Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Felgi 5x112 66,1 montaż


 Share


Recommended Posts

Jak w tytule. Co zrobić, by zamontować takie felgi w omedze? Wiem, banalne pytanie, proszę o wyrozumiałość :) Czy ma ktoś zamontowane u siebie z takim rozstawem i jak rozwiązał sprawę z otworem centrującym felg? Felgi 5x112 otwór centrujący 66,1. Słyszałem o adapterach z 5x110 na 5x112, ale nie wiem jak wtedy z otworem centrującym. Myślałem o pierścieniach 65,1 na 66,1 (na alledrogo są z plastyku). Jednak z wkręceniem śrub byłby chyba problem? 

Link to comment
Share on other sites


Ja mam felgi 5x112 na srubach plywajacych i powuem ci tak, co seria to seria :) troche kombinacji i problemów mialem

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites




Jak w tytule. Co zrobić, by zamontować takie felgi w omedze? Wiem, banalne pytanie, proszę o wyrozumiałość [emoji4] Czy ma ktoś zamontowane u siebie z takim rozstawem i jak rozwiązał sprawę z otworem centrującym felg? Felgi 5x112 otwór centrujący 66,1. Słyszałem o adapterach z 5x110 na 5x112, ale nie wiem jak wtedy z otworem centrującym. Myślałem o pierścieniach 65,1 na 66,1 (na alledrogo są z plastyku). Jednak z wkręceniem śrub byłby chyba problem? 


Masz dwie możliwości:
1. Śruby pływające + pierścień centrujacy, pierścień koniecznie aluminiowy
2. Dystans zmieniający rozstaw z kołnierzem centrujacym zrobionym pod felgę, pamietaj tylko że taki dystans to co najmniej 25mm szerokości więc trzeba sobie przeliczyć aby felga nie wystawała poza auto

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


A tak w ogóle, co sądzicie o śrubach pływających ? Czy jakoś trzeba je ustawiać podczas wkręcania? Jak z wytrzymałością w porównaniu do standardu ?

Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D

Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, Boscorelli napisał:


 

 


Masz dwie możliwości:
1. Śruby pływające + pierścień centrujacy, pierścień koniecznie aluminiowy
2. Dystans zmieniający rozstaw z kołnierzem centrujacym zrobionym pod felgę, pamietaj tylko że taki dystans to co najmniej 25mm szerokości więc trzeba sobie przeliczyć aby felga nie wystawała poza auto
 

 

Nie prawda, dystans zmieniający rozstaw można już miec od 18mm, co do śrubek a dystansów wolę jednak dystanse zmieniające rozstaw ;) 

Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, patryk2828 napisał:

Nie prawda, dystans zmieniający rozstaw można już miec od 18mm, co do śrubek a dystansów wolę jednak dystanse zmieniające rozstaw ;) 

Oczywiście, że można tylko czy to jest bezpieczne? Mi żadna firma z alledrogo czy olx nie chciała zrobić dystansu 5x110-->5x112 z metalowymi gwintowanymi tulejkami poniżej 25mm, a wkręcać śrubę trzymającą koło w amelinium nie chciałem, bo nie czuł bym się pewnie z takimi kołami.

 

6 godzin temu, Misiek napisał:

A tak w ogóle, co sądzicie o śrubach pływających ? Czy jakoś trzeba je ustawiać podczas wkręcania? Jak z wytrzymałością w porównaniu do standardu ?

Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D
 

przerobiłem kilka zestawów(każdy od innego producenta) śrub pływających i na żadnych nie było pożądanego efektu, koła biły pomimo wielokrotnego wyważania itd. do tego bardzo łatwo zerwać gwint w takiej śrubie (wszystkie były 10.9) i potrafiły się odkręcać.  Na tylnych kołach nadal jeżdżę na pływających z aluminiowymi pierścieniami, wymusza to et felgi, natomiast na przód założyłem dystans zmieniający rozstaw z dobranym pod felgę kołnierzem i w końcu przejeździłem sezon letni bez nerwów. Także jeśli miałbym doradzać to tylko dystans, ja długo kombinowałem zanim doszedłem do tego jedynego słusznego rozwiązania :)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


5 godzin temu, Boscorelli napisał:

Oczywiście, że można tylko czy to jest bezpieczne? Mi żadna firma z alledrogo czy olx nie chciała zrobić dystansu 5x110-->5x112 z metalowymi gwintowanymi tulejkami poniżej 25mm, a wkręcać śrubę trzymającą koło w amelinium nie chciałem, bo nie czuł bym się pewnie z takimi kołami.

 

przerobiłem kilka zestawów(każdy od innego producenta) śrub pływających i na żadnych nie było pożądanego efektu, koła biły pomimo wielokrotnego wyważania itd. do tego bardzo łatwo zerwać gwint w takiej śrubie (wszystkie były 10.9) i potrafiły się odkręcać.  Na tylnych kołach nadal jeżdżę na pływających z aluminiowymi pierścieniami, wymusza to et felgi, natomiast na przód założyłem dystans zmieniający rozstaw z dobranym pod felgę kołnierzem i w końcu przejeździłem sezon letni bez nerwów. Także jeśli miałbym doradzać to tylko dystans, ja długo kombinowałem zanim doszedłem do tego jedynego słusznego rozwiązania :)

 

Dystom, RRCustoms by ogarnęli ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.