą na szczelność. Natknąłem się jeszcze na jedną dziwną rzecz. Czy ta sprężyna oraz blaszka pod termostatem musi być? W załączeniu zdjęcia jak to u nie było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Pierwszy raz widzę taki patent... Kup sobie normalny termostat Wahlera chyba jest ok. Koszt ok 120PLN Ps. po czym wniosłeś, że UPG Ci padło skoro uszczelka cała? Jakie były objawy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 ubywał płyn, nie było widać nigdzie plam na kostce, bardzo dymiło z rury nawet po przejechaniu 80 km. Na koniec kupiłem test i wskazało uszczelkę. Termostat mam ok więc bez sensu wymieniać. Jednakże nie wiem co na celu miała ta sprężynka oraz podkładka pod nią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Na 1000% nie powinno jej tam być... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 37 minut temu, bartel89 napisał: Termostat mam ok więc bez sensu wymieniać. Jednakże nie wiem co na celu miała ta sprężynka oraz podkładka pod nią Jak CI ktoś zamontował to w termostacie to ja bym nie ryzykował i kupił nowy jw z obudową Ps. sam wymieniałeś głowice czy ktoś to robił? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 (edited) Załóż miedziane uszczelki pod głowice,termostat wymień na nowy,nieoszczędzaj na tym Edited November 27, 2018 by PawelP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Sam. Niestety robiłem to pod presją czasu, dodatkowo w listopadzie pod koniec w mało przyjemnej temperaturze. Ta część nie pochodzi z mojego termostatu, to tam było. W dniu 26.11.2018 o 17:05, Aros napisał: W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły... Ciekawa teoria Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm Czy Tobie chodziło o ten kwadracik co zaznaczyłem na zdjęciu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Czyli pewnie za słabo dokręciłeś? Następnym razem pomyśl sobie ile to roboty i kasy i zrób dokładnie z kluczem dynamometrycznym. Kup nowy termostat, bo to jakiś drut był i ktoś to musiał tam po coś wsadzić. Zrób zdjęcie nr na głowicy jak będziesz miał chwilę. Numery powinny być od strony kolektora ssącego. Albo napisz jakie to to chyba będzie szybciej niż wrzucanie zdjęcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Jutro wykonam zdjęcie. Śruby oczywiście były dokrecone kluczem dynamometrycznym, kątomierz też zakupiłem. Może mam pecha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Może śruby też nowe wypada kupić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Widzę że drarzysz temat części. Kupiłem już wszystko wydałem 1300pln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 To nie chodzi o drążenie tematu części, tylko sam osobiście robiłem to i to nie raz i u mnie było wszystko ok. Po roku czasu UPG to trochę słabo wygląda, no chyba, że robisz 100tyś rocznie to wtedy miało prawo, bo to stare samochody. Krzywy blok też bywa powodem takich problemów z tego co pamiętam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Nie wiem czy poprzedni właściciel nie jest winny. Dolewanie wody i jazda na tym wielokrotnie przypomniała mi że mam auto. Przewody, nagrzewnica wszystko w rdzy. Poprzednia uszczelka wręcz zjedzona przez rudą, a na przepływach płaty rdzy były. Sprawdzę szczelność szlif i składam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 22 godziny temu, PawelP napisał: Załóż miedziane uszczelki pod głowice 2 godziny temu, bartel89 napisał: Sam. Niestety robiłem to pod presją czasu, dodatkowo w listopadzie pod koniec w mało przyjemnej temperaturze. Ta część nie pochodzi z mojego termostatu, to tam było. Czy Tobie chodziło o ten kwadracik co zaznaczyłem na zdjęciu? Dokładnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Amelinium nie rdzewieje Trzeba było zrobić płukankę i zalać płyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 (edited) Tak jak Woy napisal , A na wodzie sie niejeździ, teraz wiesz skąd osady i kamień, tak to jest jak sie oszczędza , zawieź do fachowca niech zrobi porzadnie źeby niebyło ze za rok znowu to samo ,czasami osczedność typu ,(Ja sam to zrobię w garażu)( bez wiedzy i narzędzi prowadzi do takich sytuacji) zawory też mogłbyś dać do szlifu calkowicie sprawdzić czy dobra ,gniazda zaworowe itp Edited November 29, 2018 by PawelP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.