Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Omega b fl zero błędów a jednak...


Rafał Ch
 Share


Recommended Posts

Witam. Omega b fl 2000r. 2.2 16v 144km. Kolejny raz pojawił mi się podobny problem. Za pierwszym razem falował na biegu jałowym i szarpał przy jeździe. Wymieniłem przepływomierz i wszystko jak ręką odjąć. Po jakiś 2 miesiącach (piątek) znowu podobne objawy faluje na jałówce i szarpie podczas przyspieszania i dodatkowo zaczął strasznie dużo palić. Podłączyłem do kompa i oczywiście zero błędów jedynie mam zdjęcia diagnostyki. Proszę bardziej doświadczonych o interpretację tych zdjęć.

https://ibb.co/zxrbnfJ

https://ibb.co/8r5cKHv

https://ibb.co/LQwc1m6

https://ibb.co/J2BB7Ws

https://ibb.co/RCcyhXB

https://ibb.co/VBpPTRt

https://ibb.co/SR7HR8q

https://ibb.co/X5B1C61

https://ibb.co/bK3Y8V9

Link to comment
Share on other sites


Weź zdjęcia na forum wrzucaj bo to katorga tak klikoć, a wgl to eksport do pliku przypadkiem nie robi ladnego zrzutu do pliku tekstowego tych danych?
Z reszta z tych danych to i tak ciezko cos odczytac, jesli cos faluje to wypadalo by miec wartości rozlozone w czasie jakims oscyloskopem
Jak odłączysz sonde lambde to też podszarpuje?

Link to comment
Share on other sites


Nagraj filmik z wartościami zmiennymi tj. B1S1 i B1S2 czyli odpowiednio sonda przed i za katem. Wtedy będzie widać jak sondy pracują. Co do wypowiedzi @Tazz też bym to sprawdził bo ma to znaczenie. Wiem, że zmieniałeś przepływkę. Ori czy zamiennik. Bo na moje 22 kg/h przy 86 stopniach to za dużo. Jakie spalanie chwilowe w l/h?

Tutaj masz pracę 2 sond. Druga sonda pracuje dopiero po wciśnięciu gazu. Mierzy spaliny po wyjściu z katalizatora.

Od niskiej temperatury do wysokiej. Zwróć uwagę na parametry MAF (przepływomierz), obroty i temperaturę. Już nawet przy prawie 70 stopniach jest 12 kg/h

Niżej spalanie jakie chwilowe :) Jeszcze na starym wyświetlaczu: (na LPG)

20180711_195155.thumb.jpg.67fa3b334caa99d15b47c568fb8fb901.jpg

Tu na nowym - PB

20190429_130326.thumb.jpg.3b40501258e04bd10961323cf6ee574b.jpg

Edited by Misiek
Link to comment
Share on other sites


Faktycznie 1.25V na jalowym to prawie 1/4 zakresu. Nie jest czasami drut ubrudzony w przeplywce? Chociaz ciekawe ze nie skreca wtryskow po dluzszej pracy. Moze faktycznie kolejna wadliwa przeplywka.

Link to comment
Share on other sites


2 minuty temu, psczelaszkov napisał:

Faktycznie 1.25V na jalowym to prawie 1/4 zakresu. Nie jest czasami drut ubrudzony w przeplywce? Chociaz ciekawe ze nie skreca wtryskow po dluzszej pracy. Moze faktycznie kolejna wadliwa przeplywka.

Jestem pewien na 99% że przepływka. ECU omegi (w tym przypadku Siemens Simtec 76.1) jest wrażliwy na czujniki w sensie nieoryginalności. Czyszczenie drucika w MAF nic nie da. Pewnie termistor w przepływce jest uwalony i przekazuje złe dane do kompa. Chociaż mogę się mylić. Warto też zobaczyć filtr powietrza w jakim jest stanie

Link to comment
Share on other sites


Już 3 różne sprawdzałem i nawet pseudo oryginał kupiłem za 300 zł i ciągle to samo. Wszystkie numery katalogowe się zgadzają. Już raz wymieniłem przepływkę i było git. Myślicie że po miesiącu padła. Wtedy były te same objawy i też myślałem że to przepływkę ale teraz zwiększyło się spalanie jak jadę i zaczynam lekko przyśpieszyć to na 2-3 biegu dochodzi do 35l. Dlatego nawet żona wskazała na sondę hehe. Wczoraj ją podłączyłem i bez zmian, dzisiaj postaram się znaleźć kogoś z kompem w pobliżu. 

Link to comment
Share on other sites


Jeśli chodzi o Ori przepływkę to Siemens/Vdo 5WK9 906

bac96b309718794120a37c743f5c053c.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


JJutro jestem umówiony po pracy na kompa OP-com do mechanika. Przepraszam jeśli coś źle napisałem. Po moich wielu niemiłych doświadczeniach z różnymi mechanikami (było też wielu bardzo dobrych) chciałabym się do tego jak najlepiej przygotować. Proszę o jakieś porady na jakie parametry mam zwrócić uwagę. Jestem laikiem w tych tematach więc licze na wyrozumiałość i cierpliwość. 

Link to comment
Share on other sites


Czyli podsumowując. Wraz ze wzrostem temperatury silnika maleje zapotrzebowanie na masę powietrza. Jeśli będzie tak jak na moich filmikach wyżej, będzie ok.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


Już po diagnozie. Koleś poszedł w całkiem innym kierunku powiedział że to raczej coś z zapłonem bo patrząc na swój komp stwierdził że przepływka i sondy pracują w pełnych zakresach i są dobre. Muszę sprawdzić świece i cewkę. Jakieś 3 miesiące temu w takim jednym warsztacie wymieniali mi świece i uszczelkę pod pokrywą bo było pełno syfu ale czy to faktycznie zrobili to sam się przekonam jak zajrzę do świec :/ Tracę jakoś zaufanie do mechaników...

Link to comment
Share on other sites


Ok przeczyściłem świece 3 poszły lekko odkręcić na jednej połamałem klucz :p ale udało się. Jedna była strasznie zalana. Jak ją wyczyściłem i wszystko skręciłem to zaczęło pracować wszystko dobrze, silnik pracował dobrze jednak po przejechaniu kilku kilometrów znowu zaczął wachlować silnik. Teraz pytanie czy to przez tą jedną zalaną świecę czy cała cewka do wymiany. Możliwe że trzeba wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów (rzekomo mechanik który wymieniał mi świecę też wymienił uszczelkę). Bo niby dlaczego zalewa tylko jedną świecę?

Link to comment
Share on other sites


Tu jest dobre pytanie. Co oni faktycznie wymienili. Z reszta z uszczelkami tez róznie bywa, czasami jak na dirko nie pozaklejasz to bedzie leciec jak temp zlapie.

Link to comment
Share on other sites


10 godzin temu, Rafał Ch napisał:

To jak to zrobić dobrze bo jutro sam chciałbym to zrobić uszczelka i co jeszcze dodać jakiś klej silikon czy...... ?

Nowa uszczelka i masa  uszczelniająca np. reinzosil. Zwróć uwagę na dokręcenie równo pokrywy z odpowiednim momentem. Bo większość mechaników to pomija a to dosc wazne jednak jest :)

No i moja zasada w starych autach. Jak sobie sam dobrze nie zrobisz, to nikt ci tego dobrze nie zrobi ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites


Udało mi się wymienić uszczelkę. Świece były suche za drugim razem jak odkrecałem. Po wszystkim zauważyłem że mniej skacze na obrotach i nawet spalanie na jalowym zmalało do 1.4 (nie wiem czy to mało czy dużo). Dzisiaj jeszcze sprawdzę świecę i cewke. Czy może być tak że raz cewke daje napięcie na świecę a raz nie tak jakby się zawieszala? Bo jeśli świecę będą dawać iskrę to zostanie mi cewka do sprawdzenia. A później to już tylko szrot hehe

Link to comment
Share on other sites


Jak wyjales cewke to te gumki były całe i nie popękane?  Może być tak że iskra przeskakuje na głowice i jest słaba iskra ale wtedy powinno dac błąd od wypadania zapłonu p030..

Link to comment
Share on other sites


HFaktycznie jedna jest pęknięta ale nie myślałem że to może być aż taki problem bo jest pęknięta na samym dole. Ciężko dostać te gumki tylko aso podobno. A jest może szansa że od innego auta pasują żeby w sklepie jakoś ludzika naprowadzic? 

P90801-182713.jpg

Link to comment
Share on other sites


Obejrzyj bardzo dokładnie cewkę czy nie ma jakiś pęknięć bo jak ma to kicha... nie ma sensu wtedy samych gumek robić...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.