Jump to content
Omega Elite Klub

CZARNULKA by KORZEŃ


Maciej

Recommended Posts

Witam wszystkich Omegowych Świrów!! Zdecydowałem się na utworzenie tematu swojej CZARNULKI, lecz już od dawna przeglądam fora omegowe, byłem klubowiczem w OKP, lecz teraz się tam nic nie dzieje... Posiadałem (dalej posiadam Omege 2.0, lakier Z147 z gaźnikiem i wtryskach hercules- ale to już inna bajka)

Długo szukałem następczynie OB, prawie rok, przeglądałem fora, analizowałem, jaką wersję najlepiej wybrać pod względem parametrów, i kosztów ekploatacji. No i witaj ego, znalazłem 3.2 Sedan z grudnia 2001 model 2002, oryginalny przebieg 211000, lakeir Z298 Saphire (pompa wody była od nowości, śrubki od licznika nie odkręcane, plastiki nie wyłamane) miałem na to czas bo sprawdzałem samochód w łodzi na placu mechanika a jego nie było, tak że wszystko na spokojnie sprawdziłem. było troszke rdzy na nadkolu, i rancie prawych drzwi, czujniki parkowania nie działały, zaśniedziałe reflektory, lekka stłuczka przednim zderzakiem (widoczne małe pęknięcie), nie działające spryski od xenonów, porysowana moim zdaniem dosyć mocno przednia szyba. opony, zima/lato w super stanie, zawieszenie super, lecz już wtedy wiedziałem że katy są wydmuchane i tylny most troche się poci.

Po autko leciałem Z Gorzowa Wielkopolskiego do Łodzi więc troche km miałem. po 3 dniach na trasie Gorzów-->Szczecin zaczęło mi się dymić spod maski, kontrolki szwankowały, liczniki stanął, okazało się że alternator dawał złe napięcie, i spalił akumulator. BOMBA! no nic, zabieram go do warsztatu w szczecinie ,,ABC auto centrum przy ul. ku słońcu" wycena, sprawdzenie stanu technicznego jeszcze raz. Akumulator i alternator, koszt 1300 zł. Dzwonie do sprzedającego i ku mojemu zaskoczeniu przelał mi pełną kwotę, SZacun dla niego! przy okazji, wymiana tylnego mostu, przewodów paliwowych, łączników stabilizatora, i niby wszystko jest okej.

 

c6c462684bb488e449314c3373e9.thumb.jpg.12f8d22c7c9146d9d894738faf16ed25.jpg

c1b2e97c4138a6de89e2003920ed.thumb.jpg.e36d854a180ec7ed3af24027369d1325.jpg

552c4cf14c6aa9a0267ba495acff.thumb.jpg.0be9efcaa61cd8a841e8108030f78573.jpg

 

987d2dea43ad91e16852f7b12c35.thumb.jpg.64b7ec618b097f8b6fd3a31870bb87cc.jpg

Wyposażenie:

Producent:

General Motors

Płyta:

Omega

Model:

Omega B

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Kod nadwozia:

P69

Rok modelowy:

2002

Fabryka:

Russelsheim, Niemcy

Numer seryjny:

008129


Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl

 

Informcje o modelu:

Data produkcji:

11.10.2001

Kierownica po stronie:

lewej

Wyprodukowano dla:

Kod silnika:

Y32SE

Nr silnika:

08582097

Kod GM Drive::

XXLS

Numer I rejestracji:

OL-L 13

Farba zewnętrzna:

Czerń Nocy ( Midnight Black ) 298 - perłowy, 2 warstwy


 

Kody wyposażenia:

2J6

Pokrycie podłogi: Ultra Deluxe

80I

Wykończenie wnętrza: czarne

80X

Wykończenie siedzeń: czarne

A23

Szyba przednia odbijająca ciepło (atermiczna)

A32

Szyby drzwi przednich sterowane elektrycznie

A33

Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie

AG8

Fotele przednie regulowane elektrycznie razem z lusterkami z pamięcią ustawień, 8-mio funkcyjne

AJ3

Poduszka powietrzna kierowcy

AJ4

Poduszka powietrzna pasażera

AM9

Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40

AP0

Poduszka powietrzna boczna lewa

AP1

Poduszka powietrzna boczna prawa

AR6

Centralny pas bezpieczeństwa tylnej kanapy 3-punktowy

AT1

Zagłówki siedzeń tylnych pełne pokryte skórą

AU0

Centralny zamek zdalnie sterowany

AV7

Odejmowany ogranicznik ładunku

AY6

Zagłówek tylny środkowy pokryty skórą

B17

Ornamentacja tapicerki: Premium

C60

Klimatyzacja sterowana ręcznie

C68

Klimatyzacja jednostrefowa automatyczna (climatronic)

C73

Lampy tylne z ciemnymi kloszami

C87

Lampki do czytania tył

C90

Oświetlenie wewnętrzne nad drzwiami przednimi i tylnymi

CE4

Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe

D44

Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane

D63

Schowek pod przednim fotelem

D64

Osłona przeciwsłoneczna dla pasażera z podświetlanym lusterkiem

D74

Osłona przeciwsłoneczna dla kierowcy z podświetlanym lusterkiem

DE1

Osłona przeciwsłoneczna szyby tylnej

FI2

Naklejka ostrzegawcza o foteliku dla dziecka w językach: niemieckim, angielskim, francuskim, duńskim

GU8

Przełożenie przekładni głównej: 3.90

K09

Alternator: 120A

K30

Tempomat automatyczny

KA1

Podgrzewane siedzenia przednie

LA3

Silnik benzynowy 3.2 6 cylindrów, V6, DOHC

ML4

Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E

MM1

Wyposażenie dla automatycznej skrzyni biegów

N33

Regulowana kolumna kierownicy

N88

Felgi aluminiowe 7 1/2J x 17, 6 szprych

NC0

Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej

NF2

Emisja spalin z katalizatorem trójdrożnym, wariant 3

NK4

Kierownica skórzana, sportowa

NV7

Wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym stosunkiem wspomagania

OGA

Pojazd specjalny Opla, Russelsheim

QUE

Opony 235/45 R17-94 w

T6K

Wykończenie wnętrza: winylowe

T96

Przednie światła przeciwmgielne

T97

Reflektory ksenonowe

TN7

Akumulator: 66Ah

U07

Klakson: fanfara

UA6

Autoalarm

UD0

Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu

UD7

Czujniki parkowania: tył

UE2

Moduł GPS, wersja 2

UF6

Podświetlane nawiewy powietrza

UR7

Radio NCDC 2015

UV5

Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID), wariant 3

UV9

Wyświetlacz nawigacyjny kolorowy (CID)

UW5

Głośniki: 6 sztuk podstawowe

V22

Osłona chłodnicy z chromowaną listwa

W1Y

Przyciski sterowania radiem na kierownicy

W2N

Usunięto boczne emblematy i napisy

W6R

Wykończenie siedzeń: skóra

W9M

Dodatkowa wiązka przewodów dla sytemu OnStar, nawigacji oraz telefonu

XG3

Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec

Z1B

Podgrzewane dysze przednich spryskiwaczy

Z1F

Prędkościomierz w km/h

Z1M

Fotel kierowcy z pamięcią ustawień

 

 

 

Była to bieda wizualna edition a że chciałem mieć lalke to zacząłem się z nią bawić, więcej była w warsztacie niż na drodze.

Więc tak, nie pamiętam dokładnych dat bo odkąd ją zakupiłem w październiku to non stop coś do niej dokładam, więc po kolei:

-Kierownica irmscher od vectry, aby jej nie uszkodzić sam naszyłem na nią skórę, w sumie grubsza się lepiej trzyma :D

-rygielki drzwi irmscher

-wymiana głośników Hertz DSK 165.

-wymiana tylnej kanapy na grzaną w 100%

-naprawione czujniki parkowania

-wypolerowane xenony, spryski też już działają

-dołożenie tylnej rolety z kratkami bose, wszystko się ładnie chowa

-wymiana brzydkich plastików, panelów sterowania szybami, alarm, TC, grzane tyłki, przycisk od rolety tylnej.

-zakupienie felg 17 irmschera oraz nowiutkich opon na zime :D

-kupione katalizatory z angli z Omegi która przejechała 100mil, (wykaz spalin idealny !!) tylna część tłumika z nierdzewki,

-założony LPG  ZENIT na wtryskach HERCULES z wlewem gazu koło paliwa oraz butlą gazową 65 litrów.

-wymiana świec, olejów 5W40 Valvoline, tylnego mostu olej, wszystkie filtry w tym paliwowy,

-przeczyszczenie odmy, krokowca, wymienione wężyki podciśnienia,

-założona plecionka na przód i tył firmy Godridge

i na tym był by koniec, i ten kto będzie pamiętał to sam zobaczy ile zrobiłem od dziś (14.03.2019) do zlotu w POLANCE, i po zlocie wszystko uzupełnie opisowo na 100% a jak będę pamiętał to zdjęcia z roboty też będę sukcesywnie robił. Tak że nie piszę co jest w planach bo ma być niespodziewanka :D 

Edited by Maciej
wstawienie teksu do sprzedaży ani e do forum
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

53684145_416452885829806_7994296123525169152_n.jpg.5d9289ccc0f7c1b738c007f9a927af94.jpg

A to moja stara wierna, Omega B MUSTANG 2.0 16V w manualu + GAZ na wtryskach Hercules,  skór, grzane siedzenia, tylna lotka, xenony, tylna roleta, nawigacja oryginalna, lakier Z147.  Gdyby nie rdza to dalej bym nią jeździł... a może troche więcej koni chciałem... W każdym razie teraz nią jeździ mój brat, a w niej było rozwalone wszystko i naprawione wszystko. Więc nie muszę się rozpisywać. :D 

Link to comment
Share on other sites

Wszystko ładnie pięknie,  brawo że zadbales o nią, szacunek,ale jedno nie tak,  3.2 niema krokowca, jest zaslepka w kolektorze dolotowym 

Link to comment
Share on other sites

 

5 minut temu, PawelP napisał:

Wszystko ładnie pięknie,  brawo że zadbales o nią, szacunek,ale jedno nie tak,  3.2 niema krokowca, jest zaslepka w kolektorze dolotowym 

a tak, sorki, zostało mi nazewnictwo to z poprzedniej omegi :D 

Link to comment
Share on other sites

 mody wewnętrzne, zewnętrzne, silnikowe będą uzupełnione na 2 dni przed zlotem.

Edited by Maciej
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Mateuszpp980 napisał:

Piękna zawsze wi się widziały w ciemnych kolorach . Tez powoli szukam 3.2 . Bezawaryjności !?

Dzięki wielkie! Poczekaj na fotki ze zlotu :D  obyś znalazł zadbaną ! 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.03.2019 o 19:53, Łukary napisał:

I to mi się podoba! :)

dzięki, można jeszcze bardziej wypolerować na połysk, ale w omegach nie ma nic w środku z połysku, tylko jak już to szary/alu/mat więc zostawiam jak jest :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.03.2019 o 22:09, PawelP napisał:

Też jestem w trakcie tego,  narazie mam gotowy jeden boczek 

myślę że troche czasu a samochód wygląda o wiele lepiej po robocie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dzisiaj słońce przywaliło, więc nałożona powłoka nano shield, i przykręcona lotka irmschera,

W planach: wspawanie baranów,

mod na dolocie

wydech z kwaski

duplex irmiego

4xwałki G

wycięcie ekofasolek 

wstawienie przedniego zderzaka od irmiego 

ściągnięcie haku 

pomalowanie pokryw zaworów i kolektor 

malowanie felg irmiego oraz oryginalnych oplowskich

-po skończonej pracy myślę że 25-260 km dojdzie oczywiście wszystko pokazane z wykresu na hamowni, pozdro 

 

56430983_2391007184265828_144956258636529664_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, PawelP napisał:

Ja mam u siebie walki ssące 2xG  ,co dają 4? Moment obrotowy? Jaki robisz mod na dolocie?

wlotowe są 2xG ale wylotowe 2xJ w silniku 3.2 , podobno będą lepiej ciągnąć od dołu, (takie mody przeprowadzali koledzy z USA od catery, mega długi temat był na ten temat i postanowiłem zaufać) takie zastosowanie miały też policyjne wersje 3.0. A co do modu w dolocie, to będę wstawiał zdjęcia, na razie nie zdradzam :D 

Edited by Maciej
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PawelP napisał:

Czytałem sporo na temat walków ,czyli by mi zostało dolozenie jeszcze dwóch http://cateraowners.forumotion.com/t521-build-a-catera-performance-v6-240-to-250-hp

dokładnie tak :)

Link to comment
Share on other sites

minuta flexem nakładke ręcznego i oryginał zdjęty, zastąpiło go to cudeńko :D 

56681296_2395641223802424_2106318800239460352_n.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Maciej napisał:

minuta flexem nakładke ręcznego i oryginał zdjęty, zastąpiło go to cudeńko :D 

56681296_2395641223802424_2106318800239460352_n.jpg

Jakbym tylko miał ręczny... :f:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ostatnimi czasy wleciał pomysł na cupholder, a że nie widzi mi się wydawać na podłokietnik od catery niewiadomo jakich pieniędzy, to mając na stanie uchwyt od A4, wyszło coś takiego 

58461377_2275310176043525_5179038244607623168_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Do tego w międzyczasie kiera irmiego, obszyta skórą, grubsza lepiej mi się trzyma w dłoniach, do taklejka 3D od irmiego, i będzie robiony duplex pod tylną dokładke steinmetza na 4 końcówki :D

58442650_526208361243449_6584025053329883136_n.jpg

53165033_2535832623111869_2782755318768074752_n.jpg

58383160_421112982049121_6373285439205277696_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.