Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Olej 5w40


Magicwojtek
 Share


Recommended Posts

hej
jaki olej wybrać? silnik bez wycieków, po remoncie, nic nie brał oleju przed remontem

Meguin Super Leichtlauf 5W40
Extreme Lubricants GTC 5W40
Shell Helix Ultra 5W40
Texaco Havoline Ultra\Ultra S 5W40
Valvoline Max Life 5W40
Lotos Synthetic Plus 5W40
Total 5w40 x-cess
Specol 5w40 +ar9100

czy może coś innego?
raczej jazda spokojna po mieście + czasami trasy (raczej 130-140 km/h maks niż 200)

Link to comment
Share on other sites


Każdy sobie leje co uważa :) ale osobiście uważam że w naszym klimacie nie jeżdżąc po torze wyścigowym to w zupełności wystarczy 5w40 

Link to comment
Share on other sites


12 minut temu, vigo napisał:

Każdy sobie leje co uważa :) ale osobiście uważam że w naszym klimacie nie jeżdżąc po torze wyścigowym to w zupełności wystarczy 5w40 

moim zdanie jeśli ktoś lubi wykorzystać potencjał silnika a nie jezdzić jak dziad to 200 km + to olej 10w60 jest jak najbardziej do takiej jazdy na S ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites


jak ,,dziad" kupić silnik 200KM i patrzeć żeby za 100 zł przejechać 500 km (nie wykorzystywać potencjału) to można sobie kupić 2.0 i lej tam co Pan chce ;)

Edited by Maciej
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites


W 3.0 latałem na specolu spoko olej i chyba jeden z najtańszych. 

W 3.2 mam PMO 5w50 Racing i nie zamierzam zmieniac. 

 

Najbardziej nie polecam Lotosa bo wyciera wałki

I na Valvo VR1 kopciła. 

Link to comment
Share on other sites


Oczywiście, że 10W40 wystarczy w zupełności. Jakieś 10W60, to zupełny przerost formy nad treścią. Poza tym, lepkość to nie wszystko, należy również zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość. 

Jeżeli ktoś chce zadbać o silnik, to polecam po prostu częściej ten olej wymieniać.

Link to comment
Share on other sites


Gdzie napisałem, że jest kiepskiej jakości? Czy uważam to za przerost formy nad treścią? Zdecydowanie tak. Przecież to niewysilona konstrukcja, która ma już kilkadziesiąt lat, ale jak nie masz co robić z kasą, to Twoja sprawa, byle nie robić innym wody z mózgu. ;) 

Link to comment
Share on other sites


5 godzin temu, Orkan napisał:

Oczywiście, że 10W40 wystarczy w zupełności. Jakieś 10W60, to zupełny przerost formy nad treścią. Poza tym, lepkość to nie wszystko, należy również zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość. 

 

z tego co napisałeś wynika że jakość motula jest gorsza, sam zaznaczasz że należy zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość. Skoro uważasz że kilkadziesiąt lat i że konstrukcja jest niewysilona nie zasługuje na olej z najwyższej pułki no to spoko, bo ja Ci powiem że od wymiany do wymiany nie ubywa mi więcej niż 500ml, a to za sprawą wykorzystywania potencjału silnika 3.2.  a wymieniam olej co 10 tys. fakt, mam zadbany, szczelny układ ale w 100% polecam ten olej i zachęcam do kupna, wydanie 140 zł na olej nie uważam za zbyt wygórowaną cenę.

Link to comment
Share on other sites


Pytam jeszcze raz, gdzie pisałem, że ma gorszą jakość? Kłania się czytanie ze zrozumieniem... Nie pisałem również o jakimś "zasługiwaniu" na ten olej :P Mnie nie bierze w ogóle, a konstrukcja jeszcze bardziej leciwa, a leję 5W40.

Dobrze zrozumiałem, że bierze Ci mało oleju, bo go pałujesz? :ke: 

To jest forum, Ty polecasz, a ja twierdzę, że to są pieniądze wyrzucone w błoto, tak samo, jak kupowanie świec ośmioelektrodowych iridium turbo velociraptor, czy żarówek ultra super power xenon light + 150000%. Jeżeli więc chcesz, w mojej opinii, marnować pieniądze, to proszę bardzo, ale po co wmawiać taką religię innym...?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


47 minut temu, Orkan napisał:

Pytam jeszcze raz, gdzie pisałem, że ma gorszą jakość? Kłania się czytanie ze zrozumieniem... Nie pisałem również o jakimś "zasługiwaniu" na ten olej :P Mnie nie bierze w ogóle, a konstrukcja jeszcze bardziej leciwa, a leję 5W40.

Dobrze zrozumiałem, że bierze Ci mało oleju, bo go pałujesz? :ke: 

To jest forum, Ty polecasz, a ja twierdzę, że to są pieniądze wyrzucone w błoto, tak samo, jak kupowanie świec ośmioelektrodowych iridium turbo velociraptor, czy żarówek ultra super power xenon light + 150000%. Jeżeli więc chcesz, w mojej opinii, marnować pieniądze, to proszę bardzo, ale po co wmawiać taką religię innym...?

jeśli rozmawiamy o polecanym przez ciebie oleju oraz polecanym przeze mnie i na końcu swojego zdania używasz taki zabieg jak: lepkość to nie wszystko, należy również zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość. więc to mówi samo przez się że 10w60 motul brak tej jakości. a to że wykorzystuje ,,potencjał'' nie pałowanie :D powoduje ten ubytek 500ml. I to jest bardzo mało. A to jestem pod wrażeniem bo znam się troche na termodynamice i to niesamowite że nie ubywa Ci nic leju, tarcie, przenikanie ciepła, wyższa temperatura momentami (szybsza jazda) i oleju nie bierze, wlewasz 5,5 i spada 5,5. KLASA

Link to comment
Share on other sites


To nie był żaden zabieg, po prostu mnie źle zrozumiałeś. Słowo "przerost" chyba o tym świadczy. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że taki parametr jak jakość również istnieje, i nie należy porównywać tylko lepkości.

Olej u siebie wymieniam co 6-8 k i w tzw. międzyczasie nie robię żadnych dolewek.

Tych wywodów o termodynamice pozwolę sobie nie skomentować :D Proponuję zakończyć tę dyskusję między nami, bo nic nie wnosi do tematu ;) 

Link to comment
Share on other sites


8 minut temu, Orkan napisał:

To nie był żaden zabieg, po prostu mnie źle zrozumiałeś. Słowo "przerost" chyba o tym świadczy. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że taki parametr jak jakość również istnieje, i nie należy porównywać tylko lepkości.

Olej u siebie wymieniam co 6-8 k i w tzw. międzyczasie nie robię żadnych dolewek.

Tych wywodów o termodynamice pozwolę sobie nie skomentować :D Proponuję zakończyć tę dyskusję między nami, bo nic nie wnosi do tematu ;) 

okej, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites


5 godzin temu, Maciej napisał:

należy również zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość

Zdaje się że miałeś na myśli klasę jakości np. API SN/CF lub API SM/CF im dalsza literka w alfabecie po S tym lepiej .

Edited by vigo
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.