Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Ustawienie aparatu zapłonowego C30SE


FatBoy82
 Share


Recommended Posts

Muszę ustawić aparat zapłonowy w C30SE tylko nie wiem jak sensownie i najłatwiej ustawić pierwszy tłok na górze i oczywiście by to była góra z zapłonem :) Można wsadzić długi śrubokręt, ale wtedy nie mam pewności czy to ta góra. Natomiast rozrząd jest dość schowany. Są jakieś inne sposoby? Może w ogóle są inne sposoby na ustawienie aparatu?

Swoją drogą najchętniej zamieniłbym palec na sterowanie elektroniczne.....

Link to comment
Share on other sites


Tu pewnie w kwestii ustawienia pomogła by pewnie  lampa stroboskopowa , @slawko nie dawno się bawił w ten temat . Poczekajmy jak się pojawi i podrzuci jakąś myśl :)

Link to comment
Share on other sites


Akurat w tym silniku ustawienie zapłonu jest proste nawet bez ustalania położenia tłoków.  :D Aparat wchodzi tylko w jednej pozycji w blok i nie da sie go źle włożyć. Potem ustawienie aparatu: 
image.png.2c1b5e6fa034464dc1ecc95355a4db0b.png

i poprawne wpięcie kabli:

image.png.19c3b6205b40771b95b2de0b1a04cc1c.png

Zw stroboskopem nie ma co szaleć, bo tu sie nie reguluje zapłonu. Jedynie można sobie skontrolować :P 
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Hmm jakos nie do konca sie zgodze. Po pierwsze mozna aparat wlozyc o 180 stopni, ten wpust co wchodzi w silnik jet symetryczny. Po drugie jak sie nie ustawia zapłonu? W koncu po cos kreci sie kopułką i ustawia, prawda? Generalnie włożyłem z drugiej Omei i niestety nie bangla i nie jest tak prosto, stąd mój post jak to sobie ustawić z pierwszym tłokiem. Lampa stroboskopowa to już idealnie ustawi zapłon, a mi póki co chodzi o to, by odpalić w ogóle.

Ma ktoś schemat jak odczytac znaki na kole pasowym?

Link to comment
Share on other sites


Ok. Z tym ustawieniem to mogłem pomylić z c26ne bo tam więcej grzebałem. Ale jeśli możesz przekręcić o 180st to zostają tylko 2 możliwości ustawienia i musi zabanglać. Aparatem nic nie regulijesz tutaj. W aparacie masz czujnik halla. Tu pełni taką rolę jak w późniejszych motorach czujnik wałka rozrządu i tu komputer podaje moment zapłonu. Kręcąc aparatem możesz jedynie oddalić styki kopułki od palca w momencie podania napięcia z cewki i prędzej je wypalić. 

Ustaw nacięcie aparatu i kable jak na rysunku. Jak nie bangla to wyciągnij aparat i przekrec o 180 wałek z palcem i włóż aparat tak samo. Musi działać. Jeśli nie to przyczyna jest inna.

Co do znaków na kole to ja u siebie ich nie doświadczyłem. Jest wyraźny znak na kole zamachowym w okienku po prawej stronie silnika.
image.png.90247e26154ead9b17facd0285048cc7.png

Jednak znalezienie gornej pozycji 1 tłoka da ci tyle samo co metoda, która opisałem wyżej bo i tak nie wiesz na koniec jakiego suwu trafisz - sprężania czy wydechu.

 

Edited by slawko
dodałem obrazek :D
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.