WOY Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Może się komuś przyda. Żeby nie wymieniać całej pompy i nie odpowietrzać potem układu postanowiłem wymienić sam sterownik pompy. Miało być prosto a wyszło jak zwykle Dojście do pompy jak zapewne każdy wie jest dość upierdliwy. Jest przykręcony na 6 śrub torx ale nie pamiętam jak nr. jakis mały W celu jak najlepszego dostępu trzeba spuścić płyn, zdjąć wąż górny od chłodnicy, wywalić aku i odkręcić wszystko co znajduje się na półce na której stoi aku. Ja wymontowałem jeszcze puszkę na przekaźniki i wywaliłem krokowca żeby łatwiej się manewrowało kablami, bo trochę przeszkadzają. Odkręciłem też zbiorniczek od płynu wspomagania to da się lepiej tymi przewodami od wspomagania manewrować. No i coś czego nie wiedziałem a po chwili rozkminki wyszło na to, że znacznie ułatwia dostęp, czyli wywalenie pompy wspomagania Potem już tylko upierdliwe odkręcanie 4 śrubek z dołu do czego przydaje się dziura w półce na aku i odpięcie wtyczki i już można wyciągać padlinę Czas operacyjny plus rozkminka, nerwy i kilka fajek w międzyczasie to 3,5h. Da się zrobić szybciej Teraz już wiem z jaką prędkością jeżdżę Okazuje się, że jazda na obroty jest mało dokładna i dobrze, że punktów nie zarobiłem przez ten czas @Aros, tym razem przydałoby się to urządzonko do opasek zaciskających głównie od węża który trzeba założyć na tę rurkę od termostatu Ale na szczęście jakoś sobie poradziłem Dziękuję wszystkim za wcześniejsze porady i obym nie musiał tego już robić 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 Ps. podczas jazdy zaświeciła się kontrolka TC... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZAJBUS_SzeF Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Też wymieniałem sam sterownik bez wyjmowania pompy i nie rozbierałem tyle :p gibkie ręce trzeba mieć i tyle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 1 minutę temu, SZAJBUS_SzeF napisał: gibkie ręce trzeba mieć i tyle Chyba małe/kobiece I narzędzia jakie tylko chcesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZAJBUS_SzeF Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 21 minut temu, WOY napisał: Chyba małe/kobiece I narzędzia jakie tylko chcesz Czy ja wiem czy małe :p a torx normalnie L przedłużany. A przy montażu śruby przyklejałem taśmą malarską do klucza :p Żadnych czarów ale nie chciał bym tego drugi raz robić Ważne że ogarnąłeś. Sterownik pompy pewnie DX nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 1 minutę temu, SZAJBUS_SzeF napisał: Sterownik pompy pewnie DX nie? Dokładnie Też kombinowałem z nasadkami żeby nie wpadły "tam", bo stamtąd nie ma powrotu I tez nie chcę tego robić ponownie Aczkolwiek teraz byłoby szybciej I w razie W mogę komuś pomóc 7 minut temu, SZAJBUS_SzeF napisał: Czy ja wiem czy małe :p Małe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 3 godziny temu, WOY napisał: @Aros, tym razem przydałoby się to urządzonko do opasek zaciskających głównie od węża który trzeba założyć na tę rurkę od termostatu Ale na szczęście jakoś sobie poradziłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syberius Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 Do wyjęcia sterownika potrzeba tylko tych narzędzi i nie trzeba rozkręcać wszystkiego wokół ,Torx to t20 .Polecam użyć takiej przedłużki do bitów bo do tych środkowych śrub, bit na nasadce się nie mieści Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted October 2, 2020 Author Share Posted October 2, 2020 @Syberius, też ściągnąłeś waż od chłodzenia i parę innych rzeczy powyciągałeś Ja mam za duże ręce i wolę czasem więcej rozebrać i mieć lepszy dostęp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syberius Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 W sumie to wyciągnąłem wąż od chłodnicy akumulator i pokrywę bezpieczników. ważne ,że gruz znowu jeździ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.