Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Specyfikacja oleju


FatBoy82
 Share


Recommended Posts

Witam,

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki olej powinien być w 3.2. Nie chodzi mi tylko o lepkość, ale także jaką specyfikację powinien spełniać czy to API czy to ACEA, czy może jeszcze jakąś inną. Co zaleca producent? Ma ktoś takie info?

W necie to nawet o samej lepkości znalazłem różne informacje....

Do silnika wchodzi 5.8l oleju?

Link to comment
Share on other sites


8 godzin temu, FatBoy82 napisał:

Witam,

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki olej powinien być w 3.2. Nie chodzi mi tylko o lepkość, ale także jaką specyfikację powinien spełniać czy to API czy to ACEA, czy może jeszcze jakąś inną. Co zaleca producent? Ma ktoś takie info?

W necie to nawet o samej lepkości znalazłem różne informacje....

Do silnika wchodzi 5.8l oleju?

A co lales do tej pory? 

Link to comment
Share on other sites


MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W50, jak zaczelo leciec z pokryw to przeszedłem na Mannola Extreme 5W40 lub 50, bo za dożo szło dolewać. Burdzej patrzyłem na bazę niż na zalecaną specyfikację przez producenta, ale jak chciałem znaleźć to nic konkretnego nie znalazłem

Link to comment
Share on other sites


Millers to b. dobry olej, a próbowałeś lać motul lub valvoline? ja leję valvo VR1 5w50

Link to comment
Share on other sites


Co myślicie o liqui moly 10w60 takim była w de zalewana 3.2

IMG-20171113-WA0002-1.jpg.23eb0165c3f0d5d01ae45e69f3f92a9d.jpg

Link to comment
Share on other sites


Kiedyś rozmawiałem z Dominem na temat 10w60 i twierdzi że bdb. znosi wys. temp. w silniku, zalewał tym swoją V6 jak miał jeszcze kompresor. tylko miał jakiejś inne firmy nie pamiętam jakiej...

Link to comment
Share on other sites


21 minut temu, Aros napisał:

Kiedyś rozmawiałem z Dominem na temat 10w60 i twierdzi że bdb. znosi wys. temp. w silniku, zalewał tym swoją V6 jak miał jeszcze kompresor. tylko miał jakiejś inne firmy nie pamiętam jakiej...

Taki olej na lato lepszy przy moich jazdach :D

Link to comment
Share on other sites


pare lat temu zrobilem przeglad roznych olei, roznych marek i wybor padl na Millersa wlasnie tego. Tylko jak już pisałem wcześniej zupełnie nie myślałem o samych zaleceniach producenta, a to też istotna sprawa. Na oleju mam napisane, że ACEA C3, API SN CF. Jak C3 ma sie do A3 i B3, które zaleca Opel?

Link to comment
Share on other sites


C3 to jakaś tam norma do diesla jest, u mnie w VC olej musi ją mieć do DPF

Link to comment
Share on other sites


ACEA A3/B3 -  Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA C3 -  Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

i tak sie zastanawiam jak to ma się jedno do drugiego? Opel zaleca A3/B3, a Millers jest C3, choć także jest dla benzyniaka i diesla....

Link to comment
Share on other sites


Popatrzyłęm sobie po olejach i różnych aukcjach i często C3 ma podane, że pasuje do A3/B3/B4.

Co do Motula, to który stoujecie? MOTUL 8100 X-CESS?

Link to comment
Share on other sites


300V jest dobry ale trochę kosztuje, w bańkach metalowych kiedyś był po 2l

Link to comment
Share on other sites


@Aros a to już nie jest trochę przerost formy nad treścią? Ma zastosowanie do bardziej wysilonego silnika, sportowego charakteru jazdy, jak sie silnik piluje. Pewnie przy wyższej temp. zachowuje swoje właściwości, tylko pytanie czy my z tego skorzystamy jeżdżąc na co dzień Omegami? :) Analogicznie z klockami sportowymi, są super fajne, ale przy normalnej jeździe się zupełnie nie sprawdzają, bo muszą być odpowiednio rozgrzane by zaczęły w ogóle hamować :)

Link to comment
Share on other sites


@Łukary wedle specyfikacji spoko olej, akurat do Omesi, no i cena 50% Millersa :) a baza faktycznie jest full syntetyk czy tu już gorzej temat wyglada?

Link to comment
Share on other sites


Myślę że przy normalnej jeździe też zda egzamin, zawsze lepiej zabezpieczy silnik, jednak to koszt ponad 300pln do omegi... 10w60 tez jest do pracy w wyższych temp. Ja bym nie kombinował, jak chcesz coś deko lepszego niż podstawa zalał bym 5w50

Link to comment
Share on other sites


Niezagłebialem się w jakieś super parametry.

Polecili to znajomi jak i ludzie tu z forum kiedyś i zmieniłem już za kombiaka .

Myślę, że jest spoko.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.