Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Wymiana oleju w skrzyni biegow


 Share


Recommended Posts

Witajcie mam nadzieje, że w dobrym dziale wrzucam temat, nie znalazłem nic takiego, więc mam pytanie odnośnie wymiany oleju w automacie, mam omege 2,6v6 z 2001 nasluchalem się wielu opinie jedni mówią, wymień inni nie wymieniaj, więc proszę powiedzcie, czy się wymienia olej w automacie i filtr, jaki tam powinien być olej i filtr i czy samemu jako laik jestem w stanie to zrobic?z góry dziękuję za wszelakie info. 

Link to comment
Share on other sites


Witaj. Ja u siebie wymieniałem, przebiego podobno 140 tys i raczej olej nie wymieniany od nowości. Robiłem to metodą statyczną przy której wymienia się około 60 % oleju co w starszych skrzyniach i przy nie znanej historii serwisowania jest bezpieczniejsze.

Nie wiem czy sam ogarniesz ja wymieniałem w warsztacie. Do wymiany potrzebny jest olej, filtr oraz dwie uszczelki misek olejowych. Ja polecam elementy z serwisu oraz olej GM Dexron VI, lub ewentualnie Revanol, gdzie specyfikacje musisz odczytać na ich stronie dla swojego modelu. 

Link to comment
Share on other sites


Czyli musiałbym znaleźć oznaczenie skrzyni, czy w 2.6 był jeden rodzaj skrzyni?? Dzięki wstawię ja gdzieś na warsztat?

Link to comment
Share on other sites


3 godziny temu, maniack napisał:

mam omege 2,6v6 z 2001 nasluchalem się wielu opinie jedni mówią, wymień inni nie wymieniaj, więc proszę powiedzcie, czy się wymienia olej w automacie i filtr,

Tu się niema nad czym zastanawiać, trzeba wymienić jeżeli tego nie robiłeś :)

Link to comment
Share on other sites


3 godziny temu, B0Cygano napisał:

Witaj. Ja u siebie wymieniałem, przebiego podobno 140 tys i raczej olej nie wymieniany od nowości. Robiłem to metodą statyczną przy której wymienia się około 60 % oleju co w starszych skrzyniach i przy nie znanej historii serwisowania jest bezpieczniejsze.

Nie wiem czy sam ogarniesz ja wymieniałem w warsztacie. Do wymiany potrzebny jest olej, filtr oraz dwie uszczelki misek olejowych. Ja polecam elementy z serwisu oraz olej GM Dexron VI, lub ewentualnie Revanol, gdzie specyfikacje musisz odczytać na ich stronie dla swojego modelu. 

Te skrzynie są przystosowane do Dextrona III.

2 godziny temu, maniack napisał:

Czyli musiałbym znaleźć oznaczenie skrzyni, czy w 2.6 był jeden rodzaj skrzyni?? Dzięki wstawię ja gdzieś na warsztat?

4L30E ;)

Cały zestaw do wymiany oleju znajdziesz na stronie midparts.pl

39 minut temu, Grzegorz89 napisał:

Tu się niema nad czym zastanawiać, trzeba wymienić jeżeli tego nie robiłeś :)

Dokładnie tak. Olej ma tendencje do starzenia się więc po roku czasu traci swoje właściwości. U mnie olej wymieniany co rok nie ważne ile kilometrów, dlatego jeszcze moja skrzynia żyje ;) a inne już nie :f:

Link to comment
Share on other sites


22 minuty temu, Ricardo napisał:

Te skrzynie są przystosowane do Dextrona III.

Zgadza się takie info jest w instrukcji, ale w ASO Dexrona III nie kupisz, został on zastąpiony Dexronem VI. 

I Dexron a nie "Dextron" ;)

 

Link to comment
Share on other sites


2 godziny temu, Ricardo napisał:

Te skrzynie są przystosowane do Dextrona III.

4L30E ;)

Cały zestaw do wymiany oleju znajdziesz na stronie midparts.pl

Dokładnie tak. Olej ma tendencje do starzenia się więc po roku czasu traci swoje właściwości. U mnie olej wymieniany co rok nie ważne ile kilometrów, dlatego jeszcze moja skrzynia żyje ;) a inne już nie :f:

Miałbym prośbę mógłbyś pomoc mi znaleźć zestaw potrzebny do wymiany?? ?

Link to comment
Share on other sites


2 godziny temu, maniack napisał:

Tak, to jest zestaw do Twojego auta, uszczelka dużej miski, uszczelka małej miski i filtr oleju.

Co do oleju, to również uważam, że 5 litrów może nie starczyć.

Link to comment
Share on other sites


13 godzin temu, B0Cygano napisał:

I Dexron a nie "Dextron" ;)

Przepraszam za literówke... więcej się to nie powtórzy.

11 godzin temu, maniack napisał:

To jest ten zestaw. Powinno wystarczyć do wymiany ale lepiej mieć ten litr więcej ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Każdy olej spełniający specyfikację Dexron III powinien się nadać. Ja przy poprzedniej wymianie zalałem Elfmatic 3 bo akurat trafiłem wyprzedaż w markecie po 7zł/litr i przejechałem bez żadnych problemów 55 tkm,  Jestem właśnie świeżo po kolejnej wymianie, gdzie zalałem Mannol Dexron III i też jest ok. Przy kolejnej wymianie zaleję raczej Qualitium ATF III bo ma świetną cenę i podobno produkowany przez polską firmę (trzeba popierać nasz przemysł :-). Dodałem jeszcze uszlachetniacz oleju produkcji Lubegard - spece od ASB bardzo chwalą sobie bowiem te specyfiki, na dniach zapodam jeszcze Dr. Tranny INSTANT SHUDDER FIX - podobno  świetnie chroni konwerter. Mam nadzieję, że ASB odwdzięczy się bezawaryjną pracą jeszcze przez pół miliona km :-). Jeżeli tylko ktoś dysponuje kanałem to wymiana statyczna jest banalnie prosta i każdy to zrobi bez problemu. Jeśli chodzi o dobór oleju, to wychodzę z założenia, że lepiej kupić dobry a tańszy olej i dodatki, niż droższy (nie wiadomo jednak czy lepszy) bez dodatków, ale to moje prywatne zdanie. Polecam jednak każdemu wymianę wbrew opiniom ASO, że w ASB oleju się nie wymienia, bo to niedroga i łatwa w zasadzie operacja.

Link to comment
Share on other sites


Statycznie czyli tyle ile jest w obu miskach, nie chciało mi się odpinać przewodów, ale nawet statycznie jeśli robić to co 50-60 tkm podobno wystarczy. Mi weszło 5 litrów z małym kawałkiem bo dodałem ok. 0,2l Lubegard.  Poprzednio weszło mi dokładnie 5,5l. Na tyle trzeba się przygotować. Jeszcze nigdy nie weszło mi więcej a zmieniałem już w sumie 3 razy. Chociaż podobno skrzynie 4L30E występowały z dwoma rodzajami konwerterów i do każdej z nich wchodzi inna ilość oleju.

Edited by Arklin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Witajcie nie będę zakladal nowego tematu, mam pytanie, jak można sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej?? 

Link to comment
Share on other sites


Tylko korkiem przelewowym. Z tego co pamiętam na rozgrzanym na P odkręcasz korek i ma się delikatnie sączyć ale niech ktoś potwierdzi :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Takie coś znalazłem:

 

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/przeglady-eksploatacyjne/291447,Opel-Omega-BB-FL-kontrola-automatycznej-skrzyni-biegow.html

 

Wychodzi na to że na "P"

 

Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 biggrin.png

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


24 minuty temu, Ricardo napisał:

Może się nie znam ale ja zawsze byłem uczony sprawdzania oleju na pozycji "N". 

A moze to jeden pies...?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.