Misiek Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 (edited) Siema nygusy. Z racji tego że w niedalekich planach jest zakup omegi - tym razem "V" i w sedanie. Koniecznie takie silniki do wyboru jak w tytule wątku. Chciałbym, żebyście mi przybliżyli wady, zalety bądź różnice owych "V". Jak zachowują się w nich instalacje LPG? Jak z eksploatacją ? No wszystko co wiecie. Z tego co wiem to 3.2 jest poprawioną konstrukcją 3.0. To by było na tyle co obecnie wiem. Obecnie, wiadomo mam kombi z R4, także z "V" bym miał pierwszy raz do czynienia. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Edited March 10, 2019 by Misiek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 @Misiek ogólnie każdy poleca 3,2 lecz też różnie można trafić jak to z autem , różnie ludzie dbają . Jeden silnik ma to drugi co innego . 3,2 czasem może sie okazać droższy w eksploatacji . Znowuż 3,0 może sie szybko skończyć bo panewka powie dość . Tak juz delikatnie z doswiadczenia można wymienić : 3.0 - bolączki z układem korbo tłokowym - to tak naprawde chyba największy problem , tu mamy 2 sondy , jeszcze silniczek krokowy , 3,2 - przepustnica elektroniczna tak jak u Ciebie , 4 sondy , wyeliminowany silniczek krokowy , poprawiony układ tłokowo korbowy , kilka koni więcej jest jak fabryka podaje 218 , cewki są już zespolone - wiekszy koszt , pokrywy plastikowe w obu silnikach także uciążliwą sprawą są cieknące plastikowe pokrywy , jedni tną podklejają -pomaga to na jakiś czas raz dłuższy a niekiedy ciekną odrazu . Alternatywą są alu , w zakupie niestety do 3,2 są one o wiele droższe ale można sobie poradzić już kupując od 2,5 czy też 3,0 i dać do przerobienia ich pod 3,2 czy 2,6 O Tazz jeszcze wrzucił przedemną post i przypomniał mi o katach w Nowszej generacji silnika czyli 3,2 mamy ich już 4 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 6 minut temu, Tazz napisał: 2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać NIe tylko dół. Glowice też mają z tego co wiem inne kanały olejowe. Trwalsza UPG. Ogólnie gdybym miał wybierać v-ke to odrzucam 2.5/2.6 bo dla mnie za słabe, a 3.0 ze względu na wady konstrukcyjne i moje osobiste przeżycia z tymi jednostkami (2x panewki). Zostaje tylko 3.2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 Złoty środek na to to zakup 3.0 i włożenie na jego osprzęcie 3.2, ogólnie 3.0 jest mniej problematyczny osprzętowo... 3.2 osprzęt masakra... wypadanie zapłonów, drogie cewki, 4 katy 4 sondy... osobiście teraz troszkę żałuję tego 2.6 że nie kupiłem 3.0/2.5 i na tym osprzęcie włożyć 3.2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted March 11, 2019 Author Share Posted March 11, 2019 Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 (edited) 4 minuty temu, Misiek napisał: Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ? chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 ale jest opcja, że kupisz to 3,0 i w między czasie będziesz szukał słupka 3,2 zanim 3,0 wyciągnie nogi Edited March 11, 2019 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted March 11, 2019 Author Share Posted March 11, 2019 1 minutę temu, robert514 napisał: chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelP Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 Ja mam 2.5 i sobie chwalę, trochę zmodyfikowany, brat ma 3.2 , cewki padają na potęgę, raz mu sonda poszła a są 4, no i coś tak niegada ja moja v-ka to zależy od ciebie co oczekujesz, w 2.5 pokrywy i do 3.0 idzie dostać, sam posiadam, coś za coś, fakt że egr i reszta przeszkadza ale idzie to wywalić, też miałem taki dylemat kupując omege ,, w 2.6 bratu panewka się obróciła, a silnik naprawdę żyletka byl , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 1 minutę temu, Misiek napisał: A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem. na odwrót 3,0 i z czasem powiedzmy zarzucasz do niej 3,2 a osprzet cały zostaje z 3,0 masz wtedy nowszej generacji motor 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_v6 Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 4 minuty temu, Misiek_v6 napisał: Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane. to czego szukasz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_v6 Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 1 minutę temu, robert514 napisał: to czego szukasz? Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted March 11, 2019 Share Posted March 11, 2019 2 minuty temu, Misiek_v6 napisał: Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje opinia jest jedna, gruz 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Ogólnie na 3.0 też nie mogę narzekać, swój słupek 3.0 w starej B kupiłem od Warsa z Poznania (część z Was go zna ) i służył mi bardzo dzielne, nie miał u mnie lekko jak pewnie część wie ale jestem pewien że poprzedni właściciel dbał, ja również zmieniałem olej co 10 max 12kkm i technicznie nigdy mnie nie zawiódł. @robert514 pamięta jak gwizdek chodził Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magicwojtek Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 czyli cholera wie... o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe? na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 27 minut temu, Magicwojtek napisał: czyli cholera wie... o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe? na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2 Założenie jest takie jak dbasz tak masz Kupując w miarę widać w jakiej kondycji jest auto i silnik , w 3,2 napchali elektroniki , która wiadomo już jest leciwa i czasami płata figle @Magicwojtek wejdz w profil i uzupełnij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.