Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Omega A pszczelaszkov


psczelaszkov
 Share


Recommended Posts

Szanuje! Kawal dobrej roboty i sporo wytrwalosci

Wysłane z mojego H8216 by xperia premium series

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Szacun :pls: 

Kawał roboty ale niektóre mody to:blink: wystarczy spawarka, sprawne ręce i trochę złomu a wszystko da się zrobic  :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Mody to się zaczną pierw sprawy przymusowe, ciężko modzić jak się wszystko może rozlecieć. :P Wbrew pozorom sprawnych rąk ludziom brakuje w tych czasach :D 

Edited by psczelaszkov
Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Podziwiam potężny wkład pracy :D Kolor zostaje ten co jest? :)

Link to comment
Share on other sites


1 godzinę temu, kmx napisał:

Podziwiam potężny wkład pracy :D Kolor zostaje ten co jest? :)

Chciałem kiedyś biały i porobić coś w stylu digital camo, ale najprawdopodobniej zostanie ten sam, bo to taki typowy staro oplowski i w naturalnym oświetleniu nie widać niedociągnięć tak bardzo :D Dodam tylko na próbe pigmentu perłowego w bezbarwny, jakieś zielone jabłko lub fiolet zobacze co wyjdzie lepiej na próbniku.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Leniwy dzień, trochę deszczowy, więc same pierdoły. 
Pierwsze poszło czyszczenie szczotką foteli. Lepiej nie będzie :P 
85131267_IMG_20190729_1857501.thumb.jpg.1324fa241eefa65c9d5fd5919ad9e390.jpg
Dość długo chodził za mną pomysł wyprzedzenia zapłonu na LPG, miałem kupić TAP'a, ale jakby nie patrzeć cały czas mam w głowie turbo i wplatam w prace przymusowe różne podwaliny pod to przedsięwzięcie. 
Stwierdziłem że w podobnej cenie mogę dostać używane swiniaki co mi da trochę więcej opcji manewrowania i może się przydać w przyszłości.
1752794088_IMG_20190411_1928341.thumb.jpg.7bf9e66fc84e511644e77c13ae319f89.jpg

Kupiłem SMT 6, zastanawiałem się tydzień jak się podłączyć pod niego(ten dziad wymaga prawdziwego rs232). Całe szczęście stacja dokująca za 10zł do thinkpada posiada takowe :D Troche dinozaur, ale przystawiając to do ml4.1 to i tak jest o dobrą dekadę młodszy. Patrząc na software i wykonanie to czuć kiczowatość ameryki lat 90tych. Kto się interesuję informatyką wie o co chodzi :D. Zależalo mi na 2ch mapach(PB + LPG) i chyba tylko smt6 w tym przedziale cenowym takie opcje posiada.
Wypatroszyłem wtyczkę z niepotrzebnych kabli i zostawiłem tylko te mi potrzebne(sterowanie wtryskami od nitro odstawmy na bok narazie :D )
352931642_IMG_20190729_2235151.thumb.jpg.09f9fa99f33803b45b10690d7281ef25.jpg
Przygotowałem dzisiaj wiązkę pod prace druciarskie i zacznę jutro psucie.
1504620779_IMG_20190729_2105041.thumb.jpg.0bff5e7cdf505568d99b9867d647fc8f.jpg

Huehue zostanę tunerę :zabawa2:

Edited by psczelaszkov
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


9 minut temu, psczelaszkov napisał:

Leniwy dzień, trochę deszczowy, więc same pierdoły. 
Pierwsze poszło czyszczenie szczotką foteli. Lepiej nie będzie :P 
85131267_IMG_20190729_1857501.thumb.jpg.1324fa241eefa65c9d5fd5919ad9e390.jpg
Dość długo chodził za mną pomysł wyprzedzenia zapłonu na LPG, miałem kupić TAP'a, ale jakby nie patrzeć cały czas mam w głowie turbo i wplatam w prace przymusowe różne podwaliny pod to przedsięwzięcie. 
Stwierdziłem że w podobnej cenie mogę dostać używane swiniaki co mi da trochę więcej opcji manewrowania i może się przydać w przyszłości.
1752794088_IMG_20190411_1928341.thumb.jpg.7bf9e66fc84e511644e77c13ae319f89.jpg

Kupiłem SMT 6, zastanawiałem się tydzień jak się podłączyć pod niego(ten dziad wymaga prawdziwego rs232). Całe szczęście stacja dokująca za 10zł do thinkpada posiada takowe :D Troche dinozaur, ale przystawiając to do ml4.1 to i tak jest o dobrą dekadę młodszy. Patrząc na software i wykonanie to czuć kiczowatość ameryki lat 90tych. Kto się interesuję informatyką wie o co chodzi :D. Zależalo mi na 2ch mapach(PB + LPG) i chyba tylko smt6 w tym przedziale cenowym takie opcje posiada.
Wypatroszyłem wtyczkę z niepotrzebnych kabli i zostawiłem tylko te mi potrzebne(sterowanie wtryskami od nitro odstawmy na bok narazie :D )
352931642_IMG_20190729_2235151.thumb.jpg.09f9fa99f33803b45b10690d7281ef25.jpg
Przygotowałem dzisiaj wiązkę pod prace druciarskie i zacznę jutro psucie.
1504620779_IMG_20190729_2105041.thumb.jpg.0bff5e7cdf505568d99b9867d647fc8f.jpg

Huehue zostanę tunerę :zabawa2:

Człowieku po polsku gadaj tyO.o

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Szacun gościu z robotą :D ja cie wgl nie rozumiem :rolf3:ale idziesz w za*******m kierunku :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Dobra jedno mam za sobą :D
305054563_IMG_20190730_1855201.thumb.jpg.c557a28273394dc44303a7ef9383d94a.jpg
Wpięty w instalacje i nawet działa :D 
Wykorzystałem map sensor z instalacji LPG jako wskaźnik obciążenia.
Narazie miał tam leżeć, ale z racji tego że praktycznie od remontu tankuje tylko 98 lub 100 no i LPG. Ustawiłem na próbe wyprzedzenie zapłonu na 6° w całym zakresie i 8° na biegu jałowym. Co powinno dac 18° na jałowym i reszta jak tam idzie z mapy w motronicu. Dziwne bo sądziłem że na zwiększonej kompresji będe miał mniejsze pole manewru.
Mapa wygląda tak:
mapa.JPG.00e00a858c5a1644eb7f32cf35f575b3.JPG

Kojarzy ktoś 20SER? Patrząc w papierach na jałowym ma 18-22° o 10 więcej niż wszystkie inne, występował on gdzieś w ogóle?
Cieżko mówić teraz o efektach tej zmiany. Trzeba jakoś usunąć efekt "placebo". Napewno na jałowym chodzi bardziej pewnie i zdaje się być bardziej responsywny. Napewno mu nie zaszkodzi :D, ewentualnie korby wykrzywi jak 95 zaleje.

  • Like 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Jeszcze jedną rzecz chciałem zrobić przed rozbiórką do malowania i po to w sumie też montowałem piggybacka.
Po montażu stożka ori przepływka jest nie poręczna, mechaniczna i zaraz pewnie ścieżki się posypią, a zarazem robi za niepotrzebną zwężke i ma dość duże lagi, postanowiłem wyzbyć się dziada.
Wybór padł na przepływke z x20xev'a, tania, była na aukcji z wtyczką i na autodacie była najbardziej rozpisana i było łatwiej zgadywać wyjścia.
509111838_IMG_20190809_1900391.thumb.jpg.e40af72ea649b45f35b071e03ad48823.jpg

Ustawiłem szeregowo obydwie przepływki, podłaczyłem pod zasilanie cewki, bałem się że będzie tam dość "zasyfiony" prąd, ale chyba sobie radzi. To jest ciekawa różnica, klapkowe mają napięcie stabilizowane w ECU, gorące druty w sobie :P 
Cyk dwujeczka, otwarta przepustnica na 100% i do odcięcia.

Zrobiłem zrzut do pliku tym topornym smt i odpalilem Excela :D 
Czary mary troche zgadywania co jest czym w pliku i wyliczyłem takie ładne kreski.

wykres.thumb.png.badb10a89b1baa172730a577e2ab007a.png
Widać jak klapa ze względu na budowe odnotowuje większe odchylenie przy niskim przepływie, ale przy wysokim ~75% klapa wygląda jak góry stołowe, gdzie gorący drut nadal odnotowuje wzrost przepływu.
Niestety te góry stołowe to nic innego jak "duszenie się" 8 zaworowca. Niemal stały przepływ mimo wzrostu obrotów.
Wykres "wydolność" to nic innego jak wyliczona różnica między przepływem powietrza, a obrotami. Kiedyś może zajade na hamownie to przyrównam go do przebiegu momentu, bo wg mnie powinien go w pewnym stopniu odzwierciedlać. Na końcu wykresu jest jakiś uskok, smt jakoś dziwnie rejestruje liczbe obrotów silnika stąd to. Mnie i tak najbardziej interesowała kreska zielona, bo reprezentuje to co mam przenieść do mapy jako korekcje.
Jakież było moje zdziwienie, gdy po przepięciu przepływek odpalil na strzała.
Da się jeździć, żwawo reaguje i nie strzela, problem jest na lekko wciśniętym gazie, przy stałej predkości czuc lekkie podszarpywanie,z butem w podlodze idzie dobrze :D . Narazie mnie to nie interesuje, bo wiele rzeczy może to powodować, od dupnego zamontowania przepływki po cyrki po stronie ECU. Przepływka na drut ze względu na budowe potrzebuje przepływu bez turbulencji(tak ta siatka na wejsciu przepływki dziala jak napowietrzacz w kranie :D 
Teraz jest spięta z klapką na wejściu. I niewiadomo co z ECU, klapka reaguje gdzieś na poziomie 10Hz i ma dodatkowo amortyzator drgań, gorący drut w teorii powinien mieć 100hz, a nawet być w stanie odnotować pojedyncze otwarcia zaworów. Na ten moment biedny motronic jest bombardowany taką ilością danych, że w powinienem spłycić sygnał. Jeszcze została ta głowica z tym mokrym zaworem, on też mi nie pomaga. Albo przepływka uwalona, albo zawór, albo wtrysk, no i przy opasce te chinskie rury pękły widać miałki piasek złapany olejem z odmy :nie_wiem:
Szlifowanie podawania paliwa zrobie jak kupie szerokopasmową sonde. Teraz trzeba karoserie doprowadzić do porządku :D 

Ostatni przejazd przed zjazdem do garażu :P 
485467226_IMG_20190728_1806211.thumb.jpg.b025639ddf186c3d81dfa8c1f9c3ff12.jpg

Wstępna mapa.

Edited by psczelaszkov
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites


Jprdl czapki z glow przeczytalem tondwa razy i nie jestem nawet w stanie zrozumieć jak to rozszyfrowales szanuje bardzo :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


@Grabarz
Troche powierzchownego czytania czym to sie wogóle różni i troche doświadczenia zawodowego jako amator programista które mówiło mi że te jankesy napewno były tak leniwe że wszystkie logi spisują jako tekst i trzeba zrobić kilka prób żeby wyhaczyć zmieniające sie wartości :P Tabelek w excelu zawsze chciałem się nauczyć tylko nie miałem motywacji :P  Jak nie rozumiesz to znaczy ze za mało browarow we krwi, po to je ktos wymyslil :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Jeszcze tylko niewiem co zrobic z czujnikiem temp powietrza na wlocie. Dla klapkowego ma on sens, bo klapa pokazuje przeplyw powietrza(Air Flow Meter) po podsunieciu tego pod temp mamy mase powietrza, goracy drut z definicji(Mass Air Flow) juz to ma wyniku, bo chlodniejsze powietrze schlodzi szybciej drut. Chcialem na stale zrobic 25C, ale widze ze niektore omegi maja nadal czujnik temp. I w sumie teraz nie wiem czemu on sluzy i moze go jednak zaimplementować.

Link to comment
Share on other sites


9 godzin temu, psczelaszkov napisał:

Jeszcze tylko niewiem co zrobic z czujnikiem temp powietrza na wlocie. Dla klapkowego ma on sens, bo klapa pokazuje przeplyw powietrza(Air Flow Meter) po podsunieciu tego pod temp mamy mase powietrza, goracy drut z definicji(Mass Air Flow) juz to ma wyniku, bo chlodniejsze powietrze schlodzi szybciej drut. Chcialem na stale zrobic 25C, ale widze ze niektore omegi maja nadal czujnik temp. I w sumie teraz nie wiem czemu on sluzy i moze go jednak zaimplementować.

brałeś przepływkę od x20xev? jakbyś wziął od z22xe albo y22xe, to miałbyś wbudowany czujnik temp powietrza wlotowego w przepływce :) nie musiałbyś za bardzo rzeźbić chyba ze we wtyczce wtedy..

btw szacun za robotę, ja tego nie mogę pojąć co tutaj wymodziłeś, na co to itd.. :D

 

Link to comment
Share on other sites


@brandonroy7
Właśnie nie mogłem zrozumieć sterowników silników z bfl'ów, na autodacie brak schematow i rzeźba w ciemno co pod którym pinem :D Ale planuje bliżej przepustnicy czujnik wstawić.
A na co to, teraz moge zrobić power rure pod sam zderzak i nie muszę martwić się o zamocowanie tego ciężkiego klapkowego dziada :D 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.