Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Czarny Grooz


Ezkk
 Share


Recommended Posts

Witamy! Będziemy śledzić działania ;) Dobry kolor :)

Blacharsko jak się trzyma? 

P.s uzupełnij profil  :P

Link to comment
Share on other sites


Blacharsko jak to Opel, Rudy już ostro buszuje, ale na szczęście na poszyciu, podłoga i konstrukcja nośna w miarę ok

 co prawda nie zaglądałem jeszcze do podszybia, na chwilę obecną wole żyć w niewiedzy :) 

 

A żeby rozbudzić trochę wyobraźnie, to skrócona lista modów jakie  planuje: 

-solar dach

-customowy system infotainment

- modyfikacje wnętrza (oczywiście wszsytko w klimacie i stylu Omegi :)

- itp. ,itd. :) lista jest długa, ale nie będę zdradzał wszystkiego

ps. wszystkie rzeczy w tym samochodzie będę starał się robić sam.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites


36 minut temu, Ezkk napisał:

-customowy system infotainment

A co to takie to? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Jestem z śląska, ale przeprowadziłem się nad morze :)

a ten system planuje wykonać mniej więcej :

- komputerek pokroju Raspberry Pi 

-w miejsce org. wyświetlacza dopasować inny na którym będę miał mam nadzieję nawigację z google maps, obsługę radia internetowego itp itd :). Tylko nie wiem co z tego będzie, i nie wiem czy się podłącze do sterownika silnika, aby to wszystko ze sobą gadało, szkoda że 2.5 nie jest sterowane po CAN, wtedy by to była bułka z masłem. Są nawet gotowe projekty np:

-https://getcrankshaft.com/

-http://www.carberry.it/

Tylko właśmnie wszystkie, te projekty są oparte na protokole Can, a wszyscy wiem że X25XE jest inny :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


@Ezkk Znam ten ból, ja chce zrobić w miejscu pokładowego wskazania EGT, map sensora, temp oleju i kto wie co jeszcze. Zbieram cały czas energie, z tym że ja robie to klasycznie na 8 bitach, a wyswietlacz nextion z wbudowanym układem graficznym. Narazie jeszcze nie zebrałem sił nawet na mój korektor digitali :D .

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...
W dniu 1.08.2019 o 22:50, psczelaszkov napisał:

@Ezkk Znam ten ból, ja chce zrobić w miejscu pokładowego wskazania EGT, map sensora, temp oleju i kto wie co jeszcze. Zbieram cały czas energie, z tym że ja robie to klasycznie na 8 bitach, a wyswietlacz nextion z wbudowanym układem graficznym. Narazie jeszcze nie zebrałem sił nawet na mój korektor digitali :D .

Może coś pomoże https://www.clubcalibra.net/v6calibra/motonic/v6calibra_decodeECU.htm

 

Mała aktualizacja Grooza:

-nowe tuleje przód ( marki nie podam bo bana dostane, za zakładanie takiego badziewia :) )

-nowe łączniki stabilizatorów

-powrót do 17 ze zdjęcia 

-najechane prawie 4 tys km

Na chwilę obecną to wszystko co zrobiłem, ale na dniach się biorę za:

-uszczelniacz na wale 

-uszczelniacz półosi 

-wymiana oleju most i skrzynia

 Jednak najbardziej mnie martwi zachowanie lewarka zmiany biegów, a mianowicie czuć wyraźny ruch przód tył,  przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i strasznie wyje na biegach nie parzystych, najbardziej 3 i 5. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... ? Już się nastawiam na wymianę skrzyni :(

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Witam wszystkich.

Dzisiaj silnie potrzebuje waszej pomocy :( 

Jakieś 4 godz temu zawiódł mnie mój samochodzik, zero reakcji na kluczyk, wszystkie kontrolki ładnie świecą, a rozrusznik nie kręci :( 

Na pych pali bez problemu, przejrzałem kable nie widać nadgryzień, jakiś osmoleń, wyglądają na całe....
 

Link to comment
Share on other sites


Rozrusznik padł, jeśli tak to możesz go spróbować czyms walnąć, może się zawiesza

Link to comment
Share on other sites


Ja obstawiam kostkę że uszkodzona, bo jeśli rozrusznik wcześniej nie dawał objawów  że coś tam mu dolega to raczej tak szybko by nie padł:mysli:, ewentualnie może przekaźnik rozrusznika jeśli omega takowy ma :mysli:

Link to comment
Share on other sites


  • 6 months later...

Mother of GOD! Brawo za samozaparcie, ale wygląda to kiepsko....

Link to comment
Share on other sites


Hmmm a patrzyłeś podluznice i pod pedalami najgorsze miejsce? Bo jak tak z zewnatrz wyglada to tam moze byc duzo gorzej

Link to comment
Share on other sites


Jestem psychicznie przygotowany na najgorsze, a to co widać to jakiś niemiecki Janusz drutował, wyciął kawelek niczym nie zabezpieczył, i zakleił żywicą i takie są efekty. 

Podszybie raczej nie istnieje bo szyba zrobiła papa, i tutaj mam pierwsze pytanie jest to do sprefabrykowania z wkawałka blachy czy zbyt skomplikowane ksztaly i muszę szukać zdrowego dawcy. 

Pytanie nr2 jakiej firmy tuleje wybrać, meyle wystarczy? 

Pytanie nr3 jaki zestaw zawieszenie polecacie do kombolota, chce zachować wszystkie aspekty praktyczne i komfort, ale żeby nie stała jak koza :)

Pytanie nr4 czy jest jakiś dyfer pług & play do tego rydwanu? Łożyska mm do wymiany i zastanawiam czy remontować czy rzeźbić. 

Pytanie nr5 jakieś heble pasuj na tył z czegoś bo i tak tarcze kotwiczne się wysypały razem z ręcznymi i może też bym zmienił na coś większego 

Klapke trzymaj będziemy w kontakcie :)

 

Edited by Ezkk
Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, Ezkk napisał:

Jestem psychicznie przygotowany na najgorsze, a to co widać to jakiś niemiecki Janusz drutował, wyciął kawelek niczym nie zabezpieczył, i zakleił żywicą i takie są efekty. 

Podszybie raczej nie istnieje bo szyba zrobiła papa, i tutaj mam pierwsze pytanie jest to do sprefabrykowania z wkawałka blachy czy zbyt skomplikowane ksztaly i muszę szukać zdrowego dawcy. 

Pytanie nr2 jakiej firmy tuleje wybrać, meyle wystarczy? 

Pytanie nr3 jaki zestaw zawieszenie polecacie do kombolota, chce zachować wszystkie aspekty praktyczne i komfort, ale żeby nie stała jak koza :)

Pytanie nr4 czy jest jakiś dyfer pług & play do tego rydwanu? Łożyska mm do wymiany i zastanawiam czy remontować czy rzeźbić. 

Pytanie nr5 jakieś heble pasuj na tył z czegoś bo i tak tarcze kotwiczne się wysypały razem z ręcznymi i może też bym zmienił na coś większego 

Klapke trzymaj będziemy w kontakcie :)

 

MOIM SKROMNYM ZDANIEM:

2. Jak tuleje to tylko Lemfordery, chyba że na przodzie wrzucić poliuretany

3. fabryczne jakie masz

4.każdy dyfer można założyć, kwestia tylko z jakimi przełożeniami

5. Wszystko można zrobić, brembo założyć. ale pytanie jest czy myślisz o lepszym hamowaniu, to zaczął bym od modyfikacji przodu (to on najbardziej ma wpływ na hamowanie)

Edited by Maciej
Link to comment
Share on other sites


3 godziny temu, skit napisał:

Mother of GOD! Brawo za samozaparcie, ale wygląda to kiepsko....

Gorsze widziałem:f:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Witam witam :) pracę stoją do weekendu cały dzień w pracy.

Hamulce wiem z eprzid odpowiada za hamowanie i pewnie z czasem wpadnie przerabiany już na forum zestaw z Mercedesa. Po prostu zaczyn remont i odgruzowanie auta od du*y strony :) . Co do dyfra chodzi mi o jakiś z innej marki z lepszym dostępem do części,  i najlepiej że szperą :)

Link to comment
Share on other sites


6 minut temu, Ezkk napisał:

Witam witam :) pracę stoją do weekendu cały dzień w pracy.

Hamulce wiem z eprzid odpowiada za hamowanie i pewnie z czasem wpadnie przerabiany już na forum zestaw z Mercedesa. Po prostu zaczyn remont i odgruzowanie auta od du*y strony :) . Co do dyfra chodzi mi o jakiś z innej marki z lepszym dostępem do części,  i najlepiej że szperą :)

Proszę cię tylko nie idź drogą ,,Tomaszka,,;)

Edited by Wojtas
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.