Grzegorz89 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Kondensator źle podłączony No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 43 minuty temu, Grzegorz89 napisał: Kondensator źle podłączony No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy No przecie kondek jest wpięty dokładnie tak jak na Twoim obrazku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulter Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Godzinę temu, Grzegorz89 napisał: Kondensator źle podłączony No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy Kondensator jest bezpośrednio do aku A bezpiecznik 50cm troche naciągłem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 42 minuty temu, skit napisał: No przecie kondek jest wpięty dokładnie tak jak na Twoim obrazku e-e. Masę kondensatora powinno się podpiąć pod karoserię iiiii Masę wzmacniacza też pod karoserię do tego samego punktu. Tak mówi obrazek Edit: Z tą karoserią to ja myślę w kategorii Omega, a tam aku jest daleko daleko... W BMW jest blisko... Ale chodzi mi o samo połączenie mas, wzmaka i kondensatora, tak jak jest teraz, niby jest niepoprawnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 3 godziny temu, Grzegorz89 napisał: e-e. Masę kondensatora powinno się podpiąć pod karoserię iiiii Masę wzmacniacza też pod karoserię do tego samego punktu. Tak mówi obrazek Edit: Z tą karoserią to ja myślę w kategorii Omega, a tam aku jest daleko daleko... W BMW jest blisko... Ale chodzi mi o samo połączenie mas, wzmaka i kondensatora, tak jak jest teraz, niby jest niepoprawnie Wszyscy od CA których znam mówią że do karoserii to wersja ekonomiczna, ale najlepiej pociągnąć masę do acu.... Auto ma przecie jedną masę ale podpięcie na budzie moze generować duze straty.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Mi chodzi tylko o to że wzmacniacz powinien mieć swój kabelek do masy, i kondensator też powinien mieć swój kabelek do masy To wszystko. A o tym co my teraz piszemy są osobne fora poświęcone tylko tej tematyce, temat jest bardzo rozległy i ile ludzi tyle opinni A co do ciągnięcia masy z aku do wzmaka to już wogóle zdania są podzielone. Bo jeżeli aku jak w BMW jest z tyłu, to niema tematu. Ale jak już jest z przodu to wtedy zaczyna się dyskusja. Dużo ludzi twierdzi że lepszego przewodnika jak koroseria niema i targanie dodatkowego kabla jest bez sensu... Co do straty masy na karoserii wystarczy zmierzyć miernikiem napięcia. Ile jest na aku, a ile będzie np gdzieś z tyłu auta biorąc plus z podświetlenia tablicy a minus z karoserii. Można też to sprawdzić w inny sposób np. na grającym sprzęcie podając masę na różne sposoby. Kiedyś miałem to sprawdzić dla samego siebie ale jakoś się nie zebrałem No ogólnie temat rzeka. Ważne żeby fajnie grało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Godzinę temu, Grzegorz89 napisał: Mi chodzi tylko o to że wzmacniacz powinien mieć swój kabelek do masy, i kondensator też powinien mieć swój kabelek do masy To wszystko. A o tym co my teraz piszemy są osobne fora poświęcone tylko tej tematyce, temat jest bardzo rozległy i ile ludzi tyle opinni A co do ciągnięcia masy z aku do wzmaka to już wogóle zdania są podzielone. Bo jeżeli aku jak w BMW jest z tyłu, to niema tematu. Ale jak już jest z przodu to wtedy zaczyna się dyskusja. Dużo ludzi twierdzi że lepszego przewodnika jak koroseria niema i targanie dodatkowego kabla jest bez sensu... Co do straty masy na karoserii wystarczy zmierzyć miernikiem napięcia. Ile jest na aku, a ile będzie np gdzieś z tyłu auta biorąc plus z podświetlenia tablicy a minus z karoserii. Można też to sprawdzić w inny sposób np. na grającym sprzęcie podając masę na różne sposoby. Kiedyś miałem to sprawdzić dla samego siebie ale jakoś się nie zebrałem No ogólnie temat rzeka. Ważne żeby fajnie grało. Nie byłem orłem z fizyki ale wg kogoś stal jest lepszym przewodnikiem niż miedź? Bez sensu chyba:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 8 godzin temu, skit napisał: Nie byłem orłem z fizyki ale wg kogoś stal jest lepszym przewodnikiem niż miedź? Bez sensu chyba: Oczywiście że nie jest lepszym przewodnikiem. Nikt tak nie mówi. Tu chodzi o opłacalność takiego zabiegu, uwzględniając koszta i korzyści z niego płynące. Należy pamiętać (mówimy tu o aucie z akumulatorem z przodu) że przy prądzie stałym im kabel dłuższy, musi być większej średnicy ze względu właśnie na straty. Później poszukam jakiś argumentów na swoją tezę A tym czasem zbaczamy z tematu, ja to wszystko przeniosę do odpowiedniego działu żeby nie robić bałaganu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 2 godziny temu, Grzegorz89 napisał: Oczywiście że nie jest lepszym przewodnikiem. Nikt tak nie mówi. Tu chodzi o opłacalność takiego zabiegu, uwzględniając koszta i korzyści z niego płynące. Należy pamiętać (mówimy tu o aucie z akumulatorem z przodu) że przy prądzie stałym im kabel dłuższy, musi być większej średnicy ze względu właśnie na straty. Później poszukam jakiś argumentów na swoją tezę A tym czasem zbaczamy z tematu, ja to wszystko przeniosę do odpowiedniego działu żeby nie robić bałaganu. Czyli tak jak napisałem do karoserii to wersja ekonomiczna a do aku to wersja + Czyli Ulter dobrze to podłączył Ja nie mówię ze do budy to źle, tylko że do aku to lepiej JA dałem 50mm2 a @Ulter to robi na moich kablach więc o żadnych większych stratach nie może być mowy. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 7 minut temu, skit napisał: Czyli tak jak napisałem do karoserii to wersja ekonomiczna a do aku to wersja + Czyli Ulter dobrze to podłączył Ja nie mówię ze do budy to źle, tylko że do aku to lepiej JA dałem 50mm2 a @Ulter to robi na moich kablach więc o żadnych większych stratach nie może być mowy. Ja tam cały czas pisałem o masie do karoserii bo miałem w zamyśle Omege. Później poprawiłem że przecież BMW ma aku w bagażniku albo pod kanapą czyli bliżej niż w Omedze i niepotrzebnie namieszałem z tą karoserią. Cały czas chodziło mi o samo podłączenie masy wzmacniacza, która łączy się poprzez kondensator a powinna być osobno. Czyli tak jak jest, jest wsio ok, ale ten kabelek ze wzmaka z masą powinien iść też pod akumulator. Tylko o to mnie się rozchodzi. To są szczegóły, drobnostki i cała gra toczy się o jakieś minimalne i właściwie niezauważalne straty Więc dochodzę do wniosku że nie potrzebnie zaczynałem temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 2 minuty temu, Grzegorz89 napisał: Ja tam cały czas pisałem o masie do karoserii bo miałem w zamyśle Omege. Później poprawiłem że przecież BMW ma aku w bagażniku albo pod kanapą czyli bliżej niż w Omedze i niepotrzebnie namieszałem z tą karoserią. Cały czas chodziło mi o samo podłączenie masy wzmacniacza, która łączy się poprzez kondensator a powinna być osobno. Czyli tak jak jest, jest wsio ok, ale ten kabelek ze wzmaka z masą powinien iść też pod akumulator. Tylko o to mnie się rozchodzi. To są szczegóły, drobnostki i cała gra toczy się o jakieś minimalne i właściwie niezauważalne straty Więc dochodzę do wniosku że nie potrzebnie zaczynałem temat Każda merytoryczna dyskusja jest dobra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 Tera można pogadać na luzie, bez śmiecenia komuś tematu Jakbyś @Ulter miał jakieś spadki napięcia, mruganie świateł itp. To ten kabelek masowy od wzmaka podepnij prosto pod akumulator. Bo na tych konektorach kabli powstaje niepotrzebny opór, a one chyba miedziane nie są, tak mnie się wydaje. 13 godzin temu, B&K napisał: No i najważniejsze: nie lutujemy ewentualnych połączeń przewodów prądowych, temperatura może to rozłączyć i gaśnica nie starczy , a standardowa cyna lutownicza LC60 ma dolna granice topnienia 183 C, czysta cyna 231C Zagniatamy konektor i lutujemy 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.