Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Recommended Posts

Może się komuś przyda.
Żeby nie wymieniać całej pompy i nie odpowietrzać potem układu postanowiłem wymienić sam sterownik pompy.
Miało być prosto a wyszło jak zwykle ;)
Dojście do pompy jak zapewne każdy wie jest dość upierdliwy.

Jest przykręcony na 6 śrub torx ale nie pamiętam jak nr. jakis mały :P
W celu jak najlepszego dostępu trzeba spuścić płyn, zdjąć wąż górny od chłodnicy, wywalić aku i odkręcić wszystko co znajduje się na półce na której stoi aku.
Ja wymontowałem jeszcze puszkę na przekaźniki i wywaliłem krokowca żeby łatwiej się manewrowało kablami, bo trochę przeszkadzają.
Odkręciłem też zbiorniczek od płynu wspomagania to da się lepiej tymi przewodami od wspomagania manewrować.
No i coś czego nie wiedziałem a po chwili rozkminki wyszło na to, że znacznie ułatwia dostęp, czyli wywalenie pompy wspomagania :)
Potem już tylko upierdliwe odkręcanie 4 śrubek z dołu do czego przydaje się dziura w półce na aku i odpięcie wtyczki i już można wyciągać padlinę ;)

Czas operacyjny plus rozkminka, nerwy i kilka fajek w międzyczasie to 3,5h. Da się zrobić szybciej :P 
Teraz już wiem z jaką prędkością jeżdżę :D
Okazuje się, że jazda na obroty jest mało dokładna i dobrze, że punktów nie zarobiłem przez ten czas :D 

@Aros, tym razem przydałoby się to urządzonko do opasek zaciskających głównie od węża który trzeba założyć na tę rurkę od termostatu ;) Ale na szczęście jakoś sobie poradziłem :) 

Dziękuję wszystkim za wcześniejsze porady i obym nie musiał tego już robić  :cheers:

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Też wymieniałem sam sterownik bez wyjmowania pompy i nie rozbierałem tyle :p gibkie ręce trzeba mieć i tyle :dokuczacz:

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, WOY napisał:

Chyba małe/kobiece :P
I narzędzia jakie tylko chcesz :P 

Czy ja wiem czy małe :p a torx normalnie L przedłużany. A przy montażu śruby przyklejałem taśmą malarską do klucza :p Żadnych czarów ale nie chciał bym tego drugi raz robić :)

Ważne że ogarnąłeś. Sterownik pompy pewnie DX nie? :)

IMG_20181209_200711.jpg

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, SZAJBUS_SzeF napisał:

Sterownik pompy pewnie DX nie?

Dokładnie ;)

Też kombinowałem z nasadkami żeby nie wpadły "tam", bo stamtąd nie ma powrotu :D
I tez nie chcę tego robić ponownie :D
Aczkolwiek teraz byłoby szybciej :P I w razie W mogę komuś pomóc ;) 
 

7 minut temu, SZAJBUS_SzeF napisał:

Czy ja wiem czy małe :p


Małe :P 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, WOY napisał:

@Aros, tym razem przydałoby się to urządzonko do opasek zaciskających głównie od węża który trzeba założyć na tę rurkę od termostatu ;) Ale na szczęście jakoś sobie poradziłem :) 

:trol2:

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Do wyjęcia sterownika potrzeba tylko tych narzędzi i nie trzeba rozkręcać wszystkiego wokół ,Torx to t20 .Polecam użyć takiej przedłużki  do bitów bo do tych środkowych śrub, bit na nasadce się nie mieści

abs1.jpg

abs2.jpg

abs3.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W sumie to wyciągnąłem wąż od chłodnicy akumulator i pokrywę bezpieczników. ważne ,że gruz znowu jeździ :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.