FatBoy82 Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki olej powinien być w 3.2. Nie chodzi mi tylko o lepkość, ale także jaką specyfikację powinien spełniać czy to API czy to ACEA, czy może jeszcze jakąś inną. Co zaleca producent? Ma ktoś takie info? W necie to nawet o samej lepkości znalazłem różne informacje.... Do silnika wchodzi 5.8l oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 niby 5.75 ale trza kupic 6 literków 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_v6 Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 acea a3~ Ja u siebie do 3.0 leje mannola 5w40. 5.75l oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 8 godzin temu, FatBoy82 napisał: Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki olej powinien być w 3.2. Nie chodzi mi tylko o lepkość, ale także jaką specyfikację powinien spełniać czy to API czy to ACEA, czy może jeszcze jakąś inną. Co zaleca producent? Ma ktoś takie info? W necie to nawet o samej lepkości znalazłem różne informacje.... Do silnika wchodzi 5.8l oleju? A co lales do tej pory? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 12, 2019 Author Share Posted March 12, 2019 MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W50, jak zaczelo leciec z pokryw to przeszedłem na Mannola Extreme 5W40 lub 50, bo za dożo szło dolewać. Burdzej patrzyłem na bazę niż na zalecaną specyfikację przez producenta, ale jak chciałem znaleźć to nic konkretnego nie znalazłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 00004370.rtf.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 12, 2019 Author Share Posted March 12, 2019 dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Millers to b. dobry olej, a próbowałeś lać motul lub valvoline? ja leję valvo VR1 5w50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Co myślicie o liqui moly 10w60 takim była w de zalewana 3.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Kiedyś rozmawiałem z Dominem na temat 10w60 i twierdzi że bdb. znosi wys. temp. w silniku, zalewał tym swoją V6 jak miał jeszcze kompresor. tylko miał jakiejś inne firmy nie pamiętam jakiej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 21 minut temu, Aros napisał: Kiedyś rozmawiałem z Dominem na temat 10w60 i twierdzi że bdb. znosi wys. temp. w silniku, zalewał tym swoją V6 jak miał jeszcze kompresor. tylko miał jakiejś inne firmy nie pamiętam jakiej... Taki olej na lato lepszy przy moich jazdach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 pare lat temu zrobilem przeglad roznych olei, roznych marek i wybor padl na Millersa wlasnie tego. Tylko jak już pisałem wcześniej zupełnie nie myślałem o samych zaleceniach producenta, a to też istotna sprawa. Na oleju mam napisane, że ACEA C3, API SN CF. Jak C3 ma sie do A3 i B3, które zaleca Opel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 C3 to jakaś tam norma do diesla jest, u mnie w VC olej musi ją mieć do DPF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 ACEA A3/B3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. ACEA C3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. i tak sie zastanawiam jak to ma się jedno do drugiego? Opel zaleca A3/B3, a Millers jest C3, choć także jest dla benzyniaka i diesla.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Popatrzyłęm sobie po olejach i różnych aukcjach i często C3 ma podane, że pasuje do A3/B3/B4. Co do Motula, to który stoujecie? MOTUL 8100 X-CESS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 300V jest dobry ale trochę kosztuje, w bańkach metalowych kiedyś był po 2l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Ja tam oba auta tym zalewam i jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 @Aros a to już nie jest trochę przerost formy nad treścią? Ma zastosowanie do bardziej wysilonego silnika, sportowego charakteru jazdy, jak sie silnik piluje. Pewnie przy wyższej temp. zachowuje swoje właściwości, tylko pytanie czy my z tego skorzystamy jeżdżąc na co dzień Omegami? Analogicznie z klockami sportowymi, są super fajne, ale przy normalnej jeździe się zupełnie nie sprawdzają, bo muszą być odpowiednio rozgrzane by zaczęły w ogóle hamować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 @Łukary wedle specyfikacji spoko olej, akurat do Omesi, no i cena 50% Millersa a baza faktycznie jest full syntetyk czy tu już gorzej temat wyglada? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Myślę że przy normalnej jeździe też zda egzamin, zawsze lepiej zabezpieczy silnik, jednak to koszt ponad 300pln do omegi... 10w60 tez jest do pracy w wyższych temp. Ja bym nie kombinował, jak chcesz coś deko lepszego niż podstawa zalał bym 5w50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Niezagłebialem się w jakieś super parametry. Polecili to znajomi jak i ludzie tu z forum kiedyś i zmieniłem już za kombiaka . Myślę, że jest spoko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.