Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Głowice V6 3.0


bartel89
 Share


Recommended Posts

Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites


5 minut temu, PawelP napisał:

Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika

Tylko w 3.0 chyba trochę mało miejsca na takie zabawy.

Link to comment
Share on other sites


Każda głowica ma znacznik maksymalnego planowania powyżej którego nie wolno tego robić. Zawieź do szlifierza to ci powie czy jeszcze da radę czy już nie :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły...

 

34 minuty temu, PawelP napisał:

Planowanie głowicy również wykonuje się w celu jej obniżenia. Dzięki temu możemy zwiększyć ciśnienie sprężania paliwa, a to z kolei wpływa na zwiększenie mocy jednostki napędowej , jak i cichej i lepszej pracy silnika 

Ciekawa teoria :D

Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm

Link to comment
Share on other sites


7 minut temu, Aros napisał:

W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły.

Już gdzieś wyczytałem na jakimś forum, że można nawet delikatnie poza to oznaczenie zejść i nie powinno być dramatu ale to forumowa teoria tylko...
 

 

8 minut temu, Aros napisał:

Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm

A nie 0,12?
Ps. U mnie kiedyś trzeba było ściągnąć 0,5 bo były wżery już.

Link to comment
Share on other sites


U mnie z glowic zdjeli 0.23mm na temat planowania czy innych rzeczy związanych z głowicą jest pełno, szczególnie w poradach do tuningu

Edited by PawelP
Link to comment
Share on other sites


ubywał płyn, nie było widać nigdzie plam na kostce, bardzo dymiło z rury nawet po przejechaniu 80 km. Na koniec kupiłem test i wskazało uszczelkę.
Termostat mam ok więc bez sensu wymieniać. Jednakże nie wiem co na celu miała ta sprężynka oraz podkładka pod nią

Link to comment
Share on other sites


37 minut temu, bartel89 napisał:

Termostat mam ok więc bez sensu wymieniać. Jednakże nie wiem co na celu miała ta sprężynka oraz podkładka pod nią

Jak CI ktoś zamontował to w termostacie to ja bym nie ryzykował i kupił nowy jw z obudową ;)
Ps. sam wymieniałeś głowice czy ktoś to robił?

 

Link to comment
Share on other sites


Załóż miedziane uszczelki pod głowice,termostat wymień na nowy,nieoszczędzaj na tym

Edited by PawelP
Link to comment
Share on other sites


Sam. Niestety robiłem to pod presją czasu, dodatkowo w listopadzie pod koniec w mało przyjemnej temperaturze. Ta część nie pochodzi z mojego termostatu, to tam było. 

W dniu 26.11.2018 o 17:05, Aros napisał:

W narożniku głowicy jest kawdracik wklęsły...

 

Ciekawa teoria :D

Głowicę ogólnie jeśli są ok to celem liźnięcia ściąga się 0,012mm

Czy Tobie chodziło o ten kwadracik co zaznaczyłem na zdjęciu? 

IMG_20181128_200048.jpg

Link to comment
Share on other sites


Czyli pewnie za słabo dokręciłeś?
Następnym razem pomyśl sobie ile to roboty i kasy i zrób dokładnie z kluczem dynamometrycznym.
Kup nowy termostat, bo to jakiś drut był i ktoś to musiał tam po coś wsadzić.
Zrób zdjęcie nr na głowicy jak będziesz miał chwilę. Numery powinny być od strony kolektora ssącego. Albo napisz jakie to to chyba będzie szybciej niż wrzucanie zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites


To nie chodzi o drążenie tematu części, tylko sam osobiście robiłem to i to nie raz i u mnie było wszystko ok.
Po roku czasu UPG to trochę słabo wygląda, no chyba, że robisz 100tyś rocznie to wtedy miało prawo, bo to stare samochody.
Krzywy blok też bywa powodem takich problemów z tego co pamiętam.

Link to comment
Share on other sites


Nie wiem czy poprzedni właściciel nie jest winny. Dolewanie wody i jazda na tym wielokrotnie przypomniała mi że mam auto. Przewody, nagrzewnica wszystko w rdzy. Poprzednia uszczelka wręcz zjedzona przez rudą, a na przepływach płaty rdzy były. Sprawdzę szczelność szlif i składam 

Link to comment
Share on other sites


22 godziny temu, PawelP napisał:

Załóż miedziane uszczelki pod głowice

:blink@2x:

 

2 godziny temu, bartel89 napisał:

Sam. Niestety robiłem to pod presją czasu, dodatkowo w listopadzie pod koniec w mało przyjemnej temperaturze. Ta część nie pochodzi z mojego termostatu, to tam było. 

Czy Tobie chodziło o ten kwadracik co zaznaczyłem na zdjęciu? 

IMG_20181128_200048.jpg

Dokładnie.

 

 

Link to comment
Share on other sites


Tak jak Woy napisal ,  A na wodzie sie niejeździ, teraz wiesz skąd osady i kamień, tak to jest jak sie oszczędza , zawieź do fachowca niech zrobi porzadnie źeby niebyło ze za rok znowu to samo ,czasami osczedność typu ,(Ja sam to zrobię w garażu)( bez wiedzy i narzędzi prowadzi do takich sytuacji) zawory też mogłbyś dać do szlifu calkowicie sprawdzić czy dobra ,gniazda zaworowe itp

Edited by PawelP
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.