Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Silnik X30XE / X25XE zbyt wysokie obroty na biegu jałowym


WOY
 Share


Recommended Posts

Jest jakiś sposób na zmniejszenie obrotów na biegu jałowym?
Jak sprawdzałem ostatnio w X30XE to były pod 800 i spalanie 1.4/1.5
Teraz zmieniłem silnik na X25XE i spalanie jest identyczne :mysli:
W poprzednich Omegach nawet jak miałem wałki GA to zawsze było w okolicach 0.9 max 1.0
W X30XE zmiana wałków na 4xG nic nie zmieniła.
W poprzedniej Omedze 3.0 z aŁtomatem też spalanie było na poziomie 1.4-1.5 tylko wtedy nie wiem jakie były obroty na jałowym.
Jak to zmienić?

Obecna specyfikacja silnika to słupek X25XE, wałki 4xG, komp AF,  kolektory wydechowe od 2.6/3.2
Kolektor ssący i przekładka plastikowa z 3.0, długi dolot.


 

Link to comment
Share on other sites


Na spalanie na biegu jałowym wpływa wiele czynników.

Pierwsze to wszystkie wskazania które trafiają do kompa czyli sondy, przepływka, tps, czujnik tem zew, czujnik temp na kompa itp itd. Później takie rzeczy jak eksploatacja poszczególnych elementów czyli świece, przewody, oringi nieszczelne itp itd.

Z czymś takim walczyłem bardzo długo i po wymianie chyba ostatniego elementu wróciło wszystko do normy, a po każdej czynności coś się poprawiało :)

Link to comment
Share on other sites


2 minuty temu, WOY napisał:

No dobra ale to 2 samochód z takim samym problemem.

Co ostatecznie rozwiązało problem?
 

Naprawdę nie jestem w stanie do końca odpowiedzieć. Równie dobrze może być uwalony sterownik.

Ja też nie twierdze że świece które były włożone 2 miesiące temu robią ten problem lecz 5 lat temu. Chodzi o to żeby przejrzeć takie rzeczy. U mnie np. był delikatnie pęknięty przewód podciśnienia od serwa do dolotu, pomogło ale jeszcze parę rzeczy było przy tym wszystkim robione, więc ciężko stwierdzić.

Link to comment
Share on other sites


@WOY u Ciebie podciśnienia żyją swoim życiem, zaczął bym od nich...

Link to comment
Share on other sites


To nie moja pierwsza padaka i tylko z tymi 3.0 są jakieś problemy :mysli:
Już wcześniej się nad tym zastanawiałem dlaczego ale pomyślałem 3.0 no trudno...
Teraz 2.5 i to samo :mysli:

Link to comment
Share on other sites


odepnij krokowy i przepływkę, zobacz czy to coś zmieni. u mnie po czyszczeniu przepustnicy było podobnie przez jakiś czas. Dokonała się samo-naprawa ;d

Link to comment
Share on other sites


7 minut temu, Misiek_v6 napisał:

odepnij krokowy i przepływkę, zobacz czy to coś zmieni. u mnie po czyszczeniu przepustnicy było podobnie przez jakiś czas. Dokonała się samo-naprawa ;d

Bardziej dokonała się adaptacja przepustnicy :)

Link to comment
Share on other sites


16 godzin temu, WOY napisał:

Co masz na myśli pisząc 

 

zle wpiete ,popekane wężyki czyli lewe powietrze a to da niestety wieksze obroty na jałowym oraz wieksze spalanie . Jak Ricardo pisze zacznij sprawdzac pokolei :) skoro w 3.0 i w 2.5 miałes to samo warto sprawdzić graty które zostaly z 3.0 i teraz działaj w 2.5 

Link to comment
Share on other sites


Dobra.
Sprawdziłem główne wyjścia i zamknięcie ich nie powoduje żadnych zmian.
Wypięty czujnik temp powietrza jakby uspokajał trochę silnik ale w spalaniu różnicy nie widać.
Odpięcie przepływki tez mało co zmienia.
Z kolei odpięcie krokowego już obniża obroty ale nie sprawdzałem do ilu i jednocześnie zmniejsza spalanie do ok 1.1
Będzie okazja to się z kimś podmienię i sprawdzę.

 

Link to comment
Share on other sites


Kolego masz za nisko ustawiona wartość TPS, ustaw na fabryczne 0.57V  ,spalanie na jałowym powinno być 0.9-1.0 l/godz  u mnie tak to wygląda  silnik X25XE , u mnie obroty są 560-600 RPM pożądane obroty 600rpm

IMAG0174.jpg

IMAG0175.jpg

Edited by PawelP
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


38 minut temu, PawelP napisał:

za nisko ustawiona wartość TPS

Jak mam to ustawić?
Śrubka od regulacji jest w tym momencie odkręcona na maxa.
Jak trochę ją dokręcę to zwiększają się automatycznie obroty

Link to comment
Share on other sites


To masz zle ustawione podłącz kompa,  przekrec na  zapłon i kręć Srubka do zwiększenia wartości tps 0.57v ale wtedy gdy np. z 0.55 zwiększy ci się na 0.57 i spalanie na jałowym powinno spaść bynajmniej u mnie tak pomogło bo też z tym ostatnio walczyłem 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


U mnie na obecną chwilę wygląda to tak

IMG_20190518_113519.jpg

Spróbuję później zrobić jak napisałeś.
Ale najpierw odłączyć krokowca i zrobić reset map czy podczas pracy silnika odłączyć i zrobić reset?

Edited by WOY
Link to comment
Share on other sites


Przed pracą silnika,  odłączyć wtyczkę od regulatora biegu  jalowego,   skasować mapy, podłączyć i wtedy przy przykreconym kluczyku na zapłon kręcić Srubka tak żeby ustawić tps na 0.57v , jak ustawisz odpal auto i zobacz czy na biegu jałowym parametr ten tyle wynosi czy może się zmienił a niepowinien

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Rozumiem że silnik masz 3.0, i że nic niegrzebane przy czujniku położenia przepustnicy?  

Link to comment
Share on other sites


Mam był 3.0 teraz jest 2.5 z kilkoma zmianami. Wyżej napisałem.
No jeszcze EGR odłączony ale to chyba norma jak są kolektory z 2.6/3.2.
Ok, czyli wszystko robię na zgaszonym silniku.
Ps. w opcomie chyba jest opcja na reset map? 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.